English Version
English

قدردانی در زندگی انسان معجزه می‌کند

قدردانی در زندگی انسان معجزه می‌کند

هفتمین جلسه از دوره سی و یکم جلسات ویلیام وایت به استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر امید و دبیری مسافر سامان با دستور جلسه «در کنگره60 چگونه قدردانی می کنیم» جمعه 21 بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علی هستم مسافر سیگار؛
خداوند را شکر می‌کنم و با زبان از خداوند قدردانی می‌کنم که امروز فرصتی قرار داد تا من در این جایگاه خدمت کنم، از نگهبان و دبیر تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند.
در مورد دستور جلسه؛ شکر نعمت نعمتت افزون کند، کفر نعمت نعمت از کف بیرون کند.
طبق گفته‌های آقای مهندس در قرآن کریم اولین کلمه بعد از بسم‌الله ، حمد ‌و ستایش خداوند است به عبارتی سپاس گذاری را به من آموزش می‌دهد. همان‌طور که می‌دانی قدردانی به معنای سپاسگزاری و زبانی تشکر کردن است اما تکیه‌گاه اصلی قلب است، اگر از کسی تشکر می‌کنیم از ته دل و خالصانه باشد.

به نظر من بهتر است علاوه بر تشکر کردن نوع محبتی که به من شده را بیان کنم. معمولاً انسان‌ها دوست دارند کاری که برای دیگران انجام داده‌اند دیده شود، ما در کنگره60 همیشه به دنبال انرژی‌های پاک هستیم، قدردانی هم جزو انرژی‌های پاک است که هم به من و هم به‌طرف مقابل انرژی می‌دهد.

من شخصاً اعتقادی به توقع داشتن ندارم و اگر کاری برای کسی انجام می‌دهم فراموش می‌کنم. ذهن انسان بسیار هوشمند است و بلافاصله شخص و کاری که برایش انجام دادیم تصویرسازی می‌کند و منتظر جبران می‌شود و از طرفی ممکن است دیگران کاری برایمان انجام ندهند، این توقع داشتن باعث به هم ریختن می‌شود پس بهتر است بدون توقع کاری انجام بدهیم و ‌در عین بی توقعی قدردان باشیم، سپاس‌گزار خدمات دیگران باشیم، به قول آقای مهندس خالصانه و از ته دل قدردانی کنیم .

قدردانی کلمه بسیار کوتاهی است اما بار معنایی زیادی دارد به عبارتی قدردانی در زندگی انسان معجزه می‌کند، من این معجزه را در زندگی خود احساس کرده‌ام .
بهترین قدردانی درکنگره ۶۰ درست سفر کردن ،بانظم بودن و احترام به پیشکسوت هست ،شایسته است به وظایفمان عمل کنیم تا تأثیر قدردانی را در زندگی احساس کنیم. از اینکه به حرف‌های من گوش سپردید سپاس گذارم.

 

عکس و تایپ: مسافر سیگار امید

تنظیم: مسافر سیگار محمد 8

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .