English Version
English

خارج از بحثِ درمانِ اعتیاد، هیچ رابطه‌ای بین راهنما و رهجو وجود ندارد

خارج از بحثِ درمانِ اعتیاد، هیچ رابطه‌ای بین راهنما و رهجو وجود ندارد

جلسه اول از دوره پنجاه و هشتم کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر، نمایندگی آکادمی، با استادی مسافر سمیرا کمک راهنما، نگهبانی مسافر فروغ و دبیری مسافر شیوا، با دستور جلسه "ویژگی‌های لژیون قوی چیست؟" روز سه‌شنبه مورخ 27 مهرماه 1400، رأس ساعت 11:30 برگزار شد.

سخنان استاد:
سلام دوستان سمیرا هستم یک مسافر. از خداوند سپاسگزارم که بار دیگر اذنِ خدمت در این جایگاه برایم صادر شد. عنوان دستور جلسه امروز؛ "ویژگی‌های لژیون قوی چیست؟"
در جنگ‌های روم و یونانِ باستان، به گروهی متشکل از یک فرمانده و تعدادی سرباز، لژیون اطلاق می‌شد. در لژیون، سربازان بایستی از فرمانده پیروی کامل می‌کردند.
در سال‌های اولیه تأسیس کنگره، لژیون وجود نداشت. کارگاه‌های آموزشی تقریباً به همین شکل امروزی، تشکیل می‌شدند، ولی بعد از اتمامِ کارگاه و خوردنِ چای و کشیدن سیگار، رهجویان گروه‌گروه از کنگره خارج می‌شدند. این وضعیت ازنظر جناب مهندس خوشایند نبود، ایشان با تدبیر همیشگی و تفکر عمیقشان، فرمانِ تشکیل لژیون‌ها را صادر کردند.
با توجه به آنچه در سایت مطالعه نموده‌ام، در آغاز کار، دو لژیون شروع به کار کردند، و امروز حدود هزار لژیون فعال داریم. لژیون، مهم‌ترین پایگاهِ آموزشی در کنگره 60 می‌باشد.
به نظر من، اولین ویژگیِ لژیونِ قوی، استفاده از متون و آموزش‌های کنگره می‌باشد. خارج از بحثِ درمانِ اعتیاد، هیچ رابطه‌ای بین راهنما و رهجو وجود ندارد. و ما هر آنچه جهتِ درمانِ اعتیاد نیازمندیم، در منابعِ آموزشیِ کنگره وجود دارد.
دومین خصوصیت این است که مبنای کارِ راهنما و رهجو، عدالت، معرفت و عمل سالم باشد. در این صورت در عینِ همدلی و هم‌بستگی، قوانین و حرمت‌ها حفظ می‌شود.
نکته دیگر، در سی دی روح مشترک، جناب مهندس از ید واحده نام برده‌اند. هنگامی‌که اعضای لژیون، در پرتو آموزش‌ها، قوانین و حرمت‌ها، با یکدیگر، یکدل و همراه باشند، قطعاً به موفقیت‌های بالایی دست پیدا می‌کنند. مانند اعضای یک تیمِ ورزشی، که در صورتِ هم‌بستگی و همراه بودن به پیروزی خواهند رسید.

https://up.c60.ir/repository/3098/a9493586-890a-49d5-87b5-8c06a62cb7e4.jpg
ما در کنگره یاد گرفته‌ایم هر کس در هرجایی ایستاده است، منِ کامل خودش باشد. بنده به‌عنوان راهنما، باید سرِ ساعت در کارگاه‌های آموزشی و لژیون حضور داشته باشم، با نوشتنِ سی‌دی‌ها، آموزش‌هایم را به‌روز نگه‌دارم، و در حد توانم، حامیِ مالی باشم. رهجو هم باید به وظایف خودآگاه بوده و در انجامِ آن‌ها کوشا باشد؛ رفتن به‌موقع به کلینیک و تهیه دارو، خوردن دارو به میزانِ مناسب و در زمانِ مناسب، شرکت در کارگاه‌های آموزشی، حضور در لژیون، انجام تکالیف، مشارکت کردن و ...
در لژیون قوی، افراد خدمتگزار هستند، و آموخته‌اند در هر جایگاهی خدمت کنند و قدردان باشند. با توجه به نزدیک بودنِ جشنِ گل‌ریزان، با لطف و محبتِ جناب مهندس، امکان عضویت در لژیونِ سردار برای رهجویانِ سفر اولی نیز فراهم شده است. اگر هنوز در سفر اول هستم و فعلاً نمی‌توانم در جایگاهی خدمت کنم، عضویت در لژیون سردار و شرکت در جشن گل‌ریزان، بهترین خدمتی است که در این زمان می‌توانم انجام بدهم.

گردآوری و تایپ: مسافر سمیرا کمک راهنما- آکادمی
ویرایش: مسافر خاطره
عکس :گروه عکاسی نمایندگی آکادمی
ارسال: مسافر مهرانا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .