English Version
English

لازمه رسیدن به محبت کسب آگاهی و دانایی است

لازمه رسیدن به محبت کسب آگاهی و دانایی است

دهمین جلسه از دوره سی و یکم جلسات ویلیام وایت به استادی مسافر علی اکبر، نگهبانی مسافر امید و دبیری مسافر علی با دستور جلسه «وادی چهاردهم و تاثیر آن روی من» جمعه 26 اسفند ماه ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علی اکبر هستم مسافر سیگار؛
به نام پروردگار یکتا که انسان را آفرید. به راستی ما انسان ها برای چه به دنیا آمده و به چه منظوری زندگی می کنیم؟
در حیات تمامی جانوران و انسان از شعور خاص خود بهره مند هستند ولی انسان پایه ای محکم تر دارد که او را متمایز می کند و آن معرفت، دانایی و علم اوست. انسانیت فقط به کلام و بیان نیست بلکه انسان بودن از نظر من دانش دیگری را می طلبد. خب من اگر به گذشته خود نگاه کنم و بخواهم آن زمان را با بعد از ورودم به کنگره60 مقایسه کنم که آن زمان چگونه بوده و حالا تبدیل به چه انسانی شده ام تازه معنای زنده بودن و زندگی را متوجه می شوم.
خب لازمه این تغییر برای من که وارد کنگره60 شده ام این است که به سراغ وادی ها بروم و از اولین وادی که وادی تفکر است شروع به حرکت نمایم. این وادی به من می گوید که خودت را خانواده یا زندگی را بشناس محبت و معرفت را بشناس. خب اگر من در طول سفر اول خود به درستی قدم بردارم با خیلی از این مطالب آشنا می شوم که در نهایت موجب به رهایی رسید و به درمان رسیدن من می شود.

خب وقتی این وادی ها را یک به یک طی کردم می توانم در نهایت به وادی چهاردهم که همان وادی محبت و عشق می باشد برسم. خب نکته مهمی که برای من در این موضوع وجود دارد این است که لازمه رسیدن به محبت این است که من به دانایی و آگاهی برسم تا بتواند مقداری محبت را لمس نمایم.

زندگی سراسر فراز و نشیب است و ما این موضوع را در کنگره60 به خوبی متوجه می شویم. دوست دارم یک متنی را اینجا برایتان بخوانم:
و آنگاه که خداوند انسان را به عنوان خلیفه زمین برگزید و از روح خود در او دمید به او آموخت. چه را آموخت؟ به او آموخت تا شرافت خویش را در اندیشیدن به غیر از خود به کار گیرد، و تو آن شرافت را در کمال آن یافته ای. ای انسان ای مهربان دنیای خاکی به وجود انسان هایی مانند شما که همچون خورشید نور خود را بر همه می گسترانید غبطه می خورد و به خود می بالد چون بهشت را می سازید چون دنیای جوانان را می سازید چون دنیای کسانی را که گمراه شده اند را دوباره بازسازی می کنید.
خب اینجا من متوجه شدم که خداوند می خواهد من را هشیار کند که ای انسان تو تنها نیستی بنابراین به دیگران هم فکر کن و به کمک دیگران بشتاب. این مطلب برای خود من خیلی جذاب بود و حس خوبی به من داد امیدوارم که شما هم از آن لذت برده باشید.
ما انسان ها تا به یکدیگر کمک نکنیم و به یکدیگر عشق و محبت نورزیم قطعا نمی توانیم به نتیجه مطلوب و به مقصود خود برسیم و ما تمام این مطالب را در کنگره60 از آقای مهندس آموخته ایم و داریم می آموزیم. پس حالا می توانیم متوجه شویم که هدف از آفرینش ما و زیستن ما روی زمین چه بوده است.
در نهایت صحبت خود را با سخن دکتر شریعتی به پایان می رسانم: خدایا بفهمانم که بی تو چه می شوم اما نشانم نده و هم بفهمانم و نشانم بده که با تو چه خواهم شد.  ممنون از اینکه به صحبت های من توجه نمودید.

 

تهیه و تنظیم: مسافر سیگار محمد 8

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .