English Version
English

انتقال بخشش و انفاق

انتقال بخشش و انفاق

پنجمین جلسه از دوره دوم لژیون سردار، ویژه همسفران نمایندگی دکتر حاج رسولی، با استادی همسفر زینب، نگهبانی همسفر فریبا و دبیری همسفر لیلا با دستور جلسه «ثروت» در روز سه‌شنبه 16 اسفندماه 1401 ساعت 13:30 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه در مورد ثروت است. در ابتدا به این نکته می‌پردازم که تعریف ثروت چیست و انگیزه ما از ثروتمند شدن در بیرون و درون کنگره چیست؟ ثروت هر چیزی است که نیاز بشر را رفع می‌کند که هم می‌تواند پول و هم خانواده باشد و یا هر چیزی به‌غیراز پول هم باشد و ثروت در این جهان هر آن چیزی است که نیاز یک شخص را برطرف می‌کند. انگیزه ما از جمع‌آوری ثروت در کنگره با نظر جامعه متفاوت است. شاید ثروت در بیرون از کنگره تنها خواسته‌های مادی باشد؛ اما ثروت در کنگره برای رسیدن به تکامل است و همه این قدرت را ندارند؛ اما قدرت بخشش در کنگره با آموزش‌ها به‌تدریج به دست می‌آید و ثروت قدرتی برای بخشش به وجود می‌آورد و خدمت گرفتن در کنگره باعث افزایش قدرتمان می‌شود. ثروت ویژگی‌های مثبت و منفی دارد. گاهی ثروت مانع آرامش می‌شود و باعث دورشدن و فراموشی هدف و دورشدن از رسالت ما و از بودن در این جهان و فراموش‌کردن خدا می‌شود؛ ولی ثروت با آموزش در کنگره دلیل آرامش ما می‌شود.

ما در قرآن هم خوبی دنیا و آخرت را در کنار هم و مکمل هم داریم. نقاط مثبت ثروت، انتقال بخشش و انفاق است اینها چیزهایی هستند که در کنگره به ما آموزش می‌دهند که به‌خوبی دنیا و آخرت برسیم. زمانی که می‌بخشیم ثروت جاری می‌شود و انتقال آن، انتقال انرژی و رسیدن به هدف جمعی است نه‌تنها خودخواهی و رسیدن به اهداف شخصی خودمان. فردی که می‌بخشد برای ادامه راه خود توشه‌ای غنی دارد و این ثروت قابل‌انتقال به بعدهای دیگر است. ما تنها در این زمین و این بعد فرصت بخشش داریم و می‌توانیم بعدهای بعدی از آن بهره‌مند شویم و پول را می‌توانیم به واحد انرژی که در بعدهای دیگر که قابل‌انتقال است تبدیل کنیم. در آموزه‌های دینی ما هم به انسان‌های ثروتمند لقب شریف داده می‌شود. به این معنی که انسان‌های  ثروتمند قابل‌احترام هستند؛ چون می‌توانند به نفع همه مفید و سودمند واقع شوند. ما در کنگره آموزش می‌گیریم چگونه و برای چه پس‌انداز کنیم و اینکه باید کجا ببخشیم و چگونه از داشته‌هایمان استفاده کنیم که هرگز پشیمان نشویم. در واقع بزرگ‌ترین ثروت ما در کنگره همین آموزش‌های کنگره است که ما را در راه رسیدن به هدف‌های والای انسانی یاری می‌دهد.

مشارکت‌ها:
همسفر زهرا ایجنت گروه خانواده
دستور جلسات کنگره ما را به عمق وجود خودمان می‌برد. طبق فرمایش جناب مهندس ما ۹۰ درصد داشته‌هایمان را نمی‌بینیم بعد می‌آییم ۱۰ در صدر مابقی را که نداریم می‌بینیم این دستور جلسه باعث شد که من به داشته‌هایم نگاه کنم. من بچه‌های خوبی دارم زندگی و کنگره را دارم و اینها همگی ثروت هستند. در قیاس علم و ثروت و حالا با وجود علم کنگره ما به ثروت هم می‌رسیم. قبل از کنگره برای پس‌انداز بهانه می‌آوردم؛ اما با آموزش‌های کنگره از کم‌ترین هم پس‌انداز می‌کنم و به برکت این کار به خواسته‌هایم رسیده‌ام که یکی از آنها حضور در لژیون سردار بوده است.

پهلوان همسفر شیما
ثروت به دو بخش مادی و‌ معنوی تقسیم می‌شود. ثروت مادی را با پول به دست می‌آوریم. ثروت معنوی چیزی است که ما داریم؛ اما خیلی از مواقع نمی‌بینیم و حواسمان نیست. اساساً نعمات خداوند بیشتر معنوی هستند. کنگره به من کمک می‌کند تا این نعمات را ببینم و شکرگزار باشم؛ زیرا انسان برای قدردانی و شکرگزاری  انسان اول باید ببیند وگرنه کافر می‌شود. کنگره این قدرت و توان را می‌دهد که حضور داشته باشم و ثروت‌های معنوی را ارتقا دهم و به فرمایش مهندس راه مادیات از معنویات می‌گذرد و مرتبه دیگر ثروت معنوی، بخشش و انتقال حال خوش به دیگر افراد است مثل خدمت‌کردن در لژیون سردار که تجربه نشان داده افراد با عضو شدن در این لژیون پیشرفت‌های مالی چشمگیری در زندگی شخصی‌شان داشته‌اند به دلیل اینکه عضویت در لژیون سردار خیر عظیمی است؛ مانند قطره‌ای که به اقیانوس متصل کی شود و همچنین خیری است که تداوم‌دار است به همین دلیل برکتش چندین برابر می‌شود.

تایپ: همسفر رها
ارسال: همسفر صدیقه
همسفران نمایندگی دکتر حاج رسولی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .