English Version
English

گروه خانواده- ناامیدی مانعی در برابر رحمت الهی

گروه خانواده- ناامیدی مانعی در برابر رحمت الهی

انسان یا هر موجودی مالک چیزی هست که آن را خلق کرده باشد؛ اگر من چیزی را خلق کردم می‌توانم ادعا کنم که مالک آن هستم؛ در غیر این صورت نمی‌توانم مالک آن باشم؛ پس بنابراین نعمت‌های خداوند به عنوان رحمت به انسان داده می‌شود.

ناامیدی یکی از ابزارهای قوی نیروهای بازدارنده است و نمی‌گذارد رحمت اتفاق بیفتد و مثل یک مانعی جلوی رسیدن سوخت و مهمات و غذا و آذوقه را به یک شهر می‌گیرد؛ پس باید این مسئله را بسیار جدی بگیریم. انسان هر چقدر قوی و توانمندتر باشد میزان ناامیدی او در مورد سختی و دشواری‌ها کمتر خواهد شد.

چه کار کنیم که از رحمت الهی ناامید نشویم؟ 1) به خداوند ایمان داشته باشیم 2) هجرت کنیم؛ هجرت کردن به این معنی نیست که مثلاً از این کشور به کشور دیگری برویم؛ بلکه یعنی انسان در صورت لزوم از جایی که برای او خوشایند است به راحتی بگذرد و به جایی برود که به او نیاز داشته باشند؛ مثلاً در کنگره ۶۰ راهنما از یک شعبه به شعبه دیگر هجرت می‌کند و راه و سختی را بر خودش هموار می‌کند و 3) از تلاش و کوشش دست بر نداریم که اگر این سه قانون را اجرا کنیم رحمت الهی اتفاق خواهد افتاد.

خیلی وقت‌ها بین انسان‌ها که به صورت گروهی در جایی کار می‌کنند دلخوری و دل‌شکستگی ممکن است به وجود آید و اکثراً به این دلیل است که انسان‌ها کاری را که فکر می‌کنند درست است انجام می‌دهند و باعث می‌شود بین انسان‌ها اختلافات حسی به وجود آید که ۹۹% کارهایی که انسان‌ها انجام می‌دهند از روی عمد نیست؛ بلکه فکر می‌کنند که آن کار درست است؛ پس باید به مسئله طوری نگاه کنیم که شخص دیگر از زاویه دیگر به مسئله نگاه می‌کند و بهترین راه این است که با آرامش با طرف مقابل صحبت کنیم.

در ادامه داستان حضرت یونس مطرح می‌شود که گفته شد که یک معلم تا کجا می‌تواند به شاگردانش آموزش دهد؟ تا جایی که از شاگردانش کینه به دل نگیرد و برایشان چیز بدی نخواهد؛ در غیر این صورت حس‌های بدی در معلم به وجود می‌آید و باید آموزش دادن را رها کند؛ زیرا او نمی‌تواند به زور و اجبار شاگردانش را درست کند و اگر چنین نکند حس‌هایش آلوده خواهند شد و خود معلم نیز حس‌های منفی پیدا می‌کند.

ما از داستان حضرت یونس الگو می‌گیریم که اگر به هر دلیلی در تاریکی‌ها فرو رفته‌ایم می‌توانیم ایراد کار خود را پیدا کنیم و شروع به برگشتن کنیم و آن موقع است که می‌توانیم مؤثرتر واقع شویم.

نویسنده: همسفر زینب رهجوی کمک‌راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)

رابط خبری: همسفر سعیده رهجوی کمک‌راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)

ویرایش و ارسال: همسفر پریسا مرزبان خبری

همسفران نمایندگی دلیجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .