English Version
English

به هر آن‌چه که عشق بورزیم جذبش می‌کنیم

به هر آن‌چه که عشق بورزیم جذبش می‌کنیم

جلسه سیزدهم از دوره دوازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰ ویژه همسفران به استادی راهنما همسفر طاهره نگهبانی همسفر وجیهه و دبیری همسفر آرزو با دستور جلسه «وادی چهاردهم و تاثیر آن روی من» در روز دوشنبه مورخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰٢ رأس ساعت ۱۶:۰۰  آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد:

به نام نامیِ اولین عاشق، که اوست
ای که می‌پرسی نشانِ عشق چیست؟
عشق چیزی جز ظهور مهر نیست.

من امروز خیلی خوشحال هستم و به وجد آمده‌ام که در کنار شما عزيزان در نمایندگی بنیان حضور دارم. در دستور جلسه‌ای که خود عشق هست، وادی چهاردهم و جشنِ تقدیر و تشکر از راهنمای لژیون یکم خانم فائزه عزیز که در خدمت‌شان هستیم.
اولین شب ماه مبارک رمضان در نمایندگی بنیان در کنار ایجنت و مرزبان‌های عزیز و راهنماهای دوست‌داشتنی که همه ما همدیگر را بسیار دوست داریم، فکر می‌کنم خودِ وادی عشق هستیم و خدا را شکر می‌کنم که در کنار شما عزیزان هستم.
داشتم به این قضیه فکر می‌کردم که این شب اول ماه رمضان، وادی چهاردهم و تقدیر خانم فائزه همه با هم‌دیگر متقارن شده است و حس و حال خوبی به وجود آمده است، در عین این‌که ممکن است برای رهجوها یک مقداری سخت باشد.

دستور جلسه وادی چهاردهم که امروز می‌خواهیم از آن برداشت و بهره‌ای ببریم و در کوله‌بارمان استفاده کنیم.
این را همه‌ی ما می‌دانیم که استاد سردار در کتاب عشق فرمودند: " بدون عشق، از عشق نمی‌توان سخن گفت". اگر یک نیم‌نگاهی بیندازیم, می‌بینیم که آقای مهندس اسم چهارده وادی، دومین کتاب‌شان برای چاپ را گذاشته‌اند کتاب عشق، یعنی تمام وادی‌ها سرتاسر عشق‌ هستند، یعنی ما نمی‌توانیم بگوییم فقط باید به وادی چهارده برسیم تا عشق را درک کنیم. اگر من به وادی چهارده هم برسم باز دوباره باید به وادی اول برگردم. چرا؟
با خودم فکر کردم و دیدم زمانی ما می‌گوییم خلق فقط با یک فکر و اندیشه صورت می‌گیرد، حتی اگر من عشق را در وجودم جاری کرده باشم، باز هم باید به وادی اول برگردم.
مجموعه تمام وادی‌ها است که در وادی چهاردهم جمع‌بندی شده و یک مجموعه خیلی عالی برای ما ایجاد کرده است که هر چه‌قدر برداشت داشتیم، جمع‌بندی کنیم، خوب و بد کنیم و به عشق برسانیم و از آن استفاده کنیم.
من با خودم خیلی فکر کردم که من اصلا در جایگاهی نیستم بخواهم درباره عشق صحبت کنم، اما در جایگاهی هستم, آن چیزی را که از کنگره۶۰ آموخته‌ام و برای خودم در کوله‌بارم دارم با شما عزیزان به اشتراک بگذارم و شما هم حتما در مشارکت‌ها با من به اشتراک می‌گذارید و این عشق رد وبدل می‌شود.
قدرت مطلق خود، عشق واقعی است. خداوند هر صفت خوبی که داشته در وجود منِ انسان هم گذاشته، عشقی که خودش داشته در من و شما گذاشته، یک ذره از آن را گذاشته تا من بتوانم آن را رشد بدهم، زیادش کنم، گسترش بدهم و بزرگش کنم. حال آن ذره می‌خواهد مهربانی باشد، بخشندگی باشد، هر صفتی می‌تواند باشد.
اما معنیِ خود عشق چیست؟ خودِ عشق به نظر ازخودگذشتگی، توکل و خیلی چیزهای متفاوت است که شاید همه‌اش را نداشته باشیم، اما یک چیزهایی را تا به الان توانسته‌ایم به دست آوریم.

آقای مهندس می‌گویند، ما محصولات عشقیم، یعنی ما از حاصل عشقی که خداوند به ما داده است، ایجاد شده‌ایم. از آن ذره‌ای که روز اول، جهان به وجود آمد، عشق در آن دمیده شد و باعث زمینی شدن ما شد که بیاییم و شروع به رشد نماییم.
فکر می‌کنم آن چیزی که من مقایسه کردم و میزان آن را با عشق سنجیدم، میزان جذب بود، یعنی اگر نیروی عشق این اندازه حس و حال خوب داشته باشد نیروی جذب همان نیروی عشق است. اگر آن صندلی که رویش نشسته‌ای به هم پیوسته است و شما می‌توانی راحت بنشینی، چون با ذرات عشق متراکم شده‌اند و هم‌دیگر را جذب کرده‌اند تا شما بتوانی از آن صندلی استفاده کنی. حال صندلی، میز و هر آنچه که در هستی وجود دارد، انسان، موجودات، گیاهان، حیوانات ذره ذره‌ی وجودشان از عشق آفریده شده است. تک‌تک سلول‌ها و اجزای هستی از عشق‌اند. زمانی کنگره۶٠ این همه اطلاعات به من داده است، من باید چه کاری انجام دهم؟ ما به یک‌باره نمی‌توانیم به همه‌ی این آموخته‌ها برسیم، باید ذره ذره برسیم. من مطلبی دریافت کردم و دوست دارم به شما هم بگویم که آن، نیروی جذب است. نیرویی که اگر این‌ها به هم متصل شده‌اند، عشق باعث شده‌ است پس عشق معادل با جذب است.
اگر شما خودت را دوست داشته باشی، عاشق خودت هستی. اگر به صندلی که رویش نشسته‌ای عاشقانه عشق بورزی خب معلوم است که شما موفق می‌شوی. اگر به پول داخل کیفت عشق بورزی، گسترش پیدا می‌کند و زیاد می‌شود. اگر به بچه‌هایت عشق بورزی عالی و درجه یک می‌شوند، اگر به مسافرت عشق بدهی رها می‌شود، در سفر اول، سفر بسیار خوبی خواهید داشت و در سفر دوم هم یک انسان موفق می‌شوید.
اگر شما معادله‌ات خوب باشد، اگر معادله عشقت معادله درستی باشد، اگر من بدانم که آموختن مساوی با جذب است، باید چیزهای خوب را ببینم، اما ما از اول صبح که بلند می‌شویم، دقیقا انگشت‌مان را روی نداشته‌ها و چیزهای منفی گذاشته‌ایم.
آقای مهندس در چهارده وادی کامل توضیح می‌دهند و قضیه را باز می‌کنند، که هر‌ چه‌قدر روی کجی‌ها، بدی‌ها و ناراحتی‌ها تمرکز کنی، خودت آن‌ها را آبیاری می‌کنی.
ما یک مثبت و یک منفی داریم و زیرا عشق جزء ذرات مثبت در هستی است، اگر یک درخت حسابش کنیم، اگر شما همیشه پای این درخت آب بریزی این درخت رشد می‌کند اما اگر شما پای درخت منفی آب بریزی آن درخت رشد می‌کند. یعنی اگر شما از صبح تا شب انگشتت را رو به منفی‌ها و کجی‌ها بگیری، مطمئن باش که درخت منفی را رشد می‌دهی.
این‌که می‌گویی چرا حالم بد است؟ سایه‌ای است که خودت, روی خود انداخته‌ای، کسی برای انسان کاری نمی‌کند جز خود شخصِ شخیص خودش و واقعا باید خودم بتوانم لبریز از آن احساس خوب باشم. بگردیم, پیدا کنیم، وادی عشق معناهای بسیار زیادی دارد، یکی‌ را الان دیدیم، لژیون سردار که تشکیل شده بود، بخشندگی یک عشق است، ازخودگذشتگی، توکل، راستگویی، صداقت و هم‌چنین جذب که من خودم کاربردی کردم و دوست داشتم با شما به اشتراک بذارم. ما کوچک‌تر از آن هستیم که بخواهیم درمورد عشق صحبت کنیم. خداوند را شکر می‌کنم که به واسطه این جشن من امروز در خدمت شما هستم و در مورد عشق آنچه که خودم آموختم را در اختیار شما قرار دادم.
بزرگان ما همه از عشق سخن‌های بسیاری گفته‌اند، آقای مهندس فرمودند: "رسول خدا خلق عظیم هستند"
و عین القضات شعر قشنگی در این مورد سرودند:
"کارم اندر عشق مشکل می‬‌شود
خان و مانم در سر دل می‬‌شود
هر زمان گویم که بگریزم ز عشق
عشق پیش از من به منزل می‬‌شود"
و همچنین عطار می‌گوید:
" ای دل اگر عاشقی در پی دلدار باش
بر در دل روز و شب منتظر یار باش"
عاشقی، یعنی عشق را می‌خواهی یاد بگیری، شروع کن به آموختن، زمانی که بیاموزی یار خودش می‌آید. زیاد دست و پا نزن, کافی است، شنا کردن را یاد بگیریم, رودخانه همیشه در جریان است.
نگاه شما امروز به من آموخت که در حرف زدن چشم‌ها بیشتر از حنجره‌ها می‌فهمند. ممنون از سکوت زیبای‌تان که به حرف‌های من گوش کردید.

معرفی نفرات برتر آزمون ماهانه دوره سوم و چهارم

دوره سوم: همسفر اعظم (لژیون هفتم)، همسفر فهیمه (لژیون هفتم)، همسفر آمنه (لژیون مرزبانی) 

دوره چهارم: نفرات اول: همسفر وجیهه (لژیون ششم)، همسفر اعظم (لژیون هفتم). نفرات دوم: همسفر فهیمه (لژیون هفتم)، همسفر آرزو (راهنمای تازه واردین). نفرات سوم: همسفر زهرا سادات (لژیون یکم)، همسفر محبوبه (لژیون دهم)، همسفر عاطفه (لژیون چهارم).

تجلیل از راهنما همسفر فائزه راهنمای لژیون یکم


 

تایپ و ویراستاری متن: همسفر ملیحه رهجوی راهنما همسفر محبوبه (لژیون هشتم)

ارسال خبر: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون ششم)

عکاس: مرزبان خبری همسفر آمنه

 


همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .