English Version
English

بدون وجود چالش دیگر زندگی معنایی ندارد

بدون وجود چالش دیگر زندگی معنایی ندارد

ششمین جلسه از دوره سی و یکم جلسات ویلیام وایت به استادی مسافر مجتبی، نگهبانی مسافر امید و دبیری مسافر سامان با دستور جلسه «ازدواج» جمعه 14 بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مجتبی هستم مسافر سیگار؛
خیلی خوش‌حال هستم که امروز در جمع شما هستم، از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که اجازه دادند من در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم، از استاد خودم آقا حشمت تشکر می‌کنم که باعث شدند من در این نقطه قرار بگیرم.
دستور جلسه امروز ازدواج است و من مجرد هستم! برای من جای سؤال بود که چرا آقای نگهبان من را به‌عنوان استاد انتخاب کردند، درهرصورت کنگره60 محل آموزش گرفتن است، من هم درکنگره60 آموزش‌هایی گرفته اما هنوز به مرحله تجربه کردن و کاربردی کردن نرسیده‌ام. امیدوارم در آینده به مرحله تجربه کردن برسم، من فلسفه ازدواج را درکنگره60 متوجه شدم، من درکنگره60 یاد گرفتم که ازدواج باعث کامل‌تر شدن می‌شود.

من شنیده بودم که ورود به تجارت باعث کامل‌تر شدن عقل می‌شود، با برخورد با دیگران و چالش‌های مسیرش دسترسی به عقل کامل بیشتر می‌شود. در مقوله ازدواج هم این موضوع باعث می‌شود تغییراتی در انسان رخ بدهد، وقتی فرد از چیزی که به دست می‌آورد آن را با همسرش تقسیم می‌کند صفت رزاق بودن در فرد بیدار می‌شود یا بامحبت کردن به فرزندان و تکرار آن صفت محبت کردن در ما بیدار می‌شود.
من خیلی خوش‌حال هستم که در کنگره60 آموزش گرفتم در مقوله ازدواج ‌‌به نظرم هرکسی باید این آموزش‌ها را یاد بگیرد چه آقا و چه خانم، مخصوصاً خانم‌ها، بسیاری از جدایی‌های که در اطراف من بوده به خاطر در نظر نگرفتن چالش‌ها بوده و انتظار یک زندگی رؤیایی را داشتن.

اگر چالش‌ها وجود نداشت اصلاً زندگی و رشد معنایی نداشت حتی اعتیاد و تاریکی نوعی چالش است فرد باتجربه تاریکی‌ها باعث می‌شود درک بیشتری از روشنایی‌ها داشته باشد. من خودم تا زمانی که درگیر تاریکی‌های سیگار بودم می‌گفتم این چه بدبختی و مصیبتی است که من درگیر آن هستم اما الآن که از این مسیر عبور کردم تجربه تاریکی را با هیچ‌چیزی عوض نمی‌کنم، چون الآن معنی زندگی رو بهتر می‌فهمم و الآن می‌فهمم اکسیژن چیست نفس کشیدن چیست، پدر و مادر چیست و خانواده چه معنایی می‌دهد، الآن معانی همه برای هم و همه برای یک نفر را می‌فهمم، من قبل از کنگره60 می‌گفتم همه به دنبال منافع و خودخواهی خود هستند و هر کاری بخواهند انجام بدهند اول پولش را تقاضا می‌کنند اما تنها جایی که این مسائل مطرح نبود و باعث شد من درک درستی از زندگی پیدا کنم کنگره60 بود.
کنگره60 فقط مربوط به اعتیاد نبود به عبارتی یکی دیگر از مسائلی که اگر من آموزش نمی‌گرفتم در موردش باعث ورود به تاریکی‌ها می‌شد ازدواج بود، امیدوارم بتوانم آموزش ها را کاربری کنم و برای همه دوستان آرزوی خوش بختی می‌کنم .

 

عکس و تایپ: مسافر سیگار امید

تنظیم: مسافر سیگار محمد ۸

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .