English Version
English

خوش باشید و حال خود را خوب کنید

خوش باشید و حال خود را خوب کنید

جلسه چهاردهم از دوره دوازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰ ویژه همسفران به استادی همسفر زهره نگهبانی همسفر وجیهه و دبیری همسفر آرزو با دستور جلسه «چگونه از تعطیلات استفاده می‌کنم؟» در روز دوشنبه مورخ 28 اسفند ماه ۱۴۰٢ رأس ساعت ۱۶:۰۰  آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان زهره هستم یک همسفر.   
امیدوارم طاعات و عبادات شما قبول درگاه حق قرار گیرد.
در رابطه با دستور جلسه، جناب مهندس در روز چهارشنبه فرمودند: سعی کنید خوش باشید و حال خود را خوب کنید. می‌خواهم از این صحبت جناب مهندس استفاده کنم و از زاویه‌ای د‌یگر به این مسئله نگاه کنم، همه سعی داریم بعد از هر فعالیتی کمی استراحت کنیم تا برای فعالیت‌های بعدی آماده شویم؛ این نفسِ تعطیلات است.
یک سری تعطیلات بسیار کوتاه هستند که در تمام طول عمر و همه روزها با ما هستند، من آن را تعطیلات دقیقه‌ای می‌نامم؛ یعنی درست زمانی که شما برای چند دقیقه از کارهای خود فارغ می‌شوید؛ به عنوان مثال به اندازه خوردن یک چای، شما فرصت دارید در همان لحظه ببینید که آن روز را تا آن لحظه چه طور گذرانده‌اید و این که الان چه احساسی دارید؟! مسئله مهم این است که این فرصت‌های دقیقه‌ای بخش زیادی از عمر ما را به خود اختصاص می‌دهد, در حالی که ما به آن توجه نداریم. می‌خواهم توجه شما را به این دقایق، که بسیار مهم و تأثیرگذار هستند و کیفیت زندگی شما به همین دقایق بستگی دارد، جلب کنم. در این تعطیلات فقط به عملکرد خود در طی روز و در نهایت به احساسی که از آن عملکرد به شما دست داده است، توجه کنید.

خداوند ما را جانشین خود بر روی زمین قرار داده است و هر قدرتی که خداوند دارد از همان قدرت به ما نیز داده شده است، امّا حقیقتاً ما مشغول چه کاری هستیم؟! افسوس... .
بیایید در سال جدید از تعطیلات، درست استفاده کنیم، به قدرت ذهن و افکارِ خود پی ببریم و با مراقبه و تمرین، تکرارِ افکار مثبت، احساسات مثبت را در خود ایجاد کنیم و فراموش نکنیم که کائنات به احساسات ما پاسخ می‌دهند و سعی کنیم در مسیر درست حرکت کنیم. مسیر درست، مسیری است که شما هر لحظه حال خود را کنترل کنید.
تعطیلات دقیقه‌ای، این فرصت را برای ما فراهم کرده است, هر لحظه از خود سوال کنیم, آیا احساس ما خوب یا بد است؟ این که باید چه کاری انجام دهیم تا آن را بهتر کنیم؟!
عاشق خودتان باشید؛ اگر ادعا می‌کنیم که خدا را دوست داریم، باید اول خود را دوست داشته باشیم و عاشق خودمان باشیم.
حافظ می‌گوید: کسی که عاشق نیست مرده است و به فتوای من برای او نماز میت بخوانید؛ زیرا عشق یعنی، حرکت و پویش به سمت کمال و جمال برتر. کسی که عشق ندارد از نظر حافظ مرده است.

عشق را در همین تعطیلات دقیقه‌ای زندگی خود به تصویر بکشیم؛ موفقیت در رحم کائنات است و باید زاییده شود و این درست مانند میوه‌ی درخت است که این پروسه باید طی شود و این پروسه همان، استفاده از دقایق به ظاهر بی‌اهمیت زندگی و توجه‌ مدام نسبت به حال خود است و برای تغییر باید توانایی صفر شدن را داشته باشیم و دوباره متولد شویم.
امید است به یاری خداوند سال خوبی را برای خود و دیگران بسازیم.
موفق باشید.

کاندیدای انتخابات نگهبانی دوره سیزدهم: همسفر زهرا، همسفر طیبه، همسفر مریم

همسفر زهرا نگهبان جلسات کارگاه آموزشی دوره سیزدهم نمایندگی انتخاب شد

اعطای لوح تقدیر به اعضای لژیون سردار

معارفه خدمت در صوت نمایندگی
همسفر فرزانه به عنوان نگهبان, دبیر اول همسفر راحیل و دبیر دوم همسفر سودابه معرفی شدند

ضبط، تایپ و ویرایش: همسفر عصمت رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون ششم)

ارسال خبر: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون چهارم)

عکاس: مرزبان خبری همسفر آمنه

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .