English Version
English

متد DST به ماه رمضان شباهت دارد

متد DST به ماه رمضان شباهت دارد

یکی از معناهای لغوی رمضان به معنی سوزاندن است. این سوختن شاید به مفهوم سوزاندن گناه در این ماه باشد. رمضان نهمین ماه قمری سال است. در این ماه روزه گرفتن بر مسلمانان واجب شده است. اموری که در دین اسلام‌ به آن امر و واجب شمرده‌شده‌ است، یقیناً همیشه رابطه مستقیم با سلامت جسم و روح ما دارد.

رمضان ماه مبارک و میهمانی خدا است. مبارک است، چون خیروبرکت معنوی همراه خود دارد. ماه میهمانی خدا است، چون خداوند عاشق بندگانش است و در این ماه با فرمان روزه گرفتن می‌خواهد عشق ما را به خود محک بزند. ما با گرسنگی و تشنگی به میهمانی خدا نمی‌رویم، بلکه با آموزش صحیح خوردن، آشامیدن و با صیقل دادن جسم و روح به میهمانی خدا می‌رویم.

دستور جلسه «الهام از رمضان» ازنظر بعد معنوی یکی از اساسی‌ترین و زیباترین دستور جلسات است؛ زیرا در این ماه مبارک آقای مهندس موفق به کشف متد DST شدند. از خیروبرکت این ماه، امروز هزاران نفر از دام اعتیاد رهایی پیداکرده‌اند. درمان اعتیاد از دل ماه رمضان آمده است.

آقای مهندس پس از ناامیدی از ترک‌های ناموفق در ماه رمضان سال ۱۳۷۵ تصمیم گرفتند که به مقدار مواد مصرفی خود نظم بدهند. در مرحله اول وعده مصرفی افطار و سحر نظم گرفت و بعدازآن زمان مصرف‌های بعدی هم تثبیت شد و تصمیم گرفتند که مقدار مصرفی خود را نیز کم کنند و این جرقه‌ کشف متد DST شد.

ایشان تمام اتفاقات جسمی و روحی خود را در این مدت با دقت تمام نوشتند و ثبت کردند که در کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر توسط آقای مهندس  به‌طور کامل درج‌شده‌ است. ایشان اصلاً تصمیم به قطع مواد خود نداشتند، ولی به برکت ماه رمضان نقطه آغاز درمان استارت زده شد. آقای مهندس از الگوی خوردن و آشامیدن ماه رمضان در صور آشکار الهام گرفتند و به زمان و مقدار مصرفی خود نظم دادند؛ اما نکته مهم الهام در صور پنهان ایشان بود که موفق به کشف متد DST شدند.

برای کشف، اختراع و یک حرکت بزرگ در این جهان هستی یکسری انسان‌های برگزیده از قبل تعیین می‌شوند. یقیناً آقای مهندس مورد لطف خداوند، نیروهای مثبت و الهی بودند که موفق به پیدا کردن روش درمان اعتیاد شدند.

در ماه رمضان انسان با روزه گرفتن جسم و روح خود را پاک‌سازی و احیای دوباره می‌کند. کشف متد DST نیز احیای دوباره هزاران انسان در بند تاریکی بود که در ماه رمضان جرقه خورد. ارزش و بزرگی احیای یک انسان در نزد خداوند بسیار تا بسیار بزرگ و ارجمند است؛ حال شما تصور کنید رهایی و احیای هزاران انسان از بند تاریکی اعتیاد تا چه میزان نزد خداوند بزرگ و ارزشمند است!

متد DST با ماه رمضان شباهت‌های بسیار زیادی دارد ازجمله: پرهیز از خوردن در ساعات خاص، «نه» گفتن به خواسته نفس حتی خواسته معقول، بالا رفتن نقطه تحمل انسان، بازسازی بدن همراه با تزکیه و پالایش و در انتها لذت خوردن و آشامیدن در ساعت خاص و تعیین‌شده که قابل توصیف برای کسانی است که این حال را تجربه کرده‌اند. در ماه رمضان‌ ما از خواسته‌ معقول خود که خوردن و آشامیدن است می‌گذریم. گذشتن از خواسته معقول باعث پالایش جسم و روح ما می‌شود و ما را مهیا می‌کند تا میهمان خوبی در ماه میهمانی خداوند باشیم.

برخی افراد ازلحاظ دینی و عبادی اعتقادی به روزه گرفتن ندارند. اگر این افراد ازلحاظ علمی مطالعه کنند، می‌توانند اثرات مثبت روزه گرفتن را متوجه شوند. یکی از معجزات روزه گرفتن ازلحاظ علمی، پدیده اتوفاژی  است. اتوفاژی؛ یعنی بدن ما زمانی که ١٠ الی ١٢ ساعت هیچ‌گونه مواد غذایی و نوشیدنی به آن نرسد، شروع به خوردن سلول‌های مریض و سرطانی می‌کند و از آن‌ها تغذیه می‌کند‌. این امر باعث پاک‌سازی و بازسازی دوباره جسم ما می‌شود. هیچ داروی گیاهی و شیمایی قادر به چنین پاک‌سازی در بدن ما نیست. درنتیجه  کسانی که اعتقادی به روزه گرفتن ندارند، جسم خود را از پدیده اتوفاژی محروم می‌کنند. یکی دیگر از مزایای جسمی روزه گرفتن بالا بردن میزان عمر است؛ زیرا فرد هرسال به مدت یک ماه، فرصت بازسازی و ریکاوری به جسم خود می‌دهد. این امر باعث جلوگیری از بسیاری از امراض و درنتیجه باعث بالا  رفتن عمر انسان می‌شود.

آقای مهندس برای روزه گرفتن و ماه رمضان ارزش و احترام خاصی قائل هستند. در کنگره ۶٠ هرساله افطاری دادن از سطح انرژی و معنوی بالایی برخوردار است، چون به ساده‌ترین شکل اجرا می‌شود و تمام‌کارها و آماده کردن افطار توسط خود اعضا انجام‌ می‌شود. کسانی که سفر اولی هستند و می‌خواهند روزه‌بگیرند، باید اولویت اولشان سفر و مصرف دارو سر ساعت باشد و در اولویت دوم می‌توانند روزه درصدی بگیرند. روزه درصدی یعنی فرد اگر به خاطر سفر درمان خود یا به دلیل بیماری نمی‌تواند روزه کامل بگیرد، می‌تواند داروی خود را در ساعت مقرر مصرف کند و روزه هم بگیرد یا این‌که سعی کند حداقل چند ساعت در طول روز از غذا خوردن و آشامیدن پرهیز کند و این امر به بالا رفتن نقطه تحمل او بسیار کمک‌ می‌کند. آقای مهندس می‌فرمایند: «روزه درصدی گرفتن از روزه نگرفتن بهتر است».

ماه رمضان همیشه ماه بزرگ و عزیزی بوده است؛ اما از زمانی که درمان اعتیاد از دل آن بیرون آمد، نشان داد که چقدر پر خیروبرکت است و در نزد ما اعضای کنگره عشق به معنای واقعی در این ماه جاری و روان است. ما همسفران از این  دستور جلسه می‌توانیم الهام بگیریم. ماه رمضان برای ما مثل  آزمونی برای بهتر زیستن است. تمام آموزش‌های کنگره درنهایت، شکل درست زندگی کردن را به ما می‌آموزند.

ما در حال آموزش هستیم پس روزه گرفتن ما نباید تنها گرسنگی و تشنگی کشیدن جسم باشد بلکه باید این ماه سفری از تاریکی وجود به سمت آرامش و صلح درون باشد. راهنما، مرزبان، ایجنت و دیگر عزیزان با زبان روزه در حال خدمت به ما هستد. باید شکرگزار و قدردان همه آن‌ها باشیم. باید در کنار بعد عبادی روزه گرفتن‌ آن را یک آموزش، آگاهی و پاک‌سازی اندیشه خود بدانیم تا در آخر ماه رمضان بااحساس سبک‌بالی آماده برای کل سال باشیم.

خدمت کردن به انسان‌ها در این ماه نشان از میزان رشد دانایی است، پس فقط گرسنگی و تشنگی جسم را  تجربه نکنیم بلکه ذهن، روح و روان ما هم احتیاج به پاک‌سازی و گرسنگی دارند تا خودشان را ریکاوری کنند.

ما همسفران در خانواده نقش قلب خانواده را داریم. باید در ماه رمضان در حد امکان با  تغذیه سالم به جسم خود و افراد خانواده جان تازه‌ای بدهیم. این ماه باید برای ما شروع تغذیه درست جسم و روان باشد به‌شرط این‌که ما همسفران در خانواده باتدبیر آموزش‌های کنگره را کاربردی کنیم. روزه گرفتن نباید مانع کارهای روزانه ما ازجمله ورزش کردن بشود؛ باید سعی کنیم در کنار کار روزمره، حتماً ورزش انجام دهیم.

تک‌تک ما اگر در مسیر ارزش‌ها قرار بگیریم یقیناً برای زندگی بهتر از ماه رمضان الهام خواهیم گرفت و به تعادل نزدیک می‌شویم. رمضان فقط ماه گرسنگی کشیدن نیست، بلکه ماه رسیدن به عشق است.

فرارسیدن ماه رمضان  را  به همه عزیزان عاشق تبریک می‌گویم.

 

رابط خبری و نویسنده: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون دهم)
عکاس: همسفر نسرین، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر مرضیه، خدمتگزار سایت
ارسال: راهنما همسفر بهار
همسفران نمایندگی امین قم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .