English Version
English

نوشتن سی‌دی نقش بسیار مؤثری در آموزش و حال خوب ما دارد

نوشتن سی‌دی نقش بسیار مؤثری در آموزش و حال خوب ما دارد

جلسه چهاردهم از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر، شعبه رز، با استادی همسفر محدثه، نگهبانی همسفر مرجان و دبیری مسافر فاطمه، با دستور جلسه‌ی «نقش سی‌دی و نوشتن آن در آموزش» روز سه‌شنبه مورخ ۲۰ مهرماه سال ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۱:۳۰ برگزار گردید.
سخنان استاد:
سلام دوستان محدثه هستم یک همسفر. خدا را شکر می‌کنم که بعد از مدت‌ها توانستم به لطف راهنمای عزیزم، در این جایگاه قرار بگیرم. دستور جلسه امروز "نقش سی‌دی‌ها و نوشتن آن در آموزش" می‌باشد.
در آموزش‌های کنگره مثلثی وجود دارد به نام مثلث درمان، که از سه ضلع "جسم، روان و جهان‌بینی" تشکیل‌شده است. زمانی که مسافری وارد کنگره می‌شود، با خوردن داروی OT، جسمش بهبود پیدا می‌کند. از طرف دیگر، با آموزش‌هایی که دریافت می‌کند، جهان‌بینی خود را بهبود می‌بخشد، و باعث می‌شود به سلامت روان دست یابد. تمام این‌ها با هم ارتباط دارند.
اما در مورد همسفران که از دارو استفاده نمی‌کنند، رسیدن به درمان و حال خوش، با آموزش‌های جهان‌بینی اتفاق می‌افتد. این‌ها بعد از یک سال چهره زیباتری پیدا می‌کنند و به حال خوبی می‌رسند. همه این‌ها به خاطر آموزش‌ها و نوشتن سی‌دی‌ها است. با دریافت آموزش‌ها، تفکر و جهان‌بینی آن‌ها به تعادل نزدیک می‌شود، درنتیجه سیستم ایکس و جسم آن‌ها به آرامش می‌رسد، و تأثیر این دو، بر متعادل‌سازی روان آن‌ها تأثیر دارد. پس می‌بینیم که سه ضلع این مثلث، کاملاً با هم در ارتباط هستند.
می‌دانیم یکسری بیماری‌ها وجود دارند به نام بیماری‌های روان‌تنی، که درواقع در اثر هم ریختگی‌های روان به وجود می‌آید و روی جسم اثر می‌گذارد. اگر من روان مناسب و حال خوبی داشته باشم، آرامش خواهم داشت، و این باعث می‌شود جسم سالمی داشته باشم.
آقای مهندس همیشه تأکید می‌کنند که تمام رهجویان و حتی خدمتگزاران باید سی‌دی‌ بنویسند و به راهنمای خود نشان دهند. این تأکید کردن‌ها بی‌دلیل نیست و دلایل مختلفی دارد. برای مثال؛ کسی که سی‌دی می‌نویسد، دچار آلزایمر نمی‌شود، چون حافظه را تقویت می‌کند. همه ما اوایل وقتی می‌خواستیم سی‌دی بنویسیم، فقط چند کلمه‌ی اول را یادمان می‌ماند و می‌نوشتیم، ولی الآن می‌توانیم چند جمله را به خاطر بسپاریم و بدون وقفه چند خط بنویسیم.
اتفاقی که با نوشتن سی‌دی‌ها برای من افتاد، این بود که من خط بدی داشتم، نوشتن سی‌دی‌ها باعث شد خطم بهتر بشود و اعتمادبه‌نفسم بالا برود.
می‌دانیم که بقا و دوام هر سیستمی، نیاز به مثلثی دارد که اضلاع آن؛ "منابع مالی، نیروی متخصص و منابع علمی" می‌باشد. تأمین‌کنندگان منابع مالی، افرادی هستند که آن‌ها را با عنوان پهلوان، دنور یا عضو لژیون سردار می‌شناسیم. نیروی متخصص، همان کمک‌راهنمایان هستند، و منابع علمی در قالب کتاب‌ها، جزوات و سی‌دی‌ها توسط جناب مهندس ارائه می‌شوند.

https://up.c60.ir/repository/3098/e8a32c86-ae46-447d-8836-85853a67ed9a.jpg
نوشتن سی‌دی نقش بسیار مؤثری در آموزش و حال خوب ما دارد. زندگی یک روز خوب است و یک روز سخت. روزی را فرض کنید که از حال خوبی برخوردار نیستیم، به کنگره و کمک‌راهنما هم دسترسی نداریم. در این شرایط، راه چاره و مشکل‌گشای ما، همین سی‌دی‌هاست. محال ممکن است ما یک سی‌دی گوش کنیم و پیامی برای ما نداشته باشد! سی‌دی گوش کردن و نوشتن، باعث می‌شود اتفاقات خوبی برایمان رقم بخورد.
نوشتن سی‌دی، با گوش کردن آن تفاوت دارد. من به تجربه متوجه شدم سی‌دی‌هایی که می‌نویسم، نسبت به آن‌ها که فقط گوش می‌دهم، بیشتر در خاطرم ماندگار می‌شوند. وقتی سی‌دی گوش می‌دهیم، فکر همچنان درگیر مسائل مختلف است، گاهی می‌بینید یک یا دو دقیقه است سی‌دی گوش می‌دهید، ولی درواقع چیزی متوجه نمی‌شوید، چون فکرتان جای دیگری است. متمرکز نگه‌داشتن فکر، کار سختی است. اما وقتی می‌نویسیم، باید متمرکز شویم تا بفهمیم آقای مهندس یا استاد امین چه می‌گویند. با نوشتن سی‌دی، مطالب را در ذهن‌ خودمان حک می‌کنیم، نه در دفترمان.

گردآوری و تایپ: خانم مریم همسفر، لژیون بیست و یکم- نمایندگی رز
ویرایش: همسفر سولماز کمک راهنما- نمایندگی رز
بازبینی: مسافر خاطره
عکس:گروه عکاسی نمایندگی رز
ارسال: مسافر مهرانا
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .