English Version
English

مصاحبه با دکتر کاظمی: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری

مصاحبه با دکتر کاظمی: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری


سلام اقاي دكتر كاظمي


ممنون وقتتون رو در اختيار ما گذاشتيد

لطفا نظرتون رو درمورد شانزدهمين كنگره دانش اعتياد بفرماييد

اين كنگره با شانزده سال پشتوانه علمي
قطعا يكي از پشتوانه هاي حوزه مبارزه با مواد مخدر و حوزه اجرا است
البته من يكسري پيشنهادات رو در قالب انتظارات به كنگره دادم

كه ما در واقع مي توانيم ديدگاه هاي مقام معظم رهبري را از مسير كنگره محقق كنيم.

خوب مي دانيد كه در بند دهم سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در سال ١٣٨٥ يكي ار خواسته هاي ايشان همين توسعه مطالعات و پژوهش هاي بنيادي در حوزه اعتياد بود كه روش ها مبتني بر حوزه هاي علمي باشد.

طبيعتا همانطوري كه ما مسير پيشرفت را در همه حوزه ها در قالب مطالعات علمي و بنيادي طي كرديم توي حوزه اعتياد هم اگر بخوايم موفق باشيم بايد تكيه امون بر علم باشد.

خوب ما خلا هاي زيادي رو در بخش هاي مختلف داريم
البته نگاه مقام معظم رهبري در گام دوم مبتني بر حل مساله هست.
يعني ما بيايم مساعلي كه در حوزه اعتياد هست را در بخش هاي فرهنگ پيشگيري استخراج كنيم و بعد  صاحبنظران علمي با مطالعات و پژوهش هايي كه انجام مي دهند راه حل هاي خوبي ارائه دهند.


البته ما در حوزه درمان نياز به بروزرساني روش ها و فرايندها و پروتكل ها در حوزه هاي مختلف داريم .

در حوزه فرهنگي نياز به توليد محتوا متناسب با نياز و متناسب با جامعه مخاطب و مبتني بر روش هاي كارآمد و اثربخش داريم. كه بنظر من ما الان خلا جدي در حوزه فرهنگي و پيشگيري داريم و ما نياز داريم تا در واقع توليدات و محتواهايي كه حوزه هاي علمي توليد مي كنند متناسب با جامعه دانش آموزي ؛ دانش آموزهاي متوسط اول و دوم؛ دانشجويان ؛ جامعه عمومي خانواده ها و جامعه كارگري محتوايي متناسب با هركدام توليد كنيم.

براي كسب اين هدف نياز به يك نهضت حساس سازي در سطح جامعه براي ايجاد تنفر عمومي نسبت به موضوع اعتياد داريم كه به هر حال همه بايد دست به دست هم بدهيم و اما اون مركز سقل مي تواند درباره كنگره و مجموعه هاي علمي باشد

توي حوزه تربيت نيروي انساني هم اينها مي توانند ايده بدهند و باعث و باني شكل گيري رشته هاي تخصصي دانشكده هاي تخصصي در حوزه اعتياد بشوند و در كنار اينها ما نياز به يك ساختار شبكه اي بين جامعه علمي و جامعه اجرايي داريم اين خلا و شكاف بين نظر و عمل را برطرف نماييم

ما بايد يك ارتباط دقيق موثق و مستحكمي بين نظر و عمل در حوزه درمان و پيشگيري اعتياد برقرار كنيم كه اميدواريم خروجي هاي اين اجتماع بزرگ اين باشد.
اقاي دكتر كنگره شصت سالها سعي كرده است كه همكاري خيلي خوبي با ستاد داشته باشه و از راهبردهاس ستاد استفاده كنه نظر تخصصيتون راجع به كنگره شصت و كاري كه دارد انجام مي دهد را بفرماييد ؟؟

كنگره شصت يك موسسه موفق مردم نهاد در حوزه هاي درماني اعتياد مي باشد و بكي از شركاي و زينفعان اصلي حوزه مبارزه با مواد مخدر است كه هم از اعتماد بسيار زيادي برخوردار است و هم دستاوردهاي بسيار زيادي در اين حوزه ها داشته است و بنظر من تا الان جز موسسه هاي موفق سالم و مورد اعتماد عموم جامعه و دستگاهاي دولتي بوده است و ارتباط خوبي هم بين ساختارهي علمي و مراكز علمي توانسته است برقرار كند ضمن اينكه خودش هم ايده هاي علمي توانسته است توليد كند و بين دستگاه هاي اجرايي هم ارتباط خوبي داشته است من جمله

ارتباط بسيار محكمي با ستاد مبارزه با مواد مخدر داره و ما هميشه سعي كرديم و ما هم هميشه سعي كرديم به سهم خودمان از كنگره حمايت جدي داشته باشيم

خيلي ممنون كه وقتتون رو در اختيار ما گذاشتيد
به اميد ديدار

با تشکر از قسمت شبکه های اجتماعی کنگره60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .