English Version
English

نگه داشتنِ آن‌چه، بدست آورده‌ایم

نگه داشتنِ آن‌چه، بدست آورده‌ایم

«یاد الله در هر جا، یادِ خود، از قطره به اقیانوس است.»

سخنان ماندگار مهندس دژاکام: «لیلی را باید از چشم مجنون دید.»

سلام دوستان ندا هستم همسفر حسین
«به‌نام خدایی که زیباست»
همه انسان‌ها برای به‌دست آوردن خواسته‌های خویش بسیار تلاش می‌کنند، ولی متأسفانه برای نگه‌داشتن آن هیچ تلاشی نمی‌کنند‌؛ زندگی میدان جنگ نیست. برای کامل شدن باید به نقاط مشترک یکدیگر توجه داشته باشیم. هر بازی در هستی قوانینی دارد و اجرای آن ما را در رسیدن به حال خوش نزدیک‌تر می‌کند.

مثلث ازدواج عبارت از زن، مرد، قاعده هم ارتباط بین این دو می‌باشد. در ازدواج هم قوانینی وجود دارد که دو طرف باید به آن‌ها احترام بگذارند؛ من به چند مورد اشاره می‌کنم:
۱- زن و مرد باید به یکدیگر و حریم شخصی هم احترام بگذارند.
۲- در کارها به یکدیگر کمک کنند.
۳- صداقت داشته باشند.
۴- در امور یکدیگر تجسس نکنند.
۵- من و تو وجود ندارد؛ بلکه «ما» می‌شویم تا یکدیگر را تخریب نکنیم.
برای تشکیل یک زندگی به عشق سالم که حس، سایه و جاذبه سه اصل رسیدن به آن است، نیاز داریم. نکته مهم و قابل توجه این است که زن و مرد مکمل یکدیگر هستند و یکسری توانایی‌هایی درون مرد و یکسری هم درون زن وجود دارد که در کنار همدیگر خیلی از کارها را به راحتی می‌توانند، انجام بدهند.

همان‌طور که در دین اسلام گفته شده است با ازدواج نیمی از دین کامل می‌شود. برای ازدواج جوانان با همدیگر باید شرایط را خیلی سخت نگیریم تا ان‌شاالله با تلاش در کنار همدیگر به تمام خواسته‌های خودشان برسند. وقتی همه چیز را بعد ازدواج و با هم به‌دست بیاورند، خیلی ارزشمندتر خواهد بود و حتی باعث انگیزه و تلاش بیشتر برای رسیدن به بقیه خواسته‌های آن‌ها خواهد شد. وقتی از همان اول بخواهیم، تمام امکانات را برایشان مهیا کنیم، دیگر در زندگی نیازی نمی‌بینند که تلاش کنند تا آن‌ها را نگه دارند.

پس ازدواج، فقط تعیین همسر نیست؛ بلکه مسئله مهم مطرح شده این است که زن و مرد چگونه در کنار هم زندگی می‌کنند؟

در کنگره۶۰، روی نقاط مشترک همدیگر کار می‌کنیم، روی نقاط ضعف یکدیگر دست نمی‌گذاریم. در ازدواج هم همین‌گونه است. زن و مرد باید روی نقاط مشترک هم کار کنند و از نقاط ضعف یکدیگر چشم‌پوشی کنند و ذره‌ذره با تلاش آن نقاط ضعف را به نقاط مشترک تبدیل کنند. باید به همدیگر اعتماد کنیم، در کار هم تجسس نکنیم، حریم خصوصی یکدیگر و حد و مرزها را نگه داریم و به همدیگر احترام بگذاریم تا در کنار هم یک زندگی خوب داشته باشیم.

با تشکر از حس زیبا و برداشت آموزنده همسفر ندا عزیز

و همدلی شما همسفران همیشه همراه

نویسنده و تایپ: همسفر ندا، رهجوی کمک راهنما همسفر زهرا (لژیون چهاردهم)

ویراستار: همسفر وجیهه، رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم) 

تدوین عکس، تنظیم و  ارسال: همسفر اعظم، رهجوی کمک راهنما همسفر اعظم (لژیون یک)

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .