English Version
English

متد DST واقعاً بدون نقص عمل می‌کند

متد DST واقعاً بدون نقص عمل می‌کند

جلسه هفتم از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی ساوه، با استادی همسفر فرشته، نگهبانی همسفر راحله و دبیری همسفر حوریه با دستور جلسه DST  و تجربه من از سم‌زدایی و سایر روش‌ها در روز شنبه یکم آبان ماه سال ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۷ برگزار شد.
خلاصه سخنان استاد:
سپاسگزار خداوند هستم که دوباره در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. مصرف‌کنندگان هیچ‌گاه به مصرف‌کننده بودن خود اعتقادی ندارند. مسافر من هم همین عادت را داشت و وقتی به او می‌گفتم مصرف‌کننده هستی، مخالفت می‌کرد و می‌گفت که من تفریحی مصرف می‌کنم و مصرف دائمی ندارم. زمانی که یک مصرف‌کننده به این باور برسد که وابسته‌ی مواد مخدر است و مصرف دائمی دارد، قطعاً به دنبال راهی می‌گردد که از اعتیاد خارج شود.

آنگاه‌که مصرف‌کننده دنبال راهی برای خروج از اعتیاد می‌گردد، ممکن است راه‌های زیادی به ذهنش برسد؛ اما نکته مهم این است که به دنبال درمان اعتیاد برود نه ترک اعتیاد؛ و پس از درمان، حال خوش و تعادل خود را نیز از دست ندهد و از همه‌ی مشکلات و عوارض ناشی از نرسیدن مواد که در صور پنهان و آشکار ظاهر می‌شوند، در امان باشد.
مسافر من قبل از آشنایی با روشDST، چندین بار اقدام به ترک به روش سقوط آزادکرده بود و هر بار فقط چند ماه دوام داشت و سپس به اعتیاد روی می‌آورد. در همان زمان کوتاه که مصرف خود را قطع می‌کرد، اوضاع آشفته و پریشانی داشت و دائماً بهانه‌گیری می‌کرد و دنبال فرصت بود که مصرف کند. شدت بهانه‌گیری‌ها و آشفتگی‌هایش آن‌قدر زیاد بود که خود من به او پیشنهاد مصرف می‌دادم تا شاید کمتر اذیت شوم. زمانی که وارد کنگره شدم، متوجه شدم که در سایر روش‌ها مسافر من فقط قطع مصرف می‌کرد و هیچ درمانی صورت نمی‌گرفت.
یک باور و اعتقاد غلط بین مردم رایج است که مصرف‌کنندگان باید یک غیرت و اراده خاصی داشته باشند تا بتوانند اعتیاد خود را کنار بگذارند. اینکه می‌گویند اعتیاد یعنی مسمومیت مزمن، کاملاً اشتباه است؛ زیرا در این صورت باید ثابت کنیم که مواد مخدر سم است. درصورتی‌که این‌طور نیست و موادی مانند مرفین که از مشتقات تریاک هستند در مصارف پزشکی کاربرد دارند. یک سری از قرص‌های اعصاب و روان هستند که برخی افراد برای خودکشی از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ اما نمی‌توان گفت این قرص‌ها سم هستند. در اصل هر چیزی از قبیل مواد خوراکی، قرص‌ها، مواد مخدر و ... که بیش‌ازحد معین مصرف شود، حکم سم را دارد. برای مثال: ۱ تا ۱/۵ گرم تریاک، برای کسی که سابقه مصرف مواد ندارد، اثر کشندگی دارد.
آقای مهندس دژاکام در متدDST، تعریف اعتیاد و چگونگی درمان را به‌صورت واضح و روشن‌بیان کرده است. بنا بر فرموده جناب مهندس، اعتیاد جایگزینی مزمن است؛ زیرا در اثر مصرف مواد، مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد مخدر درونی بدن می‌شوند و سیستم‌های شبه افیونی نیز از کار می‌افتد و جسم مجبور است این مواد را دائماً از بیرون دریافت کند. بدین‌صورت اعتیاد صورت می‌گیرد.
مزمن به معنای کهنه و قدیمی است. وقتی می‌گویند اعتیاد جایگزینی مزمن است، یعنی این اتفاق به‌مرور و باگذشت زمان در جسم ما اتفاق می‌افتد. کاری که در متد DST صورت می‌گیرد، این است که سیستم‌هایی که در اثر مصرف مواد بیرونی ازکارافتاده بودند، دوباره بازسازی می‌شوند؛ زیرا سیستم شبه افیونی بدن یا همان سیستم ایکس، بهترین جایگزین برای مواد بیرونی است.
اعتیاد، یک نوع بیماری است که باید با توجه به فرایند زمان درمان شود؛ زیرا خود اعتیاد در طول یک‌شب یا یک ماه اتفاق نیفتاده است که بتوان به‌یک‌باره آن را درمان کرد، بلکه باید در طول ۱۰ الی ۱۱ ماه با استفاده از داروی مناسب به مقدار مناسب و در زمان مناسب درمان شود. در متد DST، جسم، روان و جهان‌بینی هر سه به درمان می‌رسند. جسم توسط شربت OT درمان می‌شود که با درمان جسم، روان نیز به تعادل می‌رسد و جهان‌بینی هم با شرکت در کارگاه‌ها، لژیون‌ها و نوشتن سی‌دی بالا می‌رود.

شرط عضویت در کنگره ۶۰؛ داشتن سواد است و کنگره از پذیرفتن افرادی که سواد خواندن و نوشتن ندارند، معذور است. متد DST واقعاً بدون نقص عمل می‌کند و افرادی که با این روش درمان شده باشند، حتی اگر در انبار مواد مخدر هم باشند، هیچ میلی به مواد ندارند و وسوسه نمی‌شوند. برای من باور این سخت بود که مسافرم در طول درمان بهانه‌گیری نکند و آشفتگی نداشته باشد و زمانی که کاهش پله داشت، منتظر حالاتی که در زمان ترک سقوط آزاد از خود نشان می‌داد بودم؛ اما هیچ‌گاه این اتفاقات رخ نداد. این روش ارزان‌ترین روش است. کسی که وارد کنگره می‌شود، بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کند از آموزش‌های ناب بهره‌‌مند می‌شود.
در کنگره ۶۰، با یک تازه‌وارد با احترام برخورد می‌شود و هیچ انتظاری از کسی ندارند. آقای مهندس با استفاده از متد DST  و داروی OT، نه‌تنها اعتیاد بلکه بسیاری از بیماری‌ها را نیز درمان کردند و چندین مقاله در کشورهای مختلف ارائه نموده‌اند. امیدوارم متد DST جهانی شود و در کشور خودمان نیز شعب زیادی افتتاح شود؛ زیرا هستند کسانی که هنوز با کنگره آشنایی ندارند.

 

 

تایپ: همسفر حوریه

عکاس: همسفر زهرا

ویرایش متن: همسفر سارا

تنظیم سایت: همسفر حمیده

همسفران نمایندگی ساوه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .