English Version
English

گفتگو با سخنرانان پنل روز چهارشنبه در همایش دانش اعتیاد

گفتگو با سخنرانان پنل روز چهارشنبه در همایش دانش اعتیاد

در بخش نخست از پنل روز چهارشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی، خانم دکتر فاطمه بهرام آبادیان سخنرانی کردند. نظر شما را به گفتگوی کوتاهی که با ایشان داشتیم جلب می‌کنیم.

با سلام و عرض خسته نباشید و تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، لطفاً خودتان را معرفی بفرمائید:
با سلام بنده فاطمه بهرام آبادیان هستم مدیر موسسه چترا.

لطفاً بفرمائید کنگره دانش اعتیاد با چه هدفی برگزار شده است و مراسم را چطور دیدید:
ما این همایش را با پنل اعتیاد و موضوع پیشگیری شروع کردیم. مراسم خیلی خوبی بود و استقبال زیادی شده بود. مخصوصا اعضای کنگره 60 که واقعاً استقبال خوبی کردند. این همایش جزو معدود همایش‌هایی است که اختصاصاً به موضوع اعتیاد می‌پردازد. بنابراین خیلی جذاب است برای کسانی که در حوزه اعتیاد فعالیت می‌کنند و هر چقدر روی رشد و توسعه آن کار بشود می‌تواند اثر بخش‌تر باشد.

از نظر شما برگذاری چنین همایشهایی چه تاثیری بر درمان مصرف‌کنندگان خواهد داشت؟
در این همایش‌ها متخصصین این حوزه و افرادی که علاقه‌مند هستند دور هم جمع می‌شوند. بنابراین این گردهمایی‌ها می‌تواند یک هماهنگی بینِ بخشی بوجود بیاورند بین قسمت‌های مختلف و در بروزرسانی اطلاعات و دیتا کمک شایانی بکنند. مخصوصاً اطلاعاتی که از مقالات مختلف مربوط به این بخش بیرون می‌آید، در بروزرسانی اطلاعات و دانش نقش خیلی پررنگی خواهد داشت.

در پایان اگر پیام یا صحبتی دارید بفرمائید:
بنده تشویق می‌کنم همه کسانی که متخصص هستند و در این حوزه فعالیت می‌کنند، با تجربه و علم خودشان راجع به این موضوع کمک کنند تا همه در کنار هم رشد کنیم. با رشد و توسعه خودمان به موضوع اعتیاد و جامعه کمک می‌کنیم. چون اعتیاد، مادر آسیب‌ها است و از اعتیاد ده‌ها آسیب دیگر وارد می‌شود. بخصوص خانم‌ها و بچه‌ها از این موضوع بیشتر رنج می‌برند. هر چقدر در این حوزه تخصصی‌تر کار کنیم، عملاً می‌توانیم بنیان خانواده‌ها را حفظ کنیم.

در ادامه، با برگزار کننده پنل روز چهارشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی، آقای محمد کاظم متولی گفتگو کردیم.

سلام و عرض خسته نباشید و تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، لطفاً خودتان را معرفی بفرمائید:
با سلام بنده محمد کاظم متولی هستم آموزشگر حوزه سازمان های مردم نهاد.

لطفاً بفرمائید کنگره دانش اعتیاد با چه هدفی برگزار شده است و مراسم را چطور دیدید:
اصولا همایش دانش اعتیاد بیشتر برای آشنایی با شیوه‌ها و روش‌های جدید است و دانش‌هایی که از طرف متخصصین این حوزه انجام می‌شود. در حقیقت با آخرین دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بخش مهمی که در این حوزه فعالیت می‌کند آشنا می‌شویم. این دستاوردها همینطور در بخش پیشگیری از اعتیاد نیز به اشتراک گذاشته می‌شود و به این واسطه مردم با این فعالیت‌ها آشنا می‌شوند.

از نظر شما حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در چنین همایشهایی چه تاثیری بر درمان مصرف‌کنندگان خواهد داشت؟
نقش سازمان‌های مردم نهاد در مورد دانش اعتیاد، برنامه‌ریزی درمانی  و اجرای آن پررنگتر است و اساساً سهم عمده کارهای درمانی و بهبودی توسط این سازمان‌ها انجام می‌شود. این همایش فرصتی است تا این NGOها بتوانند دغدغه‌ها و چالش‌های خود را بیان کنند. هرآنچه که از دستاوردهای این همایش‌ها منتشر می‌شود، حتما از تجربه‌های این سازمان‌های مردم نهاد استخراج شده است.

در پایان اگر پیام یا صحبتی دارید بفرمائید:
امیدوارم که بتوانیم شاهد همایش‌های بیشتری در این زمینه باشیم و برای همه سازمان‌های مردم‌نهاد و از جمله جمعیت احیای انسانی کنگره 60 آرزوی موفقیت دارم.

گروه سایت کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .