English Version
English

فرصتی برای مَحَک زدنِ خود

فرصتی برای مَحَک زدنِ خود

«یاد الله در هر جا، یاد خود از قطره به اقیانوس است.»

دستور جلسه هفته:

لژیون یکم، راهنما همسفر معصومه عزیز

------------------------------------

سلام فریده هستم همسفر محسن
در رابطه با دستور جلسه هفته، چگونه تعطیلات خود را بگذرانیم باید بگویم: تعطیلات من کنگره‌ای با تعطیلاتی که در تاریکی به سر می‌بردم، خیلی باید متفاوت باشد! اول از همه بهتر است طبق فرمایش آقای مهندس در تعطیلات هم سی‌دی بنویسم؛ من به شخصه خودم تجربه کرده‌ام اگر مدتی سی‌دی ننویسم و صدای دلنشین آقای مهندس که باعث آرامش جسم  و روانم می‌شود، نباشد،نیروهای منفی فرصت خوبی پیدا می‌کنند و با تمام قوا، هجوم می‌آورند و خواسته‌های خودشان را به کرسی می‌نشانند!
پس من فریده با این تجربه، قطعاً تعطیلاتم بدون سی‌دی گوش دادن و نوشتن هرگز نباید بگذرد!
در تعطیلات بهترین فرصت است برای محک زدن خودم؛ چطوری؟ آقای مهندس می‌فرمایند: انسان در اجتماع هست که تربیت می‌شود، و تعطیلات نوروز، عید و بازدید بهترین فرصت است برای محک زدن خودم در برخورد با دیگران، آیا آموزش‌هایی را که تا اکنون در کنگره فرا گرفته‌ام، در برخورد با دیگران می‌توانم عملی کنم؟ اگر توانستم که خوشا به حالم که امروزم با دیروزم متفاوت بوده است و رفت و آمدم به کنگره بیهوده نبوده است و نتیجه زحمات آقای مهندس و خودم را می‌بینم؛ در غیر این صورت باز هم ناامید نمی‌شوم و تلاشم را بیشتر می‌کنم.
در آخر نکته‌ای که بسیار مهم است این‌ است که من انسان عاشق باشم؛ عاشق تمام مخلوقات خداوند، اگر در طبیعت قرار گرفتم مراقب زیبایی‌های طبیعت باشم و تمام تلاشم را بکنم که به طبیعت آسیبی نرسانم و اگر زباله‌ای در طبیعت رؤیت کردم با عشق زباله را از طبیعت زیبا خارج کنم و این گونه تعطیلاتم بسیار لذت‌بخش و گویی در بهشتی برین هستم، نیز می‌گذرد.
تعطیلاتی زیبا همراه با آرامش  در کنار تک تک خانواده‌تان آرزومندم.
ممنونم که مشارکتم را مطالعه فرمودید


لژیون دوم، راهنما همسفر فاطمه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان شیرین هستم همسفر امیر
اصلاً نمی‌دانیم چگونه باید به خودمان استراحت بدهیم. همیشه ما باید یاد بگیریم هدفی را که داریم یا مسیری را که داریم، برایش تلاش و کوشش کنیم. همین زندگی که می‌کنیم، باید از آن لذت ببریم و از امکاناتش به‌خوبی استفاده کنیم، مثل همین تعطیلاتی که در پیش رو داریم، فرصت خوبی است که تا ما به خودمان استراحت بدهیم. درست است که امسال هم نمی‌توانیم سفر برویم؛ اما می‌توانیم در کنار خانواده‌ باشیم و فرصتی است که در کنار هم بودن را حس کنیم. کار و مشکلات ما را از خانواده کمی دور کرده بود و حالا فرصت خوبی است که با یک برنامه‌ریزی خوب، تعطیلات خود را کنار خانواده داشته باشیم که وقتمان را تلف نکنیم و سعی کنیم به آن چیزهایی که علاقه داریم، در اولویت قرارش بدهیم و به سمت آن حرکت کنیم. سعی کنیم به جسم خود آرامش بدهیم، ذهن خودمان را از افکارهای منفی خالی کنیم، به ذهن استراحت بدهیم، هر جور استرس را از ذهنمان دور کنیم و جسم و بدن خود را به آرامش و آسایش برسانیم. با کنار گذاشتن فضای مجازی، بیشتر برای خانواده وقت بگذاریم تا حس خوبی را داشته باشیم و در کلام آخر امیدوارم که این تعطیلات، تعطیلات خوبی باشد و سال جدید را با بهترین‌ها شروع کنید و به آرامش و آسایش قلبی برسیم به امید آن روز.
ممنون که مشارکت من را خواندید.

لژیون سوم، راهنما همسفر هما عزیز

--------------------------------------

 

لژیون چهارم، راهنما همسفر شفیعه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر و مسافر تغذیه سالم
من به نوبه خودم پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم. خواسته قلبی من برای تمامی اعضای کنگره۶۰ این است که خواسته قلبشان با خواست خداوند یکی باشد.
اما در مورد این‌که چگونه از تعطیلات استفاده کنیم، در سال ۱۳۹۶ که من وارد کنگره شدم، تعطیلات نوروزی به این صورت نبود، فقط روز اول نوروز مسافرها و همسفرها تعطیل بودند.
به نظر من هنوز آموزش‌های کنگره به این نقطه نرسیده بود که مسافرِ سفر اولی بتواند به مدت ۱۵ روز از آموزش‌های کنگره و راهنمای خود دور باشد؛ اما خوشبختانه و با یاری جناب مهندس، امروزه کنگره در مسیری قرار گرفته که مانند تمامی ارگانها در تعطیلات رسمی تعطیل است و مسافر و همسفر می‌توانند تعطیلات را در کنار هم و با آرامش سپری کنند. منِ همسفر در این مدت تعطیلی می‌توانم خودم را محک بزنم که ببینم چقدر توانسته‌ام در طول سال از آموزش‌های کنگره و به چه اندازه برداشت کرده‌ام؟
آیا می‌توانم به تنهایی با مسئله‌هایی که در زندگی‌ام رخ می‌دهد، مواجه شوم؟ یا این‌که چقدر به فرمان عقل نزدیک شده‌ام؟ تلاشم بر این باشد که محیط خانه و‌ خانواده را شاد نگه دارم، اگر سفر اولی هستم تا می‌توانم سفر نروم و حتما با اجازه راهنما باشد
و خلاصه انرژی از مسافرِ در حال درمان نگیرم.
امیدوارم تمامی اعضای گنگره۶۰ گنگره۶۰تون‌که تعطیلات خوبی را سپری کنند.
خیلی ممنون و سپاسگزارم که با نگاهِ گرمتان مشارکت من را مطالعه کردید.

لژیون پنجم، راهنما همسفر نرگس عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان مهدیه هستم همسفر مسعود
با کمی تفکر در مورد آخرین دستور جلسه پایان سال که جناب مهندس طرح آن را داده بودند تمرکز ‌کردم، از تعطیلات چگونه استفاده کنیم؟‌‌ این دستور جلسه متفاوت است، مرا به یاد دوران گذشته انداخت که مروری کنم و تجربه‌ها را بنویسم. زمان دبستان را به یاد می‌آورم که معلم انشا می‌داد، چگونه از تعطیلات عید نوروز و یا تابستان استفاده کنیم و من با تمام ذوق و شوق با فکر کردن تمام وقت می‌نشستم، فکر می‌کردم که چگونه از تعطیلات استفاده کنم؟ 
اما اکنون بعد از گذشت سال‌ها و تغییراتِ پرپیچ و خمِ مسیر زندگی دوران تاریکی اعتیاد مسافرم، تعطیلات خیلی متفاوتی را پشت سر گذاشتیم تا این‌که مسافرم با کنگره آشنا شد و ما به کنگره آمدیم. امسال چندین سال است که سال جدید را در کنگره هستم و این بهترین هدیه خدا به من است. اکنون که به سال جدید و تعطیلات نزدیک‌ می‌شویم، طبق گفته‌های جناب مهندس، به طبیعت باید بنگریم، از آن درس بگیریم، برداشت کنیم و به آن عمل کنیم. وقتی به موضوع تعطیلات، عمیق نگاه می‌کنیم، می‌بینیم کاملاً درست است. تعطیلات برای من یک پایان فصل محسوب می‌شود و به استراحت می‌روم. شروع تعطیلات نوروز، یک مسافر وارد جنگی تمام‌عیار می‌شود و باید از گذرگاه‌های سختی عبور کند؛ ولی همان‌طور که در وادی دوم آمده، اگر توانست از این گذرگاه عبور نماید، آن وقت تبدیل به انسانی کارآزموده و رها خواهد شد. پس تعطیلات نوروز جنگی است که پیروزی در آن باعث صعود و شکست در آن باعث سقوطِ فرد مسافر می‌شود. امیدوارم در این جنگ تمام مسافر‌های سفر اولی به بهترین شکل ممکن با فکری آرام در این جنگ، به رهایی برسند و دور از هر گونه مواد مخدری کنار خانواده، تعطیلات عید را به بهترین شکل ممکن بگذرانند.
برای همه عزیزانی که در کنگره۶۰ هستند، در سال جدید بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و برای تمام سفر اولی‌ها حال خوش، رهایی و زندگی پر از خیر و برکت را، در پناه قدرت مطلق باشید.

لژیون ششم، راهنما همسفر مریم عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان شیرین هستم همسفر فرهاد
از امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ همه چیز آخرین می‌شود؛ آخرین هفته، آخرین روزهای ايام هفته، آخرین جاهای گردگیری نشده، آخرین دلشوره‌های شیرین برای نزدیک شدن عید، آخرین آرزوهای امسال و بهترین آخرین برای من، این بود که مسافرم آخرین نامه شربت OT را گرفت. من خوشحال‌ترینم؛ سال نو می‌شود، مسافر من آزاد و رها می‌شود، همه چیز دارد درست می‌شود.
من این جمله را که می‌گویند:(تجربه را تجربه کردن، خطاست)، سرلوحه این فصل از زندگی‌ام کردم که از تجربه‌های مسافران و همسفران درس بگیرم؛ قانونمند باشم، به مسافرت نروم. مسافر من هنوز در سفر اول است. من در طول سفر و همچنین تعطیلات نوروز به سفر نمی‌روم؛ چون به عواقبش آگاه شده‌ام.
ترجیح من برای تعطیلات وقت گذراندن با خانواده‌ است، بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی. دیگر فرقی نمی‌کند برای یک همسفر که کجا باشد؛ چون بال پرواز شده است برای مسافرش تا بتواند حس خوب رهاشدن را تجربه کند.
درست است که جسممان به مکان دیگر یا مسافرت نمی‌رود؛ ولي روحمان  پرواز می‌کند. برای آن اتفاق‌های زیبایی که قرار است برای ما رقم بخورد. همیشه قبل از عید خانه‌تکانی می‌کنیم؛ به نظر من خانه‌تکانی به خاطر تجربه حس تازگی و نو بودن خیلی قشنگ است. هر سال یادمان دادند که خانه‌تکانی کنیم؛ ولی کسی یادمان نداده بود، دلمان را هم از هر چه به هم‌ریختگی، غم و نفرت است تکان بدهیم که خاطرات غم‌انگیز گذشته و افکار منفی کهنه را با عشق بشوییم. وقتی که عشق در دل‌های ما جاری شود، حسمان به همه‌ مردم، همه دنیا خوب می‌شود و تازه متوجه این می‌شویم که دنیا چقدر می‌تواند  جای قشنگی باشد.!
حتما دیده‌اید که کودکان بی‌دلیل مهربانند؛ بدون منت محبت می‌کنند، به خاطر این است که حس هم‌دردی و همدلی را خداوند در وجود انسان قرار داده است؛ ولی به خاطر مشکلات زندگی این حس کمرنگ می‌شود. من به خودم قول می‌دهم در سال جدید این حس را در وجودم پررنگ کنم.
من با یک لبخند ساده می‌توانم به مسافر و خانواده‌ام حس علاقه را منتقل کنم. وقتی رابطه‌ها دوستانه‌ و قوی‌تر باشد، بیماری‌های قلبی هم کم‌تر می‌شود، به ‌همین خاطر است، که می‌گویند: آدم‌های مهربان قلب‌های بزرگی دارند.
التهاب بدن می‌تواند باعث دیابت، چاقی، میگرن و حتی سرطان شود. هورمون اوکسی‌توسین که به هورمون عشق و محبت معروف است، باعث جلوگیری از التهاب بدن می‌شود، باانجام کوچک‌ترین عمل خیرخواهانه ترشح می‌شود.
خوش‌ به سعادت خدمتگذاران باعشق کنگره‌ که خودخواسته و ارادی فعالیت‌های داوطلبانه پرسود هم برای خودشان، هم مسافران و همسفران بدون منت انجام می‌دهند.
مهربانی، راز یک زندگی شاد و سالم است. مهربانی ریشه در سلامت روان دارد. در سال جدید برای همه عزیزان زندگی شاد و پر از مهربانی آرزومندم.
مهربان باش که‌ این عمر گران می‌گذرد
قدر این لحظه بدان چرخ زمان می‌گذرد
بر لبی گل‌ بنشان، دست فقیری تو بگیر
هر چه‌ با هر که کنی، بر تو همان می‌گذرد
خنده‌ کن، غنچه احساس برویان که‌ بهار
به همین سرعت بسیار جهان می‌گذرد

لژیون هفتم، راهنما همسفر معصومه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان فریده هستم همسفر
من الان سومین سال است که دارم این دستور جلسه را می‌نویسم و در سفر دوم به سر می‌برم. در سفر اول به گفته مهندس عزیزمان جایی نرفتم!یعنی به مهمانی‌هایی که به درازای شب می‌کشید، نمی‌رفتیم. اگر هم می‌رفتیم، صبح بیرون می‌رفتیم و تا شب برمی‌گشتیم و حالمان خیلی خوب بود. از این‌که حال مسافرم داشت روز به روز خوب می‌شد، خیلی خوشحال بودم؛ ولی امسال از سال اول خوشحال‌تر و پرانرژی‌تر هستم؛ چون تعطیلات عید با ماه رمضان  مصادف شده و من از مهندس عزیزمان خیلی خیلی تشکر می‌کنم که این جایگاه مقدس را برای ما فراهم کردند تا ما بتوانیم با آموزش‌های ناب کنگره راه زندگی کردن را یاد بگیریم.  مسافر من الان دو سال است که  روزه کامل می‌گیرد. خیلی خوشحالم که مسافرم توانسته آموزش‌های کنگره را اجرا کند و در مقابل هر مشکلی که پیش می‌آید، زود ناراحت نمی‌شود و با تفکر و آرامش مشکلاتش را حل می‌کند. درست است که امسال بنا به شرایط نمی‌توانیم به مسافرت برویم؛ ولی با برنامه‌ریزی خوب می‌توانیم در کنار خانواده از تعطیلات خود به خوبی استفاده کنیم و خیلی خوشحالم که از تاریکی‌ها بیرون آمده‌ام و روشنایی‌ها را تجربه می‌کنم، چشم و هم‌چشمی‌ها را کنار گذاشته‌ام، به اندازه توان خرید می‌کنم، چیزهایی که لازم دارم را می‌خرم و به مسافرم فشاری نمی‌آورم که حتما باید فلان چیز را بخرم و حالم از سال‌های دیگر خیلی بهتر است. این حال خوش و زندگی خوب را مدیون آموزش‌های کنگره و استاد عزیزم خانم معصومه لژیون ۷ شفا هستم. عید و ماه رمضان را به مهندس عزیز و اعضای خانواده کنگره۶۰ تبریک عرض می‌کنم.

لژیون هشتم، راهنما همسفر فهیمه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان ملیکا هستم همسفر امیرحسین
ضمن تبریک ماه مبارک رمضان در ارتباط با دستو رجلسه جناب مهندس تاکید کردند که مراقب اضافه وزن باشیم که باعث ایجاد بیماری‌های گوناگون در انسان می‌شود. به‌طور مثال نازایی، یائسگی، فشارخون،قند و …  در ارتباط با نوشتن سی‌دی استاد فرمودند: در ایام تعطیلات نوشتن هفته‌ای یک سی‌دی کافی است. افرادی که در سفر اول هستند، نیاز به گرفتن روزه نیست. طبق دستور باید دارویشان را مصرف کنند؛ زیرا اگر رعایت نکنند، مشکلات بسیار زیادی ایجاد می‌شود. اما دوستان دیگر هرچند ساعت که می‌توانند روزه بگیرند؛ زیرا بسیار برای سلامتی مفید هست. خدا را شکر مقاله‌های متعددی در حال انتشار هست و همچنین تحقیقات در رابطه با بیماری صرع بسیار روند عالی را می‌گذراند.
جناب مهندس تاکید کرد، افرادی که تازه وارده لژیون می‌شوند، به محض ورودشان باید از راهنما برنامه درمانی دریافت کنند،  به جهت آماده سازی افراد را نگه ندارید.  مطلب دیگر در رابطه با حرمت کنگره۶۰ که به‌ همدیگر پول ندهید، رفت و آمد نکنید؛ زیرا باعث ایجاد انواع مشکلات می‌گردد. سعی کنیم آمار و ارقام اینستاگرام و سایت کنگره را بالا ببریم، بهتر است سایت‌های متفرقه تحت عنوان کنگره ایجاد نکنید.
از عید استفاده کنید، سعی کنید کدورت‌ها را کنار بگذارید،  سعی کنید تعطیلات به شما خوش بگذرد، دلهایتان را از کینه‌ها خالی کنید. محبت باعث می‌شود بدن ما بسیار دوپامین ترشح کند و سیستم بیولوژی ما بهتر کار کند، از پیری زودرس جلوگیزی می‌کند؛ اما کینه، دشمنی و عصبانیت باعث بالا رفتن هورمون کورتیزول می‌گردد و ایجاد انواع مریضی‌های گوناگون می‌کند.

لژیون نهم، راهنما همسفر فاطمه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان شهربانو هستم همسفر مجید
حلول ماه مبارک رمضان، بهار قرآن، ماه عبادت‌های عاشقانه، نيايش‌های عارفانه و بندگی خالصانه را به همه‌ عزیزان روزه‌دار تبریک عرض می‌کنم؛ همچنین پیشاپیش عید باستانی را به همه عزیزان تبریک می‌گویم.
این روزها با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، نیاز به برنامه‌ریزی بیشتر برای گذراندن آن احساس می‌شود؛ نوروز همیشه برای ما با طراوت بهاری و امید به زندگی همراه بوده است و بهتر است این ۱۳ روز را در کنار خانواده به بهترین شکل ممکن سپری کنیم! هیاهوی اسفندماه تصویری از نوروز را تداعی کرده و در تلاش هستیم تا به بهترین شکل این روزها را بگذرانیم؛ اما بهتر است برای داشتن یک تعطیلات عالی از برنامه‌ریزی بهتری استفاده کنیم. این تعطیلی‌ها فرصت بسیار مناسب برای محک زدن خودمان است که بفهمیم چقدر آموزش دیده‌ایم و چگونه با مشکلات برخورد می‌نماییم؟ شایسته است که از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم.

لژیون دهم، راهنما همسفر زهرا عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان نرگس هستم همسفر
ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا و پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز را خدمت تمامی‌ اعضای کنگره۶۰ تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم همه عزیزان در سال جدید به خواسته‌های دلشان برسند.
مسافرم به امید خدا یک سال است که رهایی‌اش را از دستان توانمند جناب مهندس گرفته است.
آخر اسفندِ ۱۴۰۰، سفرشان را شروع کردند و واقعا تعطیلات عید نوروزِ بعد از سفر ایشان بهترین تعطیلات بود،
سال‌های ‌پیش که شهرستان می‌رفتیم، شرایط مالی مساعد بود؛ ولی اصلا از تعطیلات لذت نمی‌بردم؛  چون مسافرم حالش خوب نبود، تعادل نداشت و به خاطر مصرف شیشه به‌هم می‌ریخت، من مدام در استرس و اضطراب به سر می‌بردم و از تعطیلات چیزی نمی‌فهمیدم.
وقتی که مسافرم سفرش را شروع کرد، تعطیلات نوروز بهترین روزها برای من بود، باعث شده بود من استرس کم‌تری داشته باشم، از لحظات در کنار هم بودن بیشتر لذت ببرم، به طبیعت نگاه پررنگ‌تری داشته باشم و از نعمت‌های خداوند بهره‌مند شوم.
وقتی به سال‌های قبل نگاه می‌کنم، خداوند را هزاران مرتبه شکر می‌کنم. هیچ وقت این لطف و محبت کنگره در حق خودم و مسافرم را فراموش نخواهم کرد. از آقای مهندس ممنون و سپاسگزارم که به فکر تمامی اعضای کنگره۶۰ هستند.
ممنون که به مشارکت من توجه کردید.

لژیون یازدهم، راهنما همسفر اکرم عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان ناهید هستم همسفر مرتضی
تعطیلات در کنگره هم مانند ارگانهای دیگر تعطیل می‌باشد و فرصتی برای کارهای عقب مانده، تفکر کردن،
دید و بازدید، مهمانی رفتن و یا سفر است. البته در سال اول که مسافر سفر اولی هست، اجازه مسافرت رفتن به او داده نمی‌شود، این بعد از سال‌ها تجربه شده که به نفع خود او هست و برای این‌که به درمان کامل برسد، بهتر است در خانه بماند و از تفریحات سالم در شهر خود استفاده نماید.
یکی از مهم‌ترین مسائل این است که از آموزش عقب نیفتد و در این روزهای زیبایِ سال نو در هنگام انجام کارهای روزمره، سی‌دی‌ها را گوش کند و ان‌شاالله حداقل دو تا سی‌دی که فرمان جناب مهندس است، بنویسد تا حال خوش خود را از دست ندهد.
خدا را شکر همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز باعث شده تا کارهایِ من همسفر در منزل کم‌تر شود و فرصت بیشتری پیدا کنم. امیدوارم برای شما هم این‌طور باشد.
با تشکر از عزیزانی که مشارکت من را خواندید.

لژیون دوازدهم، راهنما همسفر نجمه عزیز

--------------------------------------

به نام قدرت مطلق الله
سلام دوستان مریم هستم همسفر حسین 
به نظر من تعطیلات، فرصت خوبی برای در کنار هم بودن، از وجود تک‌تک افراد خانواده لذت بردن، انتقال دادن حس و حال خوب و آرامش به یکدیگر است. وقتی که زمستان آخرین روزهای خود را سپری می‌کند و کم‌کم سفره بهار پهن می‌شود؛ بوی عید و تعطیلات می‌آید. وقتی به درختان نگاه می‌کنم، می‌بینم که شاخه‌های خشکیده درختان چگونه کم‌کم رو به تازگی می‌رود و شکوفه‌ها و برگ‌های سبز روی شاخه درختان ظاهر می‌شود، به قدرت بی‌نهایتی پی می‌برم که وجود دارد و من از آن غافل شده بودم، من به مسافرم که می‌نگرم، همان شاخه خشکیده است که آرام‌آرام شکوفه‌ها از وجودش جوانه می‌زند و سلامتی خود را دوباره به دست می‌آورد.
خدا را شاکرم که جایی به نام کنگره۶۰ وجود دارد که دل‌های مرده را زنده کند و در وجود هر مسافر عید، تجلی پیدا کند. من بعد از سال‌ها که عید نوروز را حس نکرده بودم، امسال با نزدیک شدن به عید، بوی عید را استشمام می‌کنم و تصمیم دارم که در کنار خانواده‌ام، بیشتر روزهای تعطیل خود را در طبیعت بگذرانم و از نعمت‌های خداوند بهره‌مند شوم و بیشتر، زیبایی‌هایی را که خداوند برای ما انسان‌ها خلق کرده، ببینم.
ما اهالی کنگره۶۰ این حال خوش را مدیون مردی بزرگ هستیم که سراسر وجودش مملو از عشق است و عشق را برای ما نیز ترجمه می‌کند.

لژیون چهاردهم، راهنما همسفر زهرا عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان زهرا هستم همسفر مصطفی
امیدوارم طاعات همگی‌ قبول باشد و امسال سالی متفاوت است؛ چرا که هم عید نوروز و هم ماه مبارک رمضان است؛ امسال با سال‌های دیگر برای من خیلی فرق می‌کند! امسال خانواده من و مسافر من از بند اعتیاد رها هستند؛ عید امسال برای من رنگ و بوی دیگری دارد، می‌دانم به بهترین شکل می‌توانم از تعطیلاتم استفاده کنم، از این عیدی که پیش رو دارم؛ بهترین تایم برای لذت بردن از طبیعت و دید و بازدید کردن اقوام هست.
چه خوب است که سعی کنیم در هر شرایطی که هستیم، به‌ ما خوش بگذرد! حتماً قرار نیست که به مسافرت و به بهترین جاها برویم، حتی همان جایی که هستیم، می‌تواند به‌ ما خوش بگذرد، می‌توانیم با دوستان، آشنایان و با خانواده‌ دور هم باشیم و خوش بگذرانیم.
درست است من خانه را تمیز می‌کنم، لباس‌های نو می‌خرم؛ ولی به‌نظر من کافی نیست! باید با خودم عهد ببندم که دلم را صاف و قلبم را نو کنم. افکار و اندیشه‌‌ام را پاک کنم، کدورت‌ها را از بین ببرم و دلم را از کینه و نفرت  خالی کنم.
امسال هم که عید نوروز ما با ماه مبارک مصادف شده، چه خوب است که تزکیه و پالایش را از خودم شروع کنم. خدا را شکر می‌کنم که امسال با سال گذشته برایم خیلی متفاوت است، دیگر نگران مصرف و تایم مصرف مسافرم نیستم! از این‌که نکند کسی بفهمد یا ببیند و آبرویم برود یا به خاطر مصرف مسافرم، نتوانم به خانه اقوام بروم!
امسال برای خودم برنامه‌ریزی کردم که هم به تفریح بپردازم و هم استراحت کنم و برای امتحان آزمون کمک راهنمایی‌ بخوانم و کارهای عقب افتاده خودم را انجام بدهم.
از جناب مهندس و خانواده عزیزشان بسیار تشکر می‌کنم که این بستر را برای ما فراهم کردند که از آن استفاده کنیم و آموزش بگیریم و چه خوب که به فکر همه موضوعات و همه جوانب و حتی تعطیلات هستند.

لژیون پانزدهم، راهنما همسفر فاطمه عزیز

--------------------------------------

سلام دوستان فخری هستم همسفر رضا
پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز را به همه عزیزان کنگره۶۰ تبریک می‌گویم و امیدوارم در این سال جدید همه به خواسته‌های خودشان برسند.
به نظر من تعطیلات، فرصت خوبی هست که من همسفر بیشتر به درون خودم بپردازم، به خصوص این‌که با ماه مبارک رمضان هم تقارن پیدا کرده و باید از سخن به نقطه عمل حرکت کنم و آموزش‌هایی که در این مدت دریافت کرده‌ام را بتوانم کاربردی کنم. 
اگر به طبیعت نگاه کنیم، می‌بینیم درختان در فصل زمستان به خواب فرو می‌روند؛ این تعطیلات برای من هم مثل خواب زمستانی است؛ برای استراحت، آمادگی و انرژی بیشتر برای شروع فصل دیگر و ادامه سفر است و از طرفی باید حواسم باشد که به خواب نروم. با شروع تعطیلات نباید خیال کنم آموزش‌ها باید متوقف شود، بلکه با برنامه‌ریزی می‌توانم هم در کنار خانواده بهترین لحظات را سپری کنم و لذت ببرم، هم سی‌دی‌های خود را تکمیل کنم و از آموزش‌ها عقب نباشم.
آقای مهندس فرمودند: در ماه رمضان افرادی که در سفر اول هستند، نباید روزه بگیرند؛ چون باید OT را سر موقع استفاده کنند. باید قلب‌هایمان را از کینه پاک کنیم و اگر با کسی قهر هستیم، آشتی کنیم. امیدوارم که با آغاز ماه مبارک رمضان و سال جدید بهترین احوال برای همه عزیزان رقم بخورد.
متشکرم که مشارکت من را مطالعه کردید.

لژیون شانزدهم، راهنما همسفر فاطمه عزیز

--------------------------------------

سلام یاسمن هستم همسفر محمود
به‌نظر من کسی که نتواند زیبایی‌های اطرافش را ببیند و از آن لذت ببرد، هیچ کجای دنیا نمی‌تواند زیبایی‌ها را ببیند و از آن‌ها لذت ببرد! در ایام تعطیلات، فرصت خوبی هست که همه بخواهند به سفر بروند؛ ولی در خصوص سفر اولی‌ها و کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند مسافرت بروند، باید بتوانیم از این تعطیلات استفاده کنیم و با کم‌ترین امکانات، بهترین لذت‌ها را تجربه کنیم؛ وقت بیشتری برای خودمان و خانواده بگذاریم و از چیزهای کوچک مثل رفتن به طبیعت، کتاب خواندن و رستوران رفتن با خانواده لذت ببریم.
برای خود من به شخصه سفری که با آمدن به کنگره شروع کردم، خیلی لذت‌بخش و با ارزش است، مطمئنم هیچ سفری در دنیا نمی‌توانست این‌طور ما را متحول و حالِ ما را خوب کند. لذت بردن از دنیای اطراف ما بستگی به عمق ظرف وجودی ما دارد که تا چه حدی بتوانیم این ظرف را از زیبایی‌ها و برکات پر کنیم.
من با سفری که در کنگره شروع کردم، دارم روی خودم کار می‌کنم و از طریق آموزش‌ها به وجودم، عمق می‌بخشم تا بتوانم هر روزم را تبدیل به تعطیلاتی بکنم که در این چند سال اخیر از آن محروم بودم؛ با آموزش‌های کنگره ما یاد می‌گیریم چطور زندگی کنیم و زیبایی‌ها را ببینیم.
خیلی سپاسگزار این مسیر و همه عزیزانی که این راه را برای ما هموار کردند، هستم.
ممنونم از توجه‌ شما

لژیون سردار

-----------------

سلام دوستان عاطفه هستم همسفر جواد
پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم.
هدف کنگره۶۰، برای اجرا کردن تعطیلات نوروزی؛ اول این است که خدمتگزاران کنگره بتوانند استراحت کنند و به امور شخصی خود برسند.
در تعطیلات این فرصت را به ما می‌دهند که از وادی تفکر، استفاده کنیم و برای مسافرت یا انجام کارهای عقب مانده یا انجام کارهای مورد علاقه خود و حتی عزیزانی که فرصت دیدارشان را نداشتیم، خواندن کتاب‌هایی که فرصت خواندن‌ آن را نداشتیم و تفریح در کنار فرزندانمان را برنامه‌ریزی کنیم؛ آقای مهندس سی‌دی‌هایی را در اختیار ما گذاشتند که در کنار وادی‌ها، می‌توان آموزش لازم را از آن‌ها گرفت؛ این تعطیلات فرصت بسیار مناسب برای محک زدن خودمان است که بفهمیم چقدر آموزش دیده‌ایم و چگونه با مشکلات برخورد می‌نماییم؟ بهتر است که از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم.
امروز بسیار خوشحال هستم که در اثر آموزش‌هایی که در کنگره گرفتم، می‌توانم از زندگی و تعطیلات استفاده کنم و لذت ببرم. برای همه همسفران آرزو می‌کنم که سال خوبی را پیش رو داشته باشند و تعطیلات خوبی را سپری کنند.

ویراستاران: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم) و همسفر معصومه، رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون یک)

تدوین عکس، ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .