English Version
English

عشق پایان ندارد

عشق پایان ندارد

«بسم الله الرحمن الرحیم»

سخنان ماندگار مهندس دژاکام عزیز: «دوست داشتن واقعی آن است که شخص را همان‌گونه که هست، بخواهیم و دوست داشته باشیم؛ اگر سعی کنیم تغییرش بدهیم، این دیگر عشق نیست! خودخواهی است.»

با سلام، نگاه و حضور آگاه و مهربان شما عزیزان را به‌ خواندنِ خلاصه سی‌دی هفته «پرسش و پاسخ 402» دعوت می‌کنیم.

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر
سی‌دی هفته «پرسش و پاسخ 402» تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
آقای مهندس دژاکام عزیز در ساختمان رُز از حاضرین در جلسه آموزشی خواستند، سوالات خود را مطرح کنند.
 

پرسش: آیا دیدار عزیزانِ درگذشته، پس از مرگ، ممکن است؟
پاسخ: ما پس از مرگ، عزیزان درگذشته خود را، همان‌طور که بودند، می‌بینیم؛ شاید کمی جوان‌تر یا مسن‌تر؛ چهره و شکل انسان‌ها تغییر نمی‌کند، این‌که در زندگی پس از مرگ، عزیزان خود را ببینیم، بستگی به میزان محبت بینِ ما دارد. محبت پایان ندارد و با داشتن حس محبت شدید به یک شخص، ممکن است در بُعدهای دیگر آن‌ها را ببینیم‌.

آیا روش DST و OT در بیماری‌هایی جُز اعتیاد، موثر است؟
مجموعه ناقل‌های عصبی، هورمون‌ها، سیستم اپی ژنتیک و... سیستم ایکس را تشکیل می‌دهند که در اثر اعتیاد این سیستم دچار آسیب می‌شود و با متد DST یا مثلث D.O.D درمان می‌شود‌؛ پس به این نتیجه رسیدیم که در بیماری‌های دیگر هم، که منشا آن‌ها عدم تعادل سیستم ایکس باشد، این روش صادق است؛ برای بیماری‌هایی مثل ام اس، سرطان سینه، صرع و... که پس از اثبات به جامعه علمی، وارد پزشکی می‌شود‌.

چرا درد، شکافنده فهم است؟
درد در بدن، آغاز فهم است، مثل زمانی‌که دندان ما درد می‌گیرد و می‌فهمیم آن دندان، آسیب دیده است؛ وقتی به مشکلی بر بخوریم و سعی برای رفع و حل کردن آن کنیم، به فهم می‌رسیم؛ اما اگر آن‌را رها کرده و تلاشی نکنیم، به سقوط منجر می‌شود!

علت گرفتن وضو، چیست؟
فرامین الهی یک‌سری خواص در صور آشکار و پنهان برای انسان دارد؛ مثلاً برای وضو، روزانه ۵ مرتبه باید دست‌ها و صورت خود را بشوییم که این یک مسئله بهداشت و سلامتی می‌باشد، یا خود نماز که نوعی نرمش محسوب می‌شود.

چرا گاهی هرچه تلاش می‌کنیم، به نتیجه نمی‌رسیم؟
تلاش به تنهایی کافی نیست، گاهی مسیری که انتخاب کردیم، غلط هست و هرچه تلاش می‌کنیم نمی‌رسیم! پس پیدا کردن راه، بسیار مهم است‌، مثل روش ترک با سقوط آزاد که مسیرش غلط بود.
مسئله دوم، صبر هست که هر چیزی برای انجام شدن، نیازمند زمان، صبر و تحمل است.

آیا نَفس، ابزاری برای حرکت است؟
خیر، نفس ابزاری برای حرکت نیست؛ نفس خود موجود هست؛ نفس چیزی‌ است که تعیین موجودیت می‌کند و شامل خواسته‌ها می‌شود‌.

بعضی از ضدارزش‌ها قوی هستند! دوری از آن‌ها امکان پذیر، نیست! چه‌کار کنیم!؟
هیچ چیز غیر ممکن نیست؛ اما به شرطی که بخواهیم انجام بدهیم؛ اگر ما به آگاهی برسیم، دیگر یک ضد‌ارزش را انجام نمی‌دهیم، مثلاً اگر بدانیم غیبت چه خللی در زندگی‌ ما به‌وجود می‌آورد؟ (شاید به گوش شخصی برسد و دلخوری و ناراحتی به‌وجود بیاید) دیگر غیبت نمی‌کنیم، پس اگر از ضدارزش‌ها دوری نمی‌کنیم، به دلیل عدم آگاهی ما است.

آیا ۷ اندام، همان ۷ چاکراه است؟
در فرهنگ هندو، معتقدند که بین روح و جسم ۷ نقطه گره وجود دارد که به‌ هم متصلند و هرکدام یک وظیفه را دارند؛ مثلاً چاکراه آجنا برای تفکرات؛ کندالینی برای مسائل جنسی و... با ۷ اندام فرق دارد و ۷ اندام یعنی ۷ پیکره انسان؛ اما با تزکیه و پالایش چاکراه‌ها بهتر کار می‌کنند.

درمان وسواس با D.sap چگونه است؟
D.sap برای وسواس هیچ تاثیری ندارد، بلکه بخاطر یکسری ترکیباتی که دارد، ضد التهاب و ضد عفونت می‌باشد؛ پس برای بیماری‌های التهابی و عفونی موثر است؛ به دلیل داشتن یکسری ویتامین‌ها، مواد معدنی و مغذی، برای بیماری‌هایی که در اثرِ کمبود مواد معدنی به‌وجود آمده‌اند را درمان می‌کند.

آیا امام زمان، همان انسان کامل است؟
در اکثر ادیان از ولی‌عصر یا موعود، سخن گفته شده است که قطعاً؛ انسانِ کاملی خواهد بود.

جهان‌های مُتداخل، چیست؟
جهان‌های متداخل، جهان‌هایی هستند که درون هم هستند، در همین جهان که ما هستیم، ممکن است جهان‌های دیگری هم با ارتعاشات مختلف باشد که ما نمی‌بینیم، مثلا در همین مکان امواج رادیویی، مادون قرمز، فرابنفش و... هستند؛ اما ما قادر به دیدن نیستیم.

چگونه انرژی‌مان را هدر ندهیم؟
انرژی ما، مثلِ پول هست، مشخص است ما پول را هر جایی خرج نمی‌کنیم! فقط جاهایی خرج می‌کنیم که ضرورت دارد. مثلا در جمعی که همه حرف غلطی می‌زنند و ما حرف درستی می‌زنیم، بحث با آن‌ها که بسیار هم متعصب هستند، هیچ فایده‌ای ندارد و هدر دادن انرژی است.

اگر عشق و دوست داشتن،آزاردهنده باشد! باید چه‌کار کنیم؟
و آقای مهندس دژاکام در جواب آخرین سوال فرمودند: عشق و دوست داشتن اگر آزار دهنده باشد، دیگر عشق نیست! تبدیل به نفرت می‌شود؛ دوست داشتن واقعی آن است که شخص را همان‌گونه که هست بخواهیم و دوست داشته باشیم؛ اگر سعی کنیم تغییرش بدهیم، این دیگر عشق نیست! خودخواهی است.
ممنون، مطالعه کردید.

با تشکر از همسفر زهرا عزیز و همدلی شما یارانِ جمعِ محبت

منبع: سی‌دی «پرسش و پاسخ 402»  / مهندس دژاکام

----------------------

نویسنده، تایپ: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون پانزدهم)

ویراستاران: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم) و همسفر معصومه، رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون یک)

تدوین عکس، ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .