English Version
English

روشن نمودن صورت‌مسئله برای حل هر موضوعی

روشن نمودن صورت‌مسئله برای حل هر موضوعی

جلسه سوم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره 60 شعبه شهرضا؛ با استادی کمک راهنما همسفر سعیده، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «صورت‌مسئله اعتیاد» دوشنبه چهارم مهر‌ماه 1401 ساعت 16 شروع به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه صورت‌مسئله اعتیاد است و خیلی از مشکلاتی که پیش می‌آید به دلیل این است که صورت‌مسئله آن برای ما حل‌نشده، اصلاً پیدا نشده اما خدا را شکر آقای مهندس با توجه به تجربیات هفده سال درگیری خود با مواد و تحقیقاتی که انجام دادند، خیلی خوب توانستند صورت‌مسئله اعتیاد را باز کنند، باز شدن صورت‌مسئله این بود که یکسری مواد مخدر بیرونی، جایگزین مخدرهای طبیعی بدن شده و باعث شده که سیستم ایکس از کار بیفتد و این مجهولات را آقای مهندس پیدا کردند و در کنار هم قراردادند که سیستم ایکس برای ما باز شد و در طی پیشرفتی که داشت، باعث شد که خیلی از بیماری‌های دیگر شناخته شود. به خاطر عدم تولید مواد شبه افیونی و نابسامانی که در سیستم ایکس ایجادشده بود، خیلی از بیماری‌ها و مشکلات به وجود آمد. بیماری‌هایی که ناشناخته است و درمان ندارد اما آقای مهندس یکی‌یکی آن‌ها را با تحقیقات و مقالاتی که داشتند برای ما بیان می‌کنند.
این علم وقتی‌که به گوش جهانیان برسد ارزش آن بیشتر می‌شود و بهتر درک می‌کنیم. زمانی که من به‌عنوان همسفر به کنگره می‌آیم و با صورت‌مسئله اعتیاد آشنا می‌شوم، مسافرم را به‌عنوان یک بیمار می‌شناسم و او را درک می‌کنم و من می‌توانم به‌عنوان همسفر او را کمک کنم. من همسفر نیز که با افکار منفی و با ناامیدی و ترس‌هایی که داشتم، باعث شدم که تخریبی در سیستم ایکس من به وجود آید و من نیز به‌عنوان بیمار تلقی شوم و خدا را شکر به من اجازه داده‌شده تا به کنگره بیایم و با آموزش‌های کنگره مسئله را حل کنم.
مسئله خیلی مهمی که آقای مهندس در مورد صورت‌مسئله بیان کردند مربوط به صور آشکار و صور پنهان است، صور پنهانی که به آن توجه نمی‌کردیم، همان حس، روان و روح می‌شود؛ چون به آن توجه نمی‌کردیم درگیر خیلی از مسائل بودیم اما ما از وقتی‌که صور پنهان را شناختیم باعث شد من همسفر متوجه شوم خیلی از خطاها و مشکلاتی که داشتم به دلیل عدم شناخت صور پنهان است و اکنون می‌توانم یکی‌یکی آن‌ها را درمان کنم و با توجه به آموزش‌هایی که می‌گیرم متوجه شوم که کجا هستم، خودم را پیدا کنم و به صور پنهان خود پی ببرم، آن موقع به جهان پس از مرگ نیز پی می‌برم.
زمانی که به اینجا رسیدم خیلی از ضد ارزش‌ها را انجام نمی‌دهم و با حرکت کردن در جهت آموزش‌های کنگره و عملی کردن آن‌ها به یک آرامش و تعادل می‌رسم، پس صورت‌مسئله فقط برای اعتیاد نیست بلکه در تمام زمینه‌ها اولین چیزی که باید به آن توجه شود، صورت‌مسئله است. صورت‌مسئله خیلی از درس‌های بزرگ را می‌تواند به ما یاد دهد. در اینجا حدیثی از امام باقر بیان‌شده که می‌فرماید: زکات علم در این است که به دیگران یاد دهیم. حال من همسفر آمده‌ام و به حال خوب رسیده‌ام وقتی‌که صورت‌مسئله باز شد، زکات آن این است که حال خوب خود را در قالب یک اخلاق، رفتار، دیدگاه مثبت و خدمت خالصانه در کنگره به انجام برسانم.

معرفی کمک راهنماها برای پذیرش رهجو

پیام مرزبانی، نشریات و مسئول امتحانات

تقدیر از اعضای لژیون سردار

مرزبان کشیک

تایپ و ویرایش: همسفر نجمه راهنمای تازه‌واردین
عکاس: همسفر مهین مرزبان شعبه و همسفر فاطمه
تنظیم و ارسال: همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی شهرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .