English Version
English

وعده خداوند دروغ نیست

وعده خداوند دروغ نیست

یازدهمین جلسه از دوره اول سری کارگاه‌های آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگره ۶۰؛ نمایندگی خیام نیشابور روزهای پنج‌شنبه؛ با استادی مسافر هادی، نگهبانی مسافر مصطفی و دبیری مسافر سعید، با دستور جلسه " ویژگی‌های لژیون قوی چیست؟" در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
سلام دوستان هادی هستم یک مسافر. از نگهبان محترم تشکر می‌کنم از اینکه به من اجازه دادند تا خدمت کنم. دستور جلسه امروز، لژیون قوی دارای چه خصوصیاتی است. تا اینجا که من در کنگره ۶۰ بودم، کنگره ۶۰ بیشتر روی عمل سالم تأکید دارد. چیز زیاد سختی هم نیست و می‌شود گفت که هم سهل و هم سخت است و من اگر در مسیر کنگره ۶۰ قرار بگیرم ابتدا سخت است ولی بعد از مدتی آسان می‌شود و حال آدم را خوب می‌کند. همین عمل سالم، همین حرمت‌ها، همین چیزهایی که کمک راهنماها می‌گویند. از همین دستور جلسه‌ها، از همین نوشتن سی‌دی‌ها. در ظاهر زیاد سخت نیست ولی این با تکرار و تمرین در ذهن نهادینه‌شده و انسان در مسیر صراط مستقیم قرار می‌گیرد. انسان هم صور ظاهر دارد و هم صور پنهان. یک شعری هست که می‌گوید:
دید موسی یک‌شبانی را به راه
کو همی گفت ای خدا و ای اله

وقتی‌که نگاه می‌کنیم می‌بینیم پیامبران الهی هم بیشتر از صور آشکار نمی‌گفتند بلکه از صور پنهان می‌گفتند. در صور پنهان است که من تصمیم گرفتم به دنبال مواد مخدر بروم و رفتم. در صور پنهان خودم تصمیم گرفتم که دروغ بگویم یا فلان ضد ارزشی را یا فلان کار را انجام دهم، همه این‌ها در درون ذهن یا صور پنهان است. همه اتفاقات در زندگی در صور پنهان اتفاق می‌افتد که بعد در ادامه به اعتیاد ختم می‌شود و تمام طرح ضد ارزشی‌های ما از همان اشتباهات و ندانم‌کاری‌های خودمان بود. حالا یک نفر مثل آقای مهندس دژاکام می‌آید و همه‌چیز را برایمان به بهترین شکل ممکن بازکرده و خیلی موشکافانه تحلیل می‌کند و اول از خودشان شروع می‌کنند و این‌ها را به همه مردم انتقال می‌دهند. در صور پنهان این را که به حال خوش برسند و به بقیه انتقال دهند، پس به همان هم رسیدند و تمام عشقشان این بود که به خلق خدمت کنند به هم نوع خودشان، به هم درد خودشان.

حالا این موضوع انتقال می‌کند به یک کمک راهنما، کمک راهنمایی که دوست دارد لژیون قوی داشته باشد و فقط به لحاظ آموزش‌ها و به لحاظ عمل سالم، یعنی یک کمک راهنما خود می‌گوید که کاری به این ندارد که پسرخاله است و یا نیست، دوست است یا آشنا، کاری به این ندارد. حساب عاشق را با عشق است، معشوق را چه‌کار و فقط دوست دارد که به رهایی برساند، آدم‌ها به رهایی برسند و این حالشان را خوب می‌کند، اما در چهارچوب عمل سالم. آن صور پنهانش این باشد که در چهارچوب عمل سالم باشد، یک لژیون مثلاً در خدمت گرفتن، توی دیده شدن و این‌ها شاید در ظاهر خیلی خوب باشد ولی در باطن اگر اشتباهی انجام دهد و در عمل سالم هیچ گامی برندارد آن لژیون به‌ظاهر قوی است نه در باطن. فقط به دلیل این بوده که آموزش کمک راهنما به رهجو منتقل می‌کند، یعنی هر اشتباهی که از رهجو دیده شود. هرگونه که الگوی رفتاری در خانواده باشد بچه هم طبیعتاً از همان کپی‌برداری می‌کند. حالا ما در اینجا آمده‌ایم که در چهارچوب عمل سالم آموزش بگیریم. من شخصاً ادعایی ندارم که بگویم در چهارچوب عمل سالم هستم، اگر خواسته باشم از ۱۰ نمره، به خودم ۱ یا ۲ نمره نمی‌دهم. چون هر چه بیشتر به سمت جلو حرکت کنید موضوع پیچیده‌تر می‌شود.

عمل سالم انجام دادن سخت است، اینکه فقط حرف بزنید و به مرحله دانایی مؤثر برسید و کاربردی کنید خیلی سخت است؛ اما لذت دارد. همین‌جوری که در مسیر کنگره ۶۰ قرار بگیرید یواش‌یواش و کم‌کم حالت خوب می‌شود و دیگر سعی در اشتباه کردن نداری و سعی می‌کنید که همیشه در مسیر باشید. خودمصرف مواد مخدر ۲ درصد است. قبلاً آقای مهندس می‌گفت ۵ درصد اما الآن می‌گوید ۲ درصد است بقیه آن ۹۸ درصد دیگر همین آموزش‌ها است و همین عمل سالم است، عمل سالم را باید با همین آموزش‌هایی که در کنگره ۶۰ به ما می‌دهند یاد گرفت. در جامعه الآن آدم‌ها همه‌چیز دارند و هیچ‌چیز ندارند چون آن محبت نیست. حالشان خوب نیست، طرف ماشین دارد خانه دارد و در ظاهر خیلی خوب است ولی با کوچک‌ترین حرف و کوچک‌ترین عملی به هم می‌ریزد، این حالش خوب نیست. یک‌خانه می‌خرد یک ماه دو ماه یا ماشین می‌خرد یک ماه دو ماه برایش تازگی دارد. آن حال درونی را باید پیدا کرد و آن با آموزش و عمل سالم به دست می‌آید.

دریکی از سی‌دی‌ها جناب آقای مهندس میگویند کسی آمد پیش من و گفت که من آهن‌فروشی دارم، آهن کیلویی هجده تومان است و رقیب من آهن را کیلویی شانزده تومان می‌دهد اما در موقع بارگیری وزن آن را کمتر تحویل می‌دهد و من باید چه‌کاری انجام دهم. آقای مهندس میگویند شما کار خودت را انجام دهید و کاری به کار آن نداشته باشید. وعده خداوند درست است و خوشبختانه بچه‌های کنگره ۶۰ این را به‌خوبی فهمیده‌اند و درک کرده‌اند. اگر درک نمی‌کردند در همین گل‌ریزان سال قبل می‌بینم تعداد سردارها و تعداد دنورها حداقل ۱۰ برابر بیشتر از سال قبل‌تر شده است، این افراد فهمیده‌اند و درک کرده‌اند. حال درست است که هر شعبه‌ای حاشیه دارد و خلق‌وخوی ها باهم متفاوت است و اختلاف‌نظر وجود دارد ولی کلاً این قسمت که فهمیده‌اند که واقعاً وعده خداوند دروغ نیست خیلی خوب است. همه ما بر اساس مهر و محبت اینجا جمع شده‌ایم و فقط پیوند عشق و محبت است و پیوند محبت حال آدم را خوب می‌کند. از اینکه به حرف‌های من گوش کردید از همه شما ممنونم.

مراسم معارفه و اجرای پیمان مرزبانان قسمت همسفران شعبه خیام

در ادامه جلسه مراسم رهایی مسافران از بند اعتیاد برگزار شد.

خدمتگزاران شعبه خیام

عکاس، تایپ و نگارش: مسافر علیرضا (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .