English Version
English

می‌توانیم از نظر مکانیزم سلولی مولکولی، روش DST را بررسی کنیم

می‌توانیم از نظر مکانیزم سلولی مولکولی، روش DST را بررسی کنیم

در دومین روز از شانزدهمین کنگره دانش اعتیاد در خدمت خانم آنی کماندار بودیم. پس از سخنرانی در پنل ساعت 14 تا 16، ایشان وقت خود را در اختیار سایت کنگره 60 قرار دادند. نظر شما را به مصاحبه‌ای که با ایشان داشتیم جلب می‌کنیم:

با سلام و عرض خسته نباشید و تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، لطفاً خودتان را معرفی بفرمائید:
سلام. آنی دژاکام هستم. راهنما در کنگره ۶۰.

لطفاً بفرمائید کنگره دانش اعتیاد با چه هدفی برگزار شده است و مراسم را چطور دیدید:
کنگره دانش اعتیاد اهداف مختلفی دارد. من در پنل‌های مختلف حضور نداشتم که کارشان را ببینم ولی آن بخشی که به کار کنگره مربوط می‌شود کار بسیار ارزشمندی است. هدف اصلی اطلاع‌رسانی و بالا بردن دانش اعتیاد است. محققین، دانشجویان، ان جی او های مختلف و سازمانهای دولتی گرد هم میایند تا دانش اعتیاد را در اختیار بقیه بگذارند.
مشخصاً به من گفته شد بیایم و در یک پنل راجع به مقاله بیان ژن‌های BDNF و 5-HTTPLR بود و راجع به آن صحبت کردیم.
پنل خوبی بود. خانم‌ها و آقایان آمده بودند و شاید ۸۰ درصد سالن که سالن اصلی هم بود پر شده بود. استقبال خوبی شده بود و باعث خوشحالی است که بچه‌های کنگره در این فعالیت‌ها شرکت می‌کنند.

نظر تخصصی خودتان راجع به كنگره شصت و كاري كه انجام می‌دهد را بفرماييد:
سال ۷۶ که پدر درمان شدند یک سال بعدش کتاب ۶۰ درجه به نگارش در آمد و دانش درمان اعتیاد از آنجا شکل گرفت. ایشان بخشی از یافته‌های خودشان را در کتاب چهارده مقاله نوشتند و بقیه مطالبشان در کتاب‌های دیگر مکتوب شده است. از زمانی که کنگره دانش اعتیاد شروع شد کنگره ۶۰ هم شرکت می‌کرد و ما سعی می‌کردیم دانش و اطلاعاتی که در کنگره هست را به سمع و نظر سیستم‌ها، ان جی او ها و ارگان‌های مختلف برسانیم.

در پایان به عنوان کلام آخر اگر صحبتی دارید بفرمائید:
خوشحال شدم که امسال باب جدیدی باز شد. در گذشته راجع به کنگره ۶۰ زیاد صحبت میشد که در مان‌های گروهی دارند و روی قسمت روان کار می‌شود. ما میدانیم درمان در ۳ بخش جسم، جهان‌بینی و روان است. خیلی خوشحالم که درمان اعتیاد را در بعد فیزیولوژی و جسم نشان می‌دهیم. در بیان ژن افرادی که اعتیادشان با روش DST درمان شد تغییرات معناداری مشاهده کردیم و توانستیم این مطالب را مکتوب کنیم و ارائه بدهیم.
قسمت جالبش برای من این بود که در بخش فیزیولوژی می‌توانیم از نظر مکانیزم مولکولی و نوروسایکولوژی یا مکانیزمهای عصب-روان‌شناسی روش DST را بررسی کنیم. من هم از شما تشکر می‌کنم که زحمت میکشید و وقت می‌گذارید.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .