English Version
English

گروه خانواده_ به ذهنمان یاد بدهیم، که نقاط مثبت را پیدا کند

گروه خانواده_ به ذهنمان یاد بدهیم، که نقاط مثبت را پیدا کند

دومین جلسه از دوره پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوص کنگره ‌۶۰ همسفران نمایندگی خرم‌آباد با استادی کمک راهنما همسفر هدی، نگهبانی همسفر سهیلا و دبیری همسفر معصومه با دستور جلسه« وادی‌دهم و تاثیر آن روی من» ساعت ۱۷روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه۱۴۰۰ شروع بکار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان هدی هستم همسفر. دستور جلسه این هفته وادی دهم و تاثیر آن روی من، صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاری است. صفت ویژگی هست که به چیزی داده می‌شود مثلاً می‌گویم هوا سرد است و سرد بودن صفت هوا است، یا غذای خوشمزه، خوشمزه بودن صفت غذا است، صفت ویژگی است که به چیزی داده می شود، حالا برای انسان این ویژگی ممکن است بد‌اخلاقی، زودرنجی یا هر چیزی باشد که به عنوان صفت به انسان چسبیده است، اکنون این سوال پیش می‌آید که این صفت الزاماً باید تا زمانی که من زندگی می کنم با من باشد؟ آیا من باید همیشه یک فرد ناراحت، زود رنج یا کم ظرفیت باشم؟ یا نه! سعی کنم خود را خوشحال نگه دارم، این صفت تا پایان عمر با من باشد یا نباشد به خود من بستگی دارد زیرا من توانایی این را دارم که ویژگی را در خود تغییر بدهم، انسان جاری است یعنی قابل تغییر است پس نباید بگویم من همین شکلی که هستم خواهم ماند، کاری هم نمی‌شود کرد و تا ابد باید در جهنم باشم این جهنم برای من همان فکر های من است فکر های منفی، ترس‌ها و باورهای غلطی که دارم، باید بدانم! که من می توانم تمام تفکرات غلط و افکار منفی‌ام را عوض کنم چون قابل تغییر هستم.

گاهی اوقات ترسی در وجودم است که هیچ وقت مسافر من به رهایی نمی‌رسد یا من هیچ وقت نمی‌توانم وزنم را کم کنم، هیچ وقت نمی‌توانم پیشرفت کنم، همینطور که هستم می‌مانم از روزی که خدا مرا داده همین طور بوده‌ام، اینها جهنم است دیگر! همان جهنمی که من برای خود درست کرده‌ام ولی باید بدانم که من قطعاً همیشه نمی‌توانم این کار را انجام بدهم هر زمانی برگردم دیر نیست. قبل‌ها وقتی که می‌خواستیم درس بخوانیم اگر سه‌شنبه بود، دوشنبه بود می‌گفتیم از شنبه می‌خوانم، اگر قرار بود رژیم غذایی بگیریم می‌خواستیم از شنبه شروع کنیم دو سه روزی این وسط به خودمان فرصت می‌دادیم ولی هیچ وقت آن شنبه برای من نیامد، پس اگر قرار است تغییر کنم باید از همین الان این کار را بکنم اگر بگویم از فردا، فردای فردایی هم برای من وجود دارد باید این را بدانیم که همیشه در زندگی باید اضداد برای ما وجود داشته باشند همیشه باید بدی باشد تا ما قدر خوبی را بدانیم، گرسنگی باشد که قدر سیر بودن را بدانیم اگر قرار باشد از افکار منفی دوری کنیم باید حتماً به ذهنمان این را یاد بدهیم که نقاط مثبت را پیدا کند. اگر یک صفحه یا تابلو به ما بدهند باید بتوانیم نقاط مثبت آن را ببینیم همه ما یک تابلو یا صفحه در خانه داریم که مسافران ما هستند که از صبح که بیدار می شویم فقط دنبال ضعف یا ایراد گرفتن از آنها هستیم کلاس می‌آید می گوییم دیر می آید، سی‌دی می‌نویسد می‌گوییم از روی دست من می‌نویسد، می‌گویم ۱۰ دقیقه می‌نویسد، دارویش را می‌خورد می گوییم دیر می‌خورد، بیایید نقاط مثبت آنها را ببینیم، همین که به کنگره ۶۰ می‌آید باید خدا را شکر کنیم، هزاران همسفر هستند که آرزو دارند مسافر‌شان به کنگره ۶۰ بیاید مسافر شما می‌آید حداقل با این حرفها اتصالش را با کنگره ۶۰ قطع نکنید، هزاران همسفر هستند که آرزو دارند مسافر هایشان سی‌دی گوش کنند با سهل انگاری‌ها با گشتن نقاط منفی در مسافر‌ها آنها را از مسیر‌شان منحرف نکنیم. منه همسفر همیشه در نادانی بودم، من همسفر همیشه مرده بودم. چه زمانی؟ زمانی که دلم نخواست آموزش بگیرم، دلم نخواست تغییر کنم، الان هم که به کنگره ۶۰ می‌‌آیم فکر می کنم که حالم خوب می‌شود! می‌خواهم آموزش ببینم اما قصد تغییر ندارم، قطعا مرده‌ام. مثل اینکه فقط کوک شده‌ام که از یک مسیری به مسیری بروم، اگر خواستم تغییر کنم و در جهت خواسته ام تلاش کردم، آموزشی که گرفتم عملیاتی کردم، تازه از خواب بیدار شده‌ام و زندگی می کنم ، روزی که بیدار شویم روزی است که تغییر کنیم و آن چیزهایی را که یاد گرفته‌ایم عملی کنیم، وقتی راهنما به شما می‌گوید کاری به کار مسافرتان نداشته باشید دوربین را از روی او بردارید و روی خودتان بیندازید این کار را انجام بدهید اگر این کار را نکنید مسافرتان را از مسیری که می‌رود منحرف می‌کنید و دیگر به مسیری که در آن بود بر نمی‌گردد.

ممنون از اینکه به صحبت های من گوش داید.

تایپ: همسفر مریم

تنظیم و ارسال مطلب: همسفر معصومه

همسفران نمایندگی خرم آباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .