English Version
English

یکی دیگر از دستاوردهای کنگره فرستادن مقاله، در مورد بیماری ام‌اس بود

یکی دیگر از دستاوردهای کنگره  فرستادن مقاله، در مورد بیماری ام‌اس بود

جلسه سیزدهم از دوره پنچم لژیون سردار، نمایندگی سهروردی روز یکشنبه 13 بهمن‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰ به استادی دنور محترم مسافر محمد و نگهبانی پهلوان محترم مسافر جلال و دبیری دنور محترم مسافر حمید با دستور جلسه « نقش خدمت مالی در دستاوردهای علمی کنگره‌60 » در‌ نمایندگی سهروردی برگزار گردید.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر
قبل از هر چیز، خدا را شکر می‌کنم که در این جایگاه قرار گرفتم. دستور جلسه در مورد نقش خدمت‌های مالی در ایجاد دستاوردهای علمی کنگره هست. همان‌طور که می‌دانید، کنگره به هیچ یک از سازمان‌های دولتی وابسته نیست، حتی دولت و کشورهای دیگر خواستند به ما کمک کنند، ولی ما به هیچ عنوان قبول نکردیم و همه‌ی مکان‌هایی که در کنگره وجود دارد، به نام کنگره هستند و خود اعضا به راحتی از آن استفاده می‌کنند. آقای مهندس می‌گویند: اگر ما کمک‌های آنها را قبول کرده بودیم، یا اگر مکانی داشتیم که مال آن افراد بود، اختیار ما دست آنها بود. پیشتاز تمام این دستاوردها آقای مهندس بودند و بعد هم ما، تک‌تک اعضای کنگره که به صورت مالی، تا آنجایی که در توان‌مان هست در این زمینه کمک می‌کنیم.

هر شرکت، یا هر سازمان و یا هر کارخانه‌ای، سهامداران آن در پایان هر سال جمع می‌شوند و کارهایی که در یک سال انجام شده، و یا پولهایی که خرج شده و یا درآمدی که کسب کرده‌اند، به افراد آن سازمان ارائه می‌دهند. آقای مهندس هم در آخر سال این دستور جلسه رو گذاشتند که ببینیم چه دستاوردهایی در سالی که گذشت داشتیم.  آقای مهندس، روزهای چهارشنبه و همچنین در سی‌دی‌ها عنوان می‌کنند که چه کارهایی در حال انجام است و چه چیزهایی را به دست آورده‌ایم.

اولین دستاوردش این بود که گفتند، درمان اعتیاد برای ما یک مسئلۀ حل شده‌ای است، اما امسال یک جور دیگر آن را عنوان کردند، همان بیان ژن؛ و این یک دستاورد علمی بود و می‌گفتند که، هر کسی که مواد مصرف می‌کند، سیستم بیان ژن او، به هم می‌ریزد و آقای مهندس این مساله را به صورت علمی عنوان کردند و گفتند که ما می‌توانیم این سیستم را به حالت اول برگردانیم و دیگری، بیان بیماری ام‌اس بود و گفتند که این بیماری باعث می‌شود که غشای سلولی به هم بریزد و از مدار خودش خارج شود. یکی دیگر از دستاوردهای کنگره  فرستادن مقاله، در مورد سرطان سینه بود که سریعاً این سرطان به تمام جسم انسان پخش می‌شود، ولی ما می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم و آن را درمان کنیم‌.

دوستان می‌گویند که این مقالات داستانش چی هست؟ هر مقاله‌ای که می‌خواهیم بفرستیم، همان‌طور که آقای مهندس گفتند، هزینه‌ی هنگفتی در بردارد، این مقالات زیر نظر چهار داور قرار می‌گیرد، به همین دلیل این هزینه را دریافت می‌کنند، وقتی که این مقاله تایید شد، به خاطر اینکه در سایت‌های دیگر هم قرار بگیرد یک مبلغ دیگری هم باید پرداخت بشود و این هم بر اساس کمک‌های مالی دنورها، پهلوان‌ها، خود آقای مهندس و دیگر اعضای کنگره است.

زمانی که ما اعتیاد داشتیم، می‌خواستیم هر چیزی که داریم را بدهیم و درمان بشویم و حالمان خوب شود و آرامش پیدا کنیم و ما الآن اینجا به آرامش و خواب راحتی که همیشه آرزویش را داشتیم رسیدیم. انشاالله یک روزی هم برای بیماری‌هایی که ناشناخته مانده‌اند یک راه‌حلی پیدا شود و اگر کسی، یک بیماری مانند سرطان داشته باشد به درمان برسد، چون شخص بیمار اگر وضع مالی خوبی هم نداشته باشد ولی باز هم حاضر است تمام دارایی‌اش را بدهد و درمان شود، ولی هنوز راه درمان این نوع بیماریها پیدا نشده است.انشاالله که مسیر درمان بیماری‌ها هم پیدا بشود.

یک چیز دیگری هم که در مورد بیان ژن وجود دارد این است که، همه‌ی این دستگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها در ایران موجود نیست و باید با مبالغ زیادی این آزمایش‌ها به بیرون از ایران فرستاده و این‌ها تست شود و به نتیجه برسد. امیدواریم که این دستگاه‌ها هم از طریق کنگره ۶۰ به ایران وارد شود و دغدغۀ این را هم نداشته باشیم. این دستور جلسه و یا دستور جلسه‌ی درختکاری، این‌ها مانند یک زنجیر به هم مربوط می‌شوند و هر نهالی ما بکاریم، آیندگان ثمرۀ آن را می‌بینند. امیدوارم ما هم یک بذر خوب بکاریم که برای آیندگان ثمرۀ خوبی داشته باشد. ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

انتخابات دورۀ ششم لژیون سردار ( نگهبان، دبیر و خزانه دار )

هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز

تایپ و ویراستاری: مسافر نیما

تنظیم و ارسال: مسافر رسول ل‌4

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .