English Version
English

اضافه وزن، عامل بسیاری از بیماری‌ها است

اضافه وزن، عامل بسیاری از بیماری‌ها است

جلسه نهم از دوره سوم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی زاگرس با استادی راهنما همسفر زهرا با دستور جلسه‌ «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» در روز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که در این جایگاه قرار گرفتم تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. سال جدید را به همه اعضای کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌کنم و ان‌شاءالله امسال پر از اتفاق‌های خوب برایمان باشد.

در کنگره ۶۰ این جمله را بسیار شنیدیم که «درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان است». در کنگره ۶۰ همیشه به دنبال به تعادل رسیدن هستیم و چیزی که آقای مهندس به آن توجّه بسیاری می‌کنند، سلامت جسم ما است. جسم، یک سیستم هوشمند است و همیشه در جهت به تعادل رساندن خود حرکت می‌کند، ولی ما انسان‌ها از روی جهل و نادانی خود با تغذیه نادرست، خواب ناکافی و عدم تحرک آن را از تعادل خارج می‌کنیم و دچار اضافه‌وزن می‌شویم که همین اضافه‌وزن، عامل بسیاری از بیماری‌ها است؛ مثلاً فشارخون بالا، کلسترول بالا، دیسک کمر، درد مفاصل و حتی نازایی.

آقای مهندس عزیز روش تغذیه سالم را برای ما عنوان کردند که بدون هیچ محدودیت غذایی و فقط با ‌شناخت جسم خود و ماده غذایی که می‌خوریم اگر با این متد پیش برویم، ازنظر وزنی به‌سلامتی و تعادل می‌رسیم. ایشان با ارائه سی‌دی‌های «اضافه‌وزن» و «ساختمان جسم» به ما کمک کردند که مواد غذایی و ساختار جسم خود را بشناسیم و با آگاهی کامل در جهت سلامتی خود حرکت کنیم.

ایشان فرمودند که حتماً باید خود را در ساعت مشخصی از روز به‌طور مرتب وزن کنیم و حتماً آب کافی بنوشیم، سعی کنیم از منابع غذایی سالم و طبیعی استفاده کنیم، از محصولات کارخانه‌ای خیلی کم استفاده کنیم، به آنچه‌ می‌خوریم توجه کنیم و با آرامش غذای خود را میل کنیم، در وعده صبحانه از تخم‌مرغ آب‌پز استفاده کنیم تا پروتئین و مواد مغذی کافی به جسم خود برسانیم، نیم ساعت قبل از غذا حتماً سالاد مصرف کنیم، ۸ ساعت خواب کافی در شب داشته باشیم و علاوه بر پیاده‌روی باید یک‌ رشته ورزشی داشته باشیم و سعی کنیم قبل از اینکه بیمار شویم، قدر نعمت بزرگ سلامتی که خداوند به ما داده است را بدانیم و همیشه سپاسگزار خداوند و نعمت‌های او باشیم.

سعی کنیم نفس خود را تربیت کنیم و با رژیم‌های سخت و کاهش وزن‌های ناگهانی آن را به اسارت نکشانیم؛ زیرا بعد از مدتی حریص‌تر، بدون توجه به‌سلامتی شروع به پرخوری می‌کنیم و دوباره دچار اضافه‌وزن می‌شویم.

در پایان از آقای مهندس عزیز بابت تمام تلاشی که در جهت سلامت جسم و جان ما متقبل می‌شوند سپاسگزارم.


عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی زاگرس

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .