English Version
English

کلید قفل درمان اعتیاد پیدا شده است

کلید قفل درمان اعتیاد پیدا شده است

جلسه دوم از دوره پنجاه و چهارم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی خلیج‌فارس؛ با دستور جلسه "وادی هفتم و تاثیر آن روی من" به استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر مرتضی و دبیری موقت مسافر حسن روز یکشنبه ۱۴۰۱/۰۶/27 ساعت ۱۷ در محل برگزاری جلسات آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

تشکر می‌کنم از نگهبان جلسه و گروه مرزبانی و همچنین از کمک راهنما خوب خودم بابت این جایگاهی که در آن هستم و می‌توانم آموزش بگیرم.
‎ دستور جلسه وادی هفتم است؛ رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز نهفته است، یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌کنیم. سی‌دی‌هایی که آقای مهندس ارائه کرده‌اند ازجمله درمان یک تا پنج، راهکار یک و دو، اشباع، سازگاری و تغذیه که هفته‌ی آینده منتشر می‌شود در مورد همین موضوع است درواقع همه آموزش‌های کنگره شصت حول محور همین جریان می‌باشد که کنگره شصت چرا در درمان اعتیاد موفقیت دارد؟
از اول سال میلادی تا به الآن بیشتر از چهار هزار نفر به درمان رسیده‌اند، این رقم در ذهن نمی‌گنجد، حدود هشت ماه چهار هزار نفر از بند اعتیاد آزاد و رهاشده‌اند؛ در دنیا همچین چیزی وجود دارد؟ در کلینیک‌ها دکترها اذعان دارند که ما خیلی هنر کنیم بتوانیم بیمار خود را روی یک دوز نگه‌داریم، اصلاً کاهش دارو برایشان معنی ندارد، چرا نمی‌توانند؟ چرا من خودم در ترک اعتیاد این‌همه آسیب دیدم؟ هر مراجعه‌ای جهت ترک اعتیاد برایم مصادف بود با مصرف بیشتر و اضافه شدن یک ماده مصرفی دیگر، به هرکجا مراجعه می‌کردم موفق به ترک نمی‌شدم، چرا؟ به این خاطر که در تمام جهان اطلاعاتی درباره‌ی درمان اعتیاد وجود ندارد درواقع با واژه‌ی درمان آشنایی ندارند چون بیماری اعتیاد را نمی‌شناسند براین باورند که بیماری اعتیاد یک بیماری مرموز، لاعلاج و یک مسمومیت مزمن است.
آقای مهندس بیست‌وچهار سال پیش در مورد درمان اعتیاد صحبت کردند اما کسی نشنید و باور نکرد نه‌فقط در ایران بلکه در تمام دنیا. به گفته آقای مهندس ما در مقوله اعتیاد سی سال از دنیا جلوتر هستیم چراکه کلید قفل درمان اعتیاد را پیداکرده‌ایم.

مرحله‌ی دوم، آنچه که برداشت می‌کنیم؛ در ابتدا پیدا کردن راه بود که پیدا شد و ما همه در معرض آن قرار گرفتیم و حرکت را صورت دادیم حالا برداشت به ما بستگی دارد اگر کسی به دنبال تعادل باشد هم به درمان می‌رسد و هم به تعادل جسم و روان. هرچقدر روش دی اس تی را بهتر اجرا کنیم و گوش‌به‌فرمانش باشیم برداشت بیشتری خواهیم داشت برای مثال دو نفر بیماری سرماخوردگی گرفته‌اند به دکتر مراجعه می‌کنند هر دو آن‌ها یک نسخه مشابه می‌گیرند یکی نسخه را دقیق اجرا می‌کند و دیگری نصف و نیمه، این دوبه‌یک نتیجه نمی‌رسند یکی خوب می‌شود ولی دیگری سرماخوردگی‌اش می‌ماند، کهنه می‌شود و بعدها به سیاه‌سرفه تبدیل خواهد شد. در کنگره هم نسخه یکی است هرچقدر بانظم اجرا کنید برداشت بیشتر می‌شود، هرچقدر بیشتر سی‌دی‌ها را گوش کنید برداشت بیشتری خواهید داشت، سی‌دی‌ها همان روش دی اس تی هستند که آگاهی ما را افزایش می‌دهند، کاهش پله دارویی با بالا رفتن آگاهی امکان‌پذیر می‌شود و این معجزه روش دی اس تی است که هرچقدر دارو کاهش پیدا می‌کند حال فرد بهتر می‌شود. من در طول سفرم کاملاً به حرفهای راهنمای خودم گوش کردم و روش دی اس تی را به‌خوبی اجرا کردم و مثل یک‌چشم به هم زدن روز رهاییم فرارسید. برداشت‌ها برای همه متفاوت است آن موقع قطع سیگار اجباری نبود من خودم سیگار را در سفر دومم درمان کردم اما حالا کسانی که سیگار را در سفر اول درمان می‌کنند درمان باکیفیت‌تری دارند و حالشان خیلی زودتر خوب می‌شود و دارو خیلی بهتر روی بدنشان جواب می‌دهد. داروی اوتی حدود هفت ساعت در بدن ما ماندگاری دارد سیگار این ماندگاری را کم می‌کند. من به رهجو‌های سفر اول خود تأکید می‌کنم که در همین سفر اول درمان سیگارشان را شروع کنند چون در سفر دوم بسیار سخت می‌شود؛ بنابراین آن چیزی که خیلی می‌تواند در سفر اول به ما کمک کند این است که ما با درمان اعتیاد درمان سیگارمان را هم انجام بدهیم زیرا باعث می‌شود برداشت بیشتری داشته باشیم.

جلسه توجیه OT

لژیون ویلیام (درمان سیگار) یکم و چهارم

لژیون تازه واردین

لژیون خدمتگزار: پنجم
نگارش مسافر ابراهیم
عکس مسافر اسمائیل
ویراستار مسافر مجید
ثبت مسافر مرتضی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .