English Version
English

تعطیلات نوعی ریکاوری و بازنگری آموزش‌هاست

تعطیلات نوعی ریکاوری و بازنگری آموزش‌هاست

ابتدا باید دانست چرا این دستور ‌جلسه توسط جناب مهندس در کنگره‌ 60 قرارگرفته است؟ در کنگره تمام‌ کار‌ها و آموزش‌‌ها بر پایه و اساس درستی بناشده است و باید به دو نکته مهم توجه کرد؛ یکی از نکات مهم، جهت حرکت درست در مسیر زندگی و برنامه‌ریزی درست است. برنامه‌ریزی؛ یعنی استفاده بهینه از وقت و زمان و استفاده درست ازآنچه در طول زمان می‌خواهیم به آن بپردازیم.

در کل تعطیلات نوعی ریکاوری و بازنگری آموزش‌ها است؛ ریکاوری روان، گرفتن انرژی درست از طبیعت و استفاده درست از وقت، غربالگری افکار و اندیشه و حتی شناسایی افرادی که دارای انرژی مثبت و منفی هستند و تفکیک هرکدام از آن‌ها؛ چراکه تعطیلات بهترین زمان است برای تفکر و اندیشه و یادداشت‌ها و برنامه‌ریزی که چگونه می‌خواهم یک سال دیگر را زندگی کنم؟ مسلم است که به مقداری تفکر درست نیاز دارد، البته وقتی برای اولین بار می‌خواهیم برنامه‌ریزی کنیم شاید کمی قابل‌تصور نباشد ولی زمانی که در پایان سال و ابتدای تعطیلات به برنامه‌ریزی گذشته نگاه می‌کنیم، اگر در مسیر درست حرکت کرده باشیم و تمام برنامه‌های ما طبق نقشه و برنامه صورت گرفته باشد، در این تعطیلات لذت کافی را می‌بریم و باعث کسب انرژی درست‌شده و پرقدرت به مسیر خود ادامه می‌دهیم؛ اگر هم با یکسری نواقص روبرو شدیم و باعث نقصان بعضی از کارها هم شده باشد می‌توانیم به آن‌ها پی ببریم و بالاخره در ادامه کم‌رنگ‌تر می‌شود و در پایان درست می‌شود.

در تعطیلات صدالبته می‌بایست از طبیعت زیبا لذت ببریم؛ چراکه حس، اولین نیروی به‌کارگیری قوه عقل است؛ حس خوب و برداشت از افکار خوب، آب‌وهوای لطیف و تماشای زیبایی‌های طبیعت است. بعضی وقت‌ها به خودمان تلقین می‌کنیم و فکر می‌کنیم برای استفاده از طبیعت نیازمند وضعیت مالی خوب هستیم؛ درصورتی‌که با یک برنامه‌ریزی درست و استفاده بهینه از داشته‌هایمان و قناعت در زمان و در منابع مالی می‌توانیم آن را هم به مرحله ظهور برسانیم.

یک مورد مهم هم در اینجا این است که تمام مطالب بالا فقط برای افرادی صدق می‌کند که از منطقه‌ 60  درجه زیر صفر عبور کرده و به سفر دوم رسیده باشند؛ البته یک سفر اولی هم می‌تواند برای خود برنامه‌ داشته باشد که آن‌هم باید در زمان مناسب صورت گیرد و جسم خود را ازنظر فیزیولوژی درمان کرده باشد؛ چراکه پله اول فراگیری آموزش، تفکر سالم است.

لذت سالم بردن از طبیعت نیازمند ریکاوری درست جسم است. منشأ ممنوعیت مسافرت یک سفر اولی  جسمی است؛ چراکه جابه‌جایی فرد سفر اولی در زمان درمان، کیفیت درمان را پایین می‌آورد، اگر دچار هیجان شود انرژی زیادی مصرف می‌کند و اگر دچار انرژی منفی شود افکار منفی و مخرب سراغ او می‌آید؛ چراکه درمان جسم ویژگی‌های خاص خودش را دارد، پس یک سفر اولی عجله نمی‌کند و سفر خود را آرام‌آرام و با اولویت درمان و رعایت قوانین سفر اول ادامه می‌دهد و اگر قوانین را موبه‌مو رعایت کند می‌تواند سفر اول را با موفقیت به پایان برساند.

نتیجه می‌گیریم که هر فرد نسبت به موقعیت خودش تصمیم می‌گیرد و برنامه‌ریزی می‌کند تا بتواند هم از طبیعت لذت کافی ببرد و هم صدمات جسمی، روحی و روانی به خودش وارد نکند و به زندگی خود ادامه دهد تا با برنامه‌ریزی درست و به‌موقع و ریکاوری جسم از آسایش و آرامش کافی برخوردار باشد و اگر چنین باشد از تعطیلات هم لذت کافی می‌برد؛ چراکه انرژی از جابه‌جایی درست حس‌ها به وجود می‌آید؛ هرچقدر حس‌های مثبت را در خودمان تقویت کنیم، خواه با طبیعت، خواه با برنامه‌ریزی در زمان و اوقات فراغت یا همان تعطیلات می‌توانیم انرژی خوب را تجربه کنیم.

پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است. در پایان امیدوارم تمام افراد عضو کنگره‌ 60 با آموزش‌هایی که از جناب مهندس دژاکام گرفته‌اند در هر مقطعی لذت همان مقطع را ببرند و سال جدید را پرانرژی آغاز کنند.


نویسنده: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
ویراستار: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون سوم)
رابط خبری و  ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .