English Version
English

احساسِ خالص؛ حاذبه عمیق

احساسِ خالص؛ حاذبه عمیق

«بسم الله الرحمن الرحیم»

سخنان ماندگار مهندس دژاکام عزیز: «بدانیم در کجا هستیم؟ چه هستیم؟ چه می‌دانیم؟ به کجا می‌رویم؟»

با سلام، نگاه و حضور آگاه و مهربان شما عزیزان را به‌ خواندنِ خلاصه سی‌دی هفته «سایه 2» دعوت می‌کنیم.

سلام دوستان ملیحه هستم همسفر رضا

در سی‌دی «سایه 2» آقای مهندس می‌گویند: یک سری مطالبی هستند که قابل توضیح نیست و ما باید برای درک و بررسی آن سایه (کالبد بعدی یا قالب مثالی یا کالبد برزخی) یا سایه در سایه را حس کنیم؛ آن‌گاه می‌توان، سایه خالص را ببینیم و با حضور بینای آن به حس بیرون، حس کنیم؛ به سخن دیگر، همان‌گونه که شکل هر موجود از اجزای گوناگونی تشکیل شده، سایه آن هم همین‌طور است و مساله‌ای که شما را برای دیدن سایه در سایه ترغیب می‌کند «حس و جاذبه» آن است و در افراد هم متفاوت است، مثل کسی که وقتی عینک با نمره مطلوب می‌زند، می‌تواند اشیا را به خوبی ببیند.

ما برای تشخیص، نیاز به معیار و مقیاس داریم تا بتونیم بر مبنای آن بسنجیم و بر مبنای آن زندگی کنیم. مثلا وقتی می‌گوییم: وزن یک انسان ۳۷۰ کیلو! فیل ۳۰۰ کیلو هست، می‌توانیم بسنجیم‌ که در انسانی با این وزن، مشکلی در سلامت، ژنتیک و... وجود دارد اما در فیل درست است.
هدف از بیان مثال‌های نجومی این‌ است که ما ابعاد جهان هستی را بدانیم و معیارهایی برای حرکت داشته باشیم و بدانیم در کجا هستیم؟ چه هستیم؟ چه می‌دانیم؟ به کجا می‌رویم؟ بدانیم همه این‌ها عُمر دارند؛ مثل خورشید، کهکشان‌ها، درختان و... انسان بَعد از مرگ به حیات خود ادامه می‌دهد و بعضی از مسائل که بزرگان گفتند، تمثیل است، مثل بهشت و جهنم؛ ولی واقعیت است و ما نمی‌توانیم درکش کنیم که حیات ما بعد از مرگ ادامه دارد.
بهترین نمونه همین خواب هست که ما هر روز با آن سر و کار داریم و هر شب به طور ناخودآگاه می‌رویم و می‌آییم (هستند کسانی که به‌صورت ارادی می‌روند و می‌آیند) انسان اگر از گفته‌ها و نوشتارها جلوتر نباشد، نمی‌تواند در صحت و غلط بودنِ چیزی نظر بدهد؛ وقتی ما از کتاب آسمانی، از صور پنهان، از خلق انسان چیزی نمی‌دانیم! پس نمی‌توانیم نظر بدهیم! ولی اگر بدانیم، سعی می‌کنیم هنر زندگی کردن را برای آرامش، آسایش و لذت از زندگی یاد بگیریم؛ این سرنوشت و زندگی ما را تغییر می‌دهد.

پیکره سایه، عین پیکره جسم و مهم‌ترین آن حس است؛ حس برای ما یک گیرنده است، ما بر مبنای حس عمل می‌کنیم؛ چیزی که ما را به جهان هستی ( ماورافیزیک) وصل می‌کند حس هست؛ ما ۵ تا حس در بیداری و ۵ تا حس در هنگام خواب داریم؛ هر اتفاقی برای ما می‌افتد، اول با حس می‌گیریم، بعد به سیستم عقل می‌رود و بررسی می‌شود و بعد عقل فرمان می‌دهد که ما عمل کنیم یا نکنیم! مثلاً وقتی داریم می‌رویم و به چاه می‌رسیم، حس می‌گوید: یک چاه می‌بینم! عقل می‌گوید: ممکن است بیفتی داخل چاه، پس از کنارش رد شو که سقوط نکنی! جانوران و گیاهان نیز بر مبنای حس کار می‌کنند، مثلا درختانی که به دلیل گرفتن نور، خود را به سمت نور کج می‌کنند.

وقتی حس به عقل منتقل شد، عقل خودش مشاور دارد و تصمیم نهایی را می‌گیرد؛ در این‌جا مثلثی داریم که اضلاع آن روح (نیکی و پاکی) جن (شیطانی و منفی) نفس (خود ما که تصمیم‌گیرنده نهایی هستیم) است.

اگر با عینک مخصوص به سایه درون سایه بنگریم (خود جسم ما یک سایه است و به سایه درون آن بنگریم) یعنی حلقه در حلقه؛ حال این‌جا به دنیای دیگری می‌رسیم، می‌بینیم خیلی چیزهای دیگر هست، این‌جا بهشت و جهنم هم قابل لمس هست «بهشت» تمثیل آرامش و آسایش  «دوزخ» تمثل رنج و سختی و بلا است.

هر چه می‌بینم، در اثر انعکاس نور هست و اگر نور نباشد، همه چیز تاریک است. جسم ما که سایه اول است در نور، قابل رویت است؛ ولی سایه دوم در تاریکی است و قابل رویت نیست، مگر این‌که مسافری با تجربه در درون خود شویم! گاهی اوقات با ندیدن هم می‌شود دوستی‌ها را قوی کرد و هر چه‌قدر احساس خالص‌تر باشد، جاذبه عمیق‌تری ایجاد می‌کند و البته برعکس آن هم هست!

مثلث عشق با اضلاع حس (چیزی که می‌گیرد) سایه و جاذبه (چیزی که از خودش دارد و با آن دیگران را جذب می‌کند به طرف خود؛ مثلِ پر طاووس یا آواهای پرندگان) همیشه در جریان است.
مثلث حس، نور و صوت؛ مانندِ پرندگان تیزبال می‌تواند ما را به بالا برساند.
به خودمان اعتماد کنیم و در صحت و غلط بودن مسائل، تعمق کنیم.

با تشکر از همسفر ملیحه عزیز و همدلی شما یارانِ جمعِ محبت

منبع: سی‌دی «سایه 2»  / مهندس دژاکام

----------------------

نویسنده، تایپ: همسفر ملیحه، رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون چهاردهم)

ویراستاران: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم) و همسفر معصومه، رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون یک)

تدوین عکس، ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .