English Version
English

اولویت سفر اولی‌ها، درمان اعتیاد است

اولویت سفر اولی‌ها، درمان اعتیاد است

گفت و گویی ترتیب دادیم با ایجنت محترم مسافر محمدجواد در رابطه با از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟ توجه شما را به این گزارش جلب می‌کنیم.

به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید!

سلام دوستان محمدجواد هستم یک مسافر؛ با تخریب بیش از ۲۰ سال وارد کنگره شدم. آنتی ایکس‌های مصرفی شیره، تریاک، الکل، حشیش، هروئین، قرص‌های روانگردان، تزریق آمپول‌های تمجیزک و هروئین، شیشه و سیگار. مدت ۱۱ ماه و ۲١ روز به روش DST همراه با داروی OT به استادی راهنمای عزیزم آقای کامران شریفیان سفر کردم، رهایی از اعتیاد ۹ سال و ۷ ماه. ورزش در کنگره والیبال.

به عنوان اولین سؤال در مورد تعطیلات نوروزی چه صحبتی دارید؟

اینکه همگی باید سعی کنیم لحظات خوشی را برای خود وخانواده، رقم بزنیم و از وقتی که داریم، نهایت بهره را ببریم چرا که در دیگر ایام سال، بدلیل مشغله‌های کاری، ممکن است فرصت کمتری برای در کنار خانواده بودن برایمان فراهم گردد.

قبلاً تعطیلات نوروزی در کنگره نبود و چند سالی است که این امر انجام می شود؛ نظرتان چیست؟

بله، قبلاً آقای مهندس معتقد بودند زمانی که ساقی‌های مواد مخدر، تعطیلات داشته باشند ما هم کنگره را تعطیل میکنیم، و چندین سال روز عید و حتی لحظه تحویل سال ما در کنگره حضور داشتیم و جزء خاطرات خوب ما هستند. ولی با گذشت زمان و بالغ شدن کنگره، آقای مهندس صلاح را بر این دانستند که همه اعضای کنگره به مرخصی بروند، به این دليل که هم خدمتگزاران استراحتی داشته باشند، و بقیه اعضا قدر کنگره را بیشتر بدانند، واگر تصفیه و غربالگری در بین اعضا نیاز است خود به خود انجام گیرد.

لطفاً بفرمایید آیا این تعطیلات دو هفته‌ای و دور بودن از کنگره تأثیری در اعضاء کنگره دارد؟‌‌

بی‌شک بدون تأثیر نخواهد بود، خدمتگزاران دلتنگ کنگره و دوستان خود می‌شوند و دیگر اعضا، بستگی به این دارد که چقدر علم جهان‌بینی کنگره را کاربردی کرده و به فهم مطالب کنگره رسیده باشند. ممکن است اعضایی از کنگره حذف شوند. و در نگاه کلی‌تر شاید این مورد برای ایشان و کنگره لازم باشد.

در تعطیلات نوروزی، تابستان و مثل آن در کنگره ریزش اتفاق می‌افتد؛ به نظر شما علت این امر چیست؟

این ریزش عمدتاً به قضیه جهان‌بینی مربوط می‌شود که نگاه من به خودم، به زندگی و کلاً به جهان اطرافم چقدر تغییر کرده است، و اینکه آیا دید من به زندگی هنوز دیدگاه یک فرد مصرف کننده مواد مخدر است؟ و یا دیدگاه من از افیونی بودن فاصله گرفته است و تغییر کرده است؟

لطفاً در مورد بایدها و نبایدها در این ایام صحبت کنید. 

بایدها و نبایدها بیشتر مربوط به مسافران سفر اول است، چرا که سفر دومی‌ها آنقدر قوی هستند که بتوانند در ایام نوروزی دچار مشکل نشوند. سفر اولی‌ها باید اولویت اولشان درمان اعتیاد باشد و برای این هدف مهم، برنامه ریزی خاصی داشته باشند، و بقیه امورات زندگی را در اولویت‌های بعدی قرار دهند. مهم‌تر از همه خوردن به موقع دارو، خوابیدن به موقع در شب و بیداری درصبح زود، خودداری از سفرهای غیر ضروری، از حضور در جمع‌هایی که ممکن است سفر آنها را تحت تأثیر قرار بدهد، و در کل از رفتن به مکان‌هایی که باعث خراب شدن حال و احساس آنها می‌شود اجتناب کنند.

آیا سفر اولی می‌تواند به صلاح‌دید راهنمایش به مسافرت برود؟

طبق آموزش‌های کنگره ۶۰، مسافران سفر اول، حتی الامکان نباید به مسافرت بروند؛ زیرا هیچ اطمینانی نیست که در مسافرت هیچ، مسئله ای برای شخص پیش نیاید و حداقل آن این است که خواب و خوراک و وضعیت جسمی شخص احتمالاً تحت تأثیر این قضیه خواهد بود. چون شرایط آب و هوا و میزان فشار هوا و... با محل اقامت فرد متفاوت خواهد بود و باعث تغییر در حال و احساس شخص خواهد شد. و چنان چه ضرورتی در کار باشد و گریزی از آن نباشد، آن به صلاح دید راهنما خواهد بود.

از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید، از شما سپاسگزاریم، در کلام آخر چه صحبتی با مخاطبان این گفت‌وگو دارید؟

من از شما و گروه سایت نمایندگی جهانبین صمیمانه سپاسگزارم و از تلاش بی‌دریغ و بی‌وقفه‌ شما قدردانی میکنم. درکلام آخر، همانطور که رودخانه به عقب باز نمی‌گردد، لحظات زندگی ما هم بدون برگشت و غیر قابل تکرار خواهند بود. پس باید سعی کنیم از فرصت و موقعیتی که در اختیارمان قرار می‌گیرد بهترین‌ بهره راببریم، تا جایی برای حسرت و افسوس نباشد، زیرا اکثر ما نسبت به این مهم، سال‌ها غافل بودیم و و هم اکنون آموزش گرفته‌ایم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

درپایان، سال نو را به شما وتک تک اعضای کنگره ۶۰، به ویژه جناب آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تبریک وشاد باش عرض نموده و امیدوارم درسال جدید بهترین‌ها را برای خود و دیگران رقم بزنیم، و خداوند لیاقت حضور و خدمت درکنگره ۶۰ را مثل قبل از ما دریغ نکند و همگی ما شاهد رشد و پیشرفت روز افزون صور ظاهر و باطن کنگره ۶۰ باشیم.

 

تهیه مصاحبه و نگارنده: مسافر فرهاد لژیون ١١

ویراستار: مسافر عباس لژیون ۸

تنظیم: مسافر وحید لژیون ۱۸

ارسال: مرزبان خبری مسافر ایمان

نمایندگی جهانبین شهرکرد /مسافران 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .