English Version
English

لژیون قوی لژیونی است که اعضای آن ظرفیت بالایی داشته باشند.

لژیون قوی لژیونی است که اعضای آن ظرفیت بالایی داشته باشند.

ششمین جلسه از دور بیست‌ و هفتم کارگاههای آموزشی خصوصی همسفران کنگره۶۰، نمایندگی وحید با استادی  همسفرغزاله، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر اعظم با دستورجلسه « ویژگی لژیون‌های قوی چیست؟ » روز سه‌شنبه بیست و دوم شهریورماه سال ۱۴۰۱  آغاز به‌کار کرد.

خدا رو شکر می‌کنم و از کمک‌راهنمای عزیزم خانم فرشته سپاسگزاری می‌کنم. دستورجلسه امروز؛ ویژگی‌ لژیون قوی است که اول باید بدانیم کلمه قوی چیست؟ قوی‌بودن یعنی محکم بودن، سخت بودن، قدرتمند بودن با تمام توان بودن، این معنای قوی‌بودن است پس این قوی‌بودن نسبی است، یک بچه یک‌ساله، دوساله بیاید و یک‌ وسیله‌ای را بلند کند، می‌گوییم آن بچه قوی است ولی یک مرد بالغ اگر وزن صد کیلوگرمی بالای سرش ببرد آن مرد قوی است. انسان‌ها باهم قابل قیاس نیستند به همین دلیل دستور جلسه لژیون قوی است و قوی‌تر یا قوی‌ترین نیست. لژیون‌ها با ظرفیتی که دارند می‌توانند قوی یا ضعیف باشند، انسانی ی که ظرفیت دارد، انسان قوی است، می‌تواند شرایط را تحمل کند، صبر کند و می‌تواند شرایط را با صبر خودش تغییر بدهد.

این ظرفیت داشتن مانند جهان‌بینی است. ظرفیت داشتن به معنای این است، که دانایی داشته باشیم و کسی که دانایی داشته باشد انسان با ظرفیتی است و همان‌طور که در جزوه جهان‌بینی گفته‌شده، فردی که آموزش می‌گیرد و تجربه می‌کند و تفکر می‌کند فرد دانایی است؛ انسان‌های با ظرفیت کسانی هستند که دانایی را کسب کردند و آن را افزایش دادند و درنهایت این‌ افراد قوی هستند. حالا می‌آییم روی بحث لژیون‌های قوی، لژیون‌هایی قوی هستند که همه افراد آن ظرفیت و دانایی لازم را دارا هستند.

لژیونی قوی است که راهنمای آن قوی و دارای ظرفیت بالایی باشد، اما ممکن است راهنما قوی باشد ولی افراد در لژیون آن خواسته را نداشته باشند. لژیونی قوی است که برای آن هدفی که دارد، حال هدف را در اینجا آموزش در نظر گرفته‌ایم به آرامش رسیدن یا هر چیزی، برای رسیدن به آن هدف تلاش کند و این تلاش با آموزش گرفتن حاصل می‌شود، برای همین لژیون‌هایی که سی‌دی‌ها را خوب می‌نویسند، می‌خوانند و خوب دریافت می‌کنند، چون جهان‌بینی بهتری دارند و دانایی بیشتری دارند و با کمک راهنمایشان تجربه و تفکر کردند موفق‌تر هستند. در خانواده هم همین‌طور است، شما خانواده‌ها را نمی‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید ولی می‌توانید بگویید این خانواده قوی است یا خیر.

خانواده قوی خانواده‌ای است که همه‌ اعضای آن آموزش می‌گیرند و برای هدفشان تلاش می‌کنند و دانایی و ظرفیتشان بیشتر می‌شود و ربطی به موقعیت اجتماعی ندارد، ممکن است در یک روستا یک خانواده خیلی قوی باشند چون در حد و در راستای خودشان برای هدفشان تلاش کردند. ویژگی خانواده یا لژیون قوی این است که خروجی داشته باشد این نیست که همه دکتر و مهندس شوند و ...

ممکن است یکی نقاش خوب یا فروشنده خوب باشد و اینجا شغل مهم نیست، مهم این است که برای چیزی که تلاش کرده و به آن رسیده‌اند. در لژیون هم همین است شاید یکی بخواهد مرزبان باشد یا کمک راهنما باشد یا یکی دوست داشته باشد، صرفاً نگهبان نظم باشد و خدمت مالی کند. پس این نیست که من فکر کنم لژیونی که دو کمک‌راهنما داشت، لژیون قوی است و لژیونی که کمک‌راهنما ندارد ضعیف است چون ممکن است در قسمت‌های دیگر قوی باشد.

همه ما اینجا هستیم که به آرامش برسیم. آرامش، بزرگ شدن و تغییر کردن، همه این‌ها در سایه قوت است آدم‌های ضعیف هیچ‌وقت بزرگ نمی‌شوند. آدمی که تلاش نمی‌کند و می‌گوید نمی‌توانم، هرگز رشد نمی‌کند.

مرزبان کشیک

ورود همسفر نگار رهجو کمک‌راهنما همسفر غزاله به سفر دوم با نوشتن چهل سی دی

اعلام نفرات برتر آزمون فاینال

 

تقدیر از مسئول امتحانات

تایپ: همسفر مدینه لژیون سوم

عکس: همسفر مهناز لژیون پنجم

تنظیم: همسفر ناهید لژیون اول

همسفران شعبه وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .