English Version
English

بخشنده‌ها عاشق هستند

بخشنده‌ها عاشق هستند

اولین جلسه از دوره چهارم جلسات سردار ویژه همسفران «نمایندگی کاشمر» با نگهبانی همسفر زهرا، دبیری همسفر نفیسه و استادی همسفر راضیه با دستور جلسه «نقش خدمت مالی در دستاورد‌های علمی  کنگره» در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۳:۴۵ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خدا را شکر می‌کنم که بار دیگر فرصت خدمت در شعبه کاشمر را به من داد تا بتوانم در جمع پر از عشق و محبت شما عزیزان باشم و آموزش بگیرم. موفقیت این نیست که چه چیزی در پیش رو داریم، موفقیت این است که چه چیزی در پشت سر به جا می‌گذاریم، سختی‌ها برای این نیستند که ما را متوقف کنند وجود دارند تا ما را آماده کنند و رشد و پیشرفت دهند. بخشش هر کس به‌اندازه عشق اوست، بخشنده‌ها عاشق هستند. در لژیون سردار ما عشق و بخشش را به معنای واقعی تجربه می‌کنیم. در سی‌دی سایه آقای مهندس گفتند؛ دنیا از آن آدم‌هایی است که می‌توانند از آن بهره ببرند، به هر دلیلی ما با کنگره آشنا شدیم و چیز‌های بسیار متفاوتی در کنگره دریافت کردیم. در سی‌دی ایمان گفته شد تا ندهیم نمی‌توانیم دریافت کنیم پس برای دریافت و گرفتن باید هزینه آن را پرداخت کنیم چه از نظر مالی و چه از نظر علمی، خدا را شکر که ما به‌واسطه کاشتن و پرداخت‌کردن وارد کنگره شدیم.

خدا را شکر آقای مهندس برای هر چیزی راهکاری در اختیار ما گذاشتند و کافی است که ما آموزش‌ها را بگیریم و تلاش کنیم و خواسته را داشته باشیم. در وادی چهارده از انفاق، گذشت، بخشش و عشق صحبت می‌شود که به‌وسیلهٔ لژیون سردار ما می‌توانیم به نحو مطلوب بکاریم و بسیار نیک دریافت کنیم. زمانی که حال خوب افراد را در کنگره و اعضای لژیون سردار می‌بینیم بیشتر تشویق می‌شویم که عضو لژیون سردار باشیم برای رسیدن به حال خوب باید جزئی از کنگره باشیم حال با شرکت در لژیون‌ها و حلقه‌ها در کنگره رشد می‌کنیم. در کنگره مثلثی مهم مطرح است که سیستم به نحو مطلوب عمل کند که شامل سه ضلع علم، مال و نیروی‌ انسانی است. استاد امین می‌گویند؛ من اوایل فکر می‌کردم در ضلع علم خدمت کنم کافی است دیگر نیاز به کمک مالی نیست؛ اما زمانی که به کنگره کمک مالی کردم، دیدم که خیلی چیز‌ها را به دست آوردم چرا که اگر بخشش با عشق نباشد خیلی سخت است؛ ولی اگر بخشش از روی عشق و ایمان باشد و بدون چشم داشت باشد برکات آن در زندگی جاری می‌شود. اگر می‌خواهیم در آینده اتفاقات خوش برای‌ ما بیفتد باید جزء یکی از این سه ضلع باشیم و وجود هر سه ضلع الزامی است و فقط نمی‌توانیم بگوییم من در یک ضلع عمل می‌کنم، باید تلاش کنیم که در هر سه ضلع در حد توان فعال باشیم. در مثلث DOD کلمه D؛ متد DST، کلمه O؛ OT و D؛ دوز مصرفی مطرح شد در درمان بیماری‌های لاعلاج که فعالیت کنگره در این مسیر زمان زیادی است شروع شده است. خدا را شکر جناب مهندس به ما هم اجازه مشارکت در این بازی بی‌همتا را داده‌اند و ما سهم کوچکی در آن داریم. لژیون سردار رهجو‌ها را پرورش می‌دهد و از دستاورد‌های یک نمایندگی که سفر دومی‌های آن نمایندگی است حفاظت می‌کند. سفر دومی‌هایی‌ که جذب لژیون سردار می‌شوند و خدمت مالی را انتخاب می‌کنند در کنگره ماندگار می‌شوند پس ضلع مالی خیلی مهم است. طبق گفته‌های جناب مهندس ما اعتیاد را در 27 سال پیش‌درمان کرده‌ایم و اکنون به دنبال کشف دانش‌های کشف نشده و شناخت و درمان بیماری‌های خاص مانند کولیت، MS و... هستیم. خدا را به‌خاطر دستاورد‌های علمی کنگره در زمینهٔ درمان بیماری‌های لاعلاج شکر می‌کنم و در مکان‌هایی غیر از کنگره با افتخار از آن‌ها صحبت می‌کنم. من چگونه می‌توانم در راستای اهداف کنگره‌ ۶۰ که خدمات زیادی که برای احیاء من و خانواده‌‌‌ام انجام داده، انجام‌وظیفه کنم؟ این‌که با گرفتن آموزش و تلاش خود می‌توانم انتخاب کنم و خیلی راحت با پرداخت هزینه‌های مالی در دستاورد‌های علمی کنگره سهیم باشم‌، طبق گفته آقای مهندس درد و رنج بشر از دانش‌های کشف نشده است و چقدر نیک است که ما می‌توانیم به‌راحتی سهمی در شناخت این دانش‌های کشف نشده داشته باشیم. مهم‌ترین چیزی که ما در هنگام بخشش باید از آن عبور کنیم ترس است، چرا‌که گذشت و بخشش رابطه زیادی با ترس ما دارد. اگر کنگره به اینجا رسیده به این دلیل است که آقای مهندس مرتب حرکت جدیدی انجام می‌دهند، مهم نیست که در کنگره چه میزان از لحاظ مالی متعهد شده‌ایم مهم این است که تعهد خود را عملی کنیم و آن را پرداخت کنیم. هر شخصی که در کنگره حضور دارد هر کاری که از او برای پیش برد اهداف کنگره ساخته است می‌تواند انجام دهد و خدمت مالی در این راستا خیلی مهم است.

مشارکت اعضا؛
همسفر سارا:

من در لژیون سردار کاری انجام می‌دهم که دستاوردی دارد چون اگر من تمام مراحل تحصیلی را هم به اتمام برسانم باز هم توانایی این را ندارم که مقاله‌ای بنویسم، اما آقای مهندس با لژیون سردار این اجازه را به من دادند تا در رسیدن به اهداف ما هم نقشی داشته باشیم. آقای مهندس در سی‌دی دعا می‌گوید: اگر می‌خواهی دعا پشت سر تو باشد باید در مقابلش کاری انجام دهی و چه خوب است که ما با حضور در لژیون سردار می‌توانیم دعای دیگران را پشت سر خود داشته باشیم و نیازی به التماس نداریم چرا که دعا چیزی است بین ما و خدای خودمان و این خیلی زیبا است.

همسفر رقیه:
هر سیستمی که بخواهد به هدف برسد باید سه ضلع علم، نیروی انسانی و مالی‌ را در اختیار داشته باشد. هر سیستمی باید از لحاظ مالی قوی باشد. متد DST از دستاوردهای مهم کنگره بود که اگر‌چه در ابتدا برای درمان اعتیاد پایه‌گذاری شد؛ اما امروزه این روش برای درمان بیماری‌‌های لاعلاج استفاده می‌شود. در کنگره ما انفاق را یاد گرفتیم، اینجا می‌گوید؛ بخشی از مالی که دست تو هست را ببخش و انفاق کن چرا‌که تو مالک تمام این اموال نیستی و دیگران هم در آن سهمی دارند. در قرآن بخشش مال را مقدم بر بخشش جان می‌دانند و این خیلی مهم است که ما از دل ببخشیم و زکات حال خوش‌ خود را بپردازیم.

تایپ: همسفر نجمه، راهنما همسفر رقیه (لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر سمیه، راهنما همسفر رقیه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی کاشمر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .