English Version
English

سفر ویلیام عین محبت است

سفر ویلیام عین محبت است

عاشق را که حساب با عشق است با معشوق چه حساب دارد؟
وادی چهاردهم وادی عشق و محبت است، هنگامی‌که انسان آرزو می‌کند که ای کاش من چنین و چنان باشم شک نکنید برآورده می‌شود؛ اگر مِهر کاری در دلِ من افتاده باشد و می‌خواهم به آن برسم، قطعاً خداوند شرایط انجام آن اتفاق را سر راهِ من قرار می‌دهد؛ وگرنه فکر و استعداد آن را درون من نمی‌گذاشت.
دورانی که در تاریکی بودم وادی‌ها چراغ راه من رهجو شدند، به هر دری می‌زدم موفق نمی‌شدم، سرانجام راه نمایان شد و کنگره۶۰ را یافتم.
خدا را شکر می‌کنم برای جایگاهی که نصیب من شد؛ کنگره۶۰ زیباترین مکانی است که در آن آرامش دارم و تنها پناهگاه، برای منِ ندا شد که درونِ آن می‌توانم رشد کنم.
استاد سردار می‌فرمایند: «هرگز تصور نکنید که تنها به صرف خاصیت دور هم جمع شده‌اید؛ در شما محبتی وجود دارد که ریشه دیرین دارد، امواج عشق و محبت در کائنات یک‌دیگر را جذب می‌کنند».
محبت زمانی قابل درک است که چهره درون را پشت چهره بیرون خود پنهان نکنم و بتوانم به هم‌نوع خود عشق بلاعوض داشته باشم، برای این‌که عاشق بشویم باید بتوانیم بگذریم؛ در کنگره۶۰ بیان شده است: «هر چه عاقل‌تر، عاشق‌تر و هرچه عاشق‌تر با ایمان‌تر و بخشنده‌تر می‌باشد».
ابتدا باید راه و رسم عاشقی را بیاموزیم، در عین حال قشنگ‌ترین و زیباترین ارتعاشات هستی است که در دل سخت‌ترین و سنگ‌دل‌ترین انسان‌ها نفوذ و آن‌ها را نرم می‌کند؛ به عبارتی دیگر دستانت را دراز کن، عشق در دستان تو قرار می‌گیرد به شرط آن‌که دستانت خالی از نفرت و کینه باشد؛ این وادی به خداوند تعلق دارد.
برای به‌دست آوردن عشق به محبت نیاز داریم و برای به‌دست آوردن محبت به معرفت و دانایی نیاز داریم؛ شاید خیلی از کارها را انسان بتواند انجام دهد و توانایی آن را هم داشته باشد، ولی باید بداند انجام ندادن کارهای ضدارزش، عین محبت است؛ سفر ویلیام عین محبت است!
محبت صورت مسئله‌ای است که اگر حل شود، جواب آن عشق می‌شود، وادی چهاردهم می‌گوید: «آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است»، بنابراین ما برای این‌که ظرف تهی نباشیم باید با افکار، اندیشه و کردار درست و خوب حرکت کنیم، دانایی خود را افزایش دهیم، امواج محبت در همه هستی وجود دارد.
جالب‌ترین قسمت وادی چهاردهم قسمت آخر آن بود که جناب مهندس فرمودند: «عشق هم آغاز هست و هم پایان‌». چقدر دیدگاه من قبل از سفر ویلیام با زمانِ حال متفاوت شده است، چقدر معنای محبت و عشق زیباتر شده است، وادی چهاردهم تمثیل کسانی هستند که در کنگره۶۰ خدمت می‌کنند و این موضوع را هنگامی که به جایگاه راهنمایی رسیدم با تمام وجودم حس کردم.
حالِ خوش چیزی جز خدمت بلاعوض به خلق نیست، با سفر ویلیام توانستم ذهن و افکار خود را تا حدودی کنترل کنم؛ اطلاعات و آگاهی که دارم با کارهایی که انجام می‌دهم تقریباً یکسان شده و این برای من بسیار ارزشمند است و باعث شده عزت نفس من بالا برود.
در گذشته می‌دانستم سیگار چه مضراتی دارد ولی نمی‌توانستم کاربردی کنم، اطلاعاتم با سفر ویلیام کامل شد و با روش DST و زحمات خانم سحر و‌ راهنمای دیگرم خانم ناهید توانستم به تعادل و حال خوش برسم؛ از جناب مهندس دژاکام بنیان‌گذار کنگره۶۰ و خانواده محترم‌ ایشان کمال تشکر را دارم.
منابع: سی‌دی‌های وادی چهاردهم ۱ تا ۱۲، کتاب عشق


نویسنده: راهنمای ویلیام وایت همسفر ندا
ویراستاری و ارسال مطلب: همسفر محبوبه رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون دهم)


همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .