English Version
English

تشکر کردن و قدردانی یک فرهنگ است که باید بیاموزیم

تشکر کردن و قدردانی یک فرهنگ است که باید بیاموزیم

هشنمین جلسه از دوره سی و یکم جلسات ویلیام وایت به استادی دیده بان محترم مسافر علی، نگهبانی مسافر کامران و دبیری مسافر امید با دستور جلسه «هفته دیده‌بان» جمعه 5 اسفند ماه ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم مسافر سیگار؛
خیلی خوش حال هستم که یک بار دیگر این فرصت پیش آمد تا در خدمت شما باشم، خیلی وقت بود به جلسه ویلیام وایت نیامده بودم چون من بیشتر جمعه ها در پارک ولایت هستم و در حال راه اندازی پارک ولایت هستیم.
هفته دیده بان را به همه اعضای کنگره60 تبریک عرض می کنم، قبل از هر چیزی این تبریک برازنده بنیان و نگهبان کنگره60 هست، کسی که معمار و طراح کنگره60 می باشد. اگر اندکی به نقطه شروع کار فکر کنیم به اهمیت موضوع بیشتر پی خواهیم برد. چه کسی می داند اولین جلسه کنگره60 چه زمانی برگزار شده ؟
اولین جلسه کنگره60 روز سه شنبه  ۳۱شهریور ۱۳۷۸ساعت ۱۶:۳۰در خیابان کارگر جنوبی در انقلاب با دستور جلسه نام کنگره برگزار شده و آقای مهندس و ۸ نفر دیگه در جلسه بوده اند.

ممکن بود در اوایل کنگره60 را به تمسخر بگیرند و بگویند چند نفر مصرف کننده دور هم جمع شده اند اما خدا رو شکر ما از آن اتاق کوچک رسیده ایم به جمعیت ۱۴۰هزار نفر عضو و ۱۰۷ شعبه در سرتاسر کشور و آوازه های علمی کنگره60 هم که در همه جای دنیا پخش شده است.
در ابتدای شروع کار نه مرزبانی وجود داشت نه ایجنت نه دیده بانی، هیچ چیز مشخصی وجود نداشت که ببینیم چه کسی ما را به این نقطه رسانده است؟ همه اش تفکر و اندیشه بنیان بوده است به همین خاطر می گوییم این تبریک برازنده آقای مهندس است.
ما همه می دانیم که متد DST قدرتمند ترین، کامل ترین متد درمانی در کل دنیا است. ما اگر تمام دنیا را بگردیم یک نفر رها شده به جز در کنگره60 پیدا نمی کنیم، اگر ما در امریکا بودیم در اروپا بودیم این سیستم درمانی را نداشتیم، الان رهجوهایی داریم که سفر اولی هستند و از لندن و هامبورگ تماس می گیرند تا به آنها متد و برنامه بدهیم، با وجود آن همه پیشرفت در اروپا و امریکا اما در مورد درمان اعتیاد هنوز هیچ نمی دانند و همچنان تصور می کنند اعتیاد بیماری مرموز لاعلاج و پیش رونده هست، واقعا علمی که در اختیار ما است با اختلاف ۴۰ یا ۵۰ سال جلوتر از تمام دنیا است.

علاوه بر متد DST، سیستم داخلی کنگره60 هم در حد متد  جدید و نوآورانه است، ما هیچ کدام از واژه هایی را که در کنگره60 هستند در سازمان دیگری پیدا نمی کنیم، سیستم کنگره60 طوری طراحی شده است که در هر قسمت یک ناظر وجود دارد، مثلا مسئول اداره یک شعبه لژیون مرزبانی است لژیون مرزبانی توسط ایجنت نظارت می شود، دیده بان مسئول بر کار ایجنت نظارت می کند و بر کار دیده بان مسئول، بنیان نظارت می کند، بنابراین می بینیم چقدر سیستم درست و منظم طراحی شده است و همه کارشان را درست انجام می دهند ضمن اینکه یک بزرگ تر بر سیستم نظاره گر است. وای بر جامعه ای که بزرگ‌تر نداشته باشد این دستور جلسه این پیام را دارد که در تمامی قسمت های کنگره60 ناظر و مسئول وجود دارد.
مسئله بعدی تقدیر و تشکر است که یکی از مهم ترین درس های آموزشی کنگره60 است که هر کسی در هر سطحی درحال خدمت کردن است به نوعی از او تشکر و قدر دانی کنیم. کنگره60 یک سازمان مردم نهاد است یعنی نه خصوصی است و نه دولتی و تمام آن مال مردم و کمک های اعضا است. ما در کنگره60 یاد گرفته ایم از کسی که به ما خدمت می کند در وقت مناسب تشکر بکنیم، هفته راهنما از راهنما هفته مرزبان از مرزبان هفته همسفر از همسفر و در مجموع از همه کسانی که خدمت می کنند. این درس ها بسیار ارزشمند هستند ما در کنگره60 اگر یکسال هم پولی در سبد نیندازیم کسی چیزی نمی پرسد چرا که هزینه ها و خدمات کاملا داوطلبانه است اما تشکر کردن در کنارش قرار گرفته تا این فرهنگ وارد زندگی ما بشود.
اگر می خواهیم دیده بشویم باید خوب ببینیم اگر می خواهیم به ما احترام بگذارند باید احترام بگذاریم من یک مثال ساده بزنم: اگر گوشی تلفن همراه شما پر از شارژ باطری باشد نمی توانید آن را شارژ کنید باید از شارژ آن استفاده کنیم تا بتوانید آن را شارژ کنید باید اول خودمان صادر کنیم تا بتوانیم دریافت کنیم. انشاالله که بتوانیم آموزش ها‌ را یاد بگیریم. ممنون که به صحبت هایم گوش دادید.

 

عکس و تایپ: مسافر سیگار امید

تنظیم: مسافر سیگار محمد 8

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .