English Version
English

آیا من می‌دانم به چه منظور به کنگره 60 می‌آیم؟

آیا من می‌دانم به چه منظور به کنگره 60 می‌آیم؟

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر

شکوفه ها در بهارند ولی ریشه ها در پاییز محکم میشوند.
آیا من میدانم برای چه  به  کنگره می آیم؟
اگر هر شخص را همانند نهالی در زمین کنگره فرض کنیم، یک نهال تازه را  باد می تواند از ریشه به در آورد مشروط بر اینکه آن نهال هدف مشخصی نداشته باشد و نداند که فقط به جهت قوی شدن در هستی بایستی ریشه در زمین محکم کند.
بعد از مدتی که از شروع سفر اول  میگذرد، باید بدانیم برای چه در کنگره حضور داریم ، آیا برای قطع مواد و استخدام شدن یا ازدواج کردن یا بی پولی یا ترس از طرد شدن یا هر دلیل سطحی دیگری، شاید این دلایل برای شروع سفر خوب باشد اما برای ادامه نه ، آیا به عظمت کنگره و لطف و رحمت الهی که در کنگره به من داده شده پی برده ام؟
هر فرد اگر به خیال اینها در کنگره باشد  بایستی سریع این افکار را تغییر دهد یا در سفر اول از  کنگره دور شود چون که از زمین در آمدن این نهال تخریب زیادی بر سطح زمین ندارد.
حال این شخص با این افکار و اندیشه اگر با اجبار صحبت های راهنما یا باج هایی که از طرف همسفر یا هر عاملی که او را به زور نگه دارد ، در کنگره بماند و حتی خدمتگزار شود، چون ریشه محکم نکرده و یا ریشه های پوسیده ای دارد یک روزی از زمین در می آید و آنروز تخریب زیادی را هم برای خود هم برای اطرافیان به همراه دارد چون دیگر آن نهال کوچک با ریشه های کم نیست.
جهان بینی و علم و دانش بی نظیر در طول این بعد از جهان فیزیکی که میتوانیم با توجه به شعر، گر مرد رهی میان خون باید رفت، از پای فتاده سرنگون باید رفت در کنگره فرا بگیریم و پیشرفت کنیم.
البته بسیار نادر است که بعضی با همان خواست و دلایل سطحی در کنگره به درختی بزرگ تبدیل شده اند ، ولی درختی که تنومند شده، ریشه کرده و در سفر دوم تبدیل به راهنما یا مرزبان شده، بیرون کشیدن این درخت از باغ ما چه خسارت هایی میتواند وارد کند؟ و این امر بالاخره توسط گرد باد سبز کنگره اتفاق خواهد افتاد و کسی که راه خود را گم کند یا در صراط مستقیم عمل نکرده باشد چه نهال باشد چه درخت تنومند بیرون کشیده خواهد شد و شاید در باغ ما خسارت هایی وارد نماید ولی در زمین کنگره 60 اتفاق خاصی نمی افتد. نور باشیم در جهت تکامل نه آتشی که ویران میکند، اگر کسی بداند که چرا بایستی درمان شود و برای خودش به کنگره بیاید در خزان سخت سیلی های باد و ناملایمت ها و سختی ها، با استقامت و کوشش تحمل کرده و در آینده تبدیل به درختی تنومند با ریشه های قوی که شدیدترین  طوفانها برای او نسیمی بیش نیستند تبدیل شده و حتی در میان  این بادها (مشکلات) هم به رقص در می آیند و در ادامه بهترین و با کیفیت ترین محصول را خواهد داشت. ولی حتی درخت تنومند هم بدون آب یا خوراک لازم که همان آموزش‌های کنگره هست ، خشک خواهد شد، اگر درختی به خواب برود ریشه محکم میکند، اگر خشک شود ریشه هایش میپوسد.  ما شاید در زمان اعتیاد به خواب رفته بودیم ولی الان با این شرایط اگر در کنگره آموزش نگیریم می پوسیم.اگر در ادامه حالمان خوب نیست و جسم و روان ما دچار مشکل است، باید بدانیم یا خوراک کافی به ما نمی‌رسد یا از جایی انرژی ما هدر میرود یا خواب درستی نداریم، کار یا ورزش سنگین انجام میدهیم یا بر طبق قوانین عمل نمیکنیم و یا در حال انجام کارهای ضد ارزشی هستیم.
باید هوشیار بود، نیروی منفی با ما هست و با تمام قدرت تلاش خود را برای بازگرداندن ما به تاریکی انجام میدهد و تنها سلاح  ما جهانبینی ، استقامت و فرمانبرداری است که در کنگره فرا میگیریم و بر اساس خواست خودمان به تکامل و فرمان عقل نزدیک می شویم.
لیس للانسانه الا ما سعی، انسان هیچ چیز نیست جز آنچه تلاش میکند.

ویرایش: مسافر علیرضا لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .