English Version
English

تعطیلات؛ فرصتی مناسب برای محک زدن خودمان

تعطیلات؛ فرصتی مناسب برای محک زدن خودمان

زمانی که من وارد کنگره شدم فقط همان چند روز اول فروردین تعطیل بودیم و بلافاصله تمام شعب باز شدند؛ اما بعد از گذشت چند سال جناب آقای مهندس تصمیم گرفتند که تمام نمایندگی‌ها تا پایان روز سیزدهم فروردین تعطیل باشند؛ اکنون همه ما وظیفه‌داریم با برنامه‌ریزی صحیح از تعطیلات به بهترین نحو استفاده کنیم؛ به‌ویژه تعطیلات سال جدید که بهترین فرصت برای سفر دومی‌هایی است که قصد شرکت در آزمون ‌راهنمایی را دارند.

تعطیلات؛ مانند سایر مسائل یک صور آشکار و یک صور پنهان دارد. در صور آشکار، هدف از تعطیلات استراحت خدمتگزاران کنگره و دادن فرصت به این عزیزان برای رسیدگی به امور شخصی و خانوادگی است؛ ولی در صور پنهان، کنگره و جناب آقای مهندس با این تعطیلات، بزرگ‌ترین کمک را به سفر اولی‌ها می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانیم هدف اصلی کنگره ۶۰، انسان‌سازی و پرورش استاد است؛ برای رسیدن به این هدف، اعضای کنگره 60 در طول سال در ۱۵۰ جلسه آموزشی شرکت می‌کنند؛ در این جلسات، مسافر در کنار تیپر‌کردن مواد با گرفتن آموزش‌ها، هم ازلحاظ جسمی و هم ازلحاظ فکری و جهان‌بینی تبدیل به فردی مستحکم و قوی شده و با هر جلسه‌ای که در کنگره حضور می‌یابد به‌صورت تدریجی رشد می‌کند؛ ولی زمانی که به تعطیلات می‌رسیم روند حضور در جلسات متوقف و فرد به‌ظاهر به حال خود رها می‌شود؛ اما این‌طور نیست! با شروع تعطیلات، مسافر وارد جنگی تمام‌عیار می‌شود و باید از گذرگاه‌های سختی عبور کند؛ ولی همان‌طور که در «وادی دوم» بیان‌شده اگر بتواند از این گذرگاه‌ها عبور کند آن‌وقت تبدیل به انسانی کارآزموده و رها خواهد شد؛ پس تعطیلات نوروز، جنگی است که پیروزی در آن باعث صعود و شکست در آن باعث سقوط مسافر می‌شود.

حال ببینیم در این جنگ، ابزار و سلاح‌های شیطان و نیروهای منفی از یک‌سو و ابزار و سلاح‌های مسافر از سوی دیگر چیست؟ نخستین سلاح نیروهای شیطانی، هجوم افکار منفی ازجمله؛ ترس از خماری، ناامیدی و لذت‌های زودگذر است؛ سلاح بعدی نیروهای منفی، دیدن اقوام و آشنایانی است که فرد قبلاً با آن‌ها مواد مصرف می‌کرده؛ البته در کنگره فرد را ایزوله نمی‌کنند؛ ولی باید دانست که یک سفر اولی خصوصاً شخصی که تازه سفرش را شروع کرده بسان جوانه‌ای است که تازه سر از خاک بیرون آورده و با کوچک‌ترین ضربه می‌شکند؛ درست مانند نوزاد تازه متولدشده‌ای که اگر در چله تابستان هم او را بیرون ببرند سرما می‌خورد؛ پس مسافران باید به این موضوع توجه کنند و در مکان‌هایی که نمی‌دانند رفتن به آنجا درست است یا غلط، حضور پیدا نکنند.

تعطیلات؛ فرصت بسیار مناسبی برای محک زدن خودمان است تا بفهمیم چقدر آموزش‌دیده‌ایم و چگونه با مشکلات برخورد می‌کنیم؛ شایسته است که از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

موضوع دیگر، مسافرت رفتن است که همکاری همسفران را می‌طلبد؛ یک سفر اولی نباید به مسافرت برود و باید از کارهایی مثل رانندگی در شب که او را خسته می‌کند بپرهیزد؛ چون این موضوع باعث سوختن جیره و ایجاد حالت خماری در فرد می‌شود؛ اما در سمت دیگر مبارزه، مسافر نیز دست‌خالی نیست و با سلاح‌های قدرتمندی وارد میدان جنگ می‌شود؛ اولین و مهم‌ترین سلاح مسافر، آموزش‌هایی است که در طول یک سال کسب کرده؛ به‌عبارتی‌دیگر، هرچه فرد در این مدت کاشته در تعطیلات نوروز درو می‌کند.

ابزار و سلاح‌های بعدی که در اختیار مسافران قرار دارد، سی‌دی‌های آموزشی (به‌ویژه دو سی‌دی «جهان اکبر» و «زمان مناسب»)، سایت کنگره، کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر، کتاب عشق، جزوات جهان‌بینی و منابع مکتوب دیگر است که در اختیار همه ما و به‌ویژه مسافران قرار دارند و از بهترین ابزارها هستند. امید است همه ما خصوصاً عزیزان سفر اولی با شناخت تهدیدها و فرصت‌های نوروز و استفاده حداکثری از ابزارهایی که در اختیارداریم، بتوانیم از این فرصت در جهت ساختن خود استفاده کنیم.

در تعطیلات باید از طبیعت لذت ببریم؛ چراکه حس، اولین نیرویی است که قوه عقل را به کار می‌اندازد. حس خوب؛ حاصل افکار خوب، بهره بردن از آب‌وهوای لطیف و تماشای زیبایی‌های طبیعت است. بعضی‌اوقات به خود تلقین می‌کنیم که برای استفاده از طبیعت نیازمند وضعیت مالی خوب هستیم؛ درصورتی‌که با برنامه‌ریزی درست، استفاده بهینه از داشته‌های خود و قناعت می‌توانیم به‌راحتی از زیبایی‌های طبیعت لذت ببریم؛ نکته مهم این است که مطالب فوق فقط برای افرادی صدق می‌کند که از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر عبور کرده و به سفر دوم رسیده باشند؛ البته یک سفر اولی هم می‌تواند برای خود برنامه‌ داشته باشد؛ اما باید در زمان مناسب صورت گیرد و خود را ازنظر فیزیولوژی و جسم درمان کرده باشد؛ چراکه اولین پله، آموزش و تفکر سالم است.

لذت سالم بردن از طبیعت، نیازمند ریکاوری درست جسم است. منشأ ممنوعیت مسافرت رفتن برای یک سفر اولی «جسمی» است؛ چراکه جابجایی سفر اولی در زمان درمان باعث می‌شود کیفیت درمان پایین بیاید؛ اگر دچار هیجان ‌شود انرژی زیادی مصرف می‌کند و اگر انرژی منفی دریافت کند، افکار منفی و مخرب سراغ او می‌آید. درمان جسم ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ پس یک سفر اولی عجله نمی‌کند و سفر خود را آرام‌آرام، با اولویت درمان و رعایت قوانین سفر اول ادامه می‌دهد؛ اگر قوانین را موبه‌مو اجرا کند، می‌تواند سفر اول را با موفقیت به پایان برساند؛ پس نتیجه می‌گیریم که هر فرد نسبت به موقعیت خود برنامه‌ریزی می‌کند و تصمیم می‌گیرد تا هم از طبیعت لذت کافی ببرد و هم صدمات جسمی، روحی و روانی به خود وارد نکند؛ با برنامه‌ریزی درست و به‌موقع و ریکاوری جسم می‌تواند از آسایش و آرامش کافی برخوردار شود و از تعطیلات هم لذت کافی ببرد؛ چراکه انرژی، از جابجایی درست حس‌ها پدید می‌آید؛ هرچقدر حس‌های مثبت را در خود تقویت کنیم بهتر می‌توانیم تجربه کنیم که: «پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است.»

در پایان امیدوارم به کمک آموزش‌های کنگره بتوانیم همیشه و در همه حال بهترین استفاده را از تک‌تک لحظات زندگی خود ببریم و تعطیلات خوبی را برای خود رقم بزنیم.


نویسنده: راهنما همسفر نرگس (لژیون یکم)
رابط خبری: همسفر الهه رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون یکم)
ویراستار: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر مینا، خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ‌بهایی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .