English Version
English

کارگاه آموزشی روز چهار شنبه

کارگاه آموزشی روز چهار شنبه

چهارمین جلسه از دوره پنجاه و یکم سری کارگاه‌های آموزشی جهان‌بینی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران سفر دوم با دستور جلسه از فرمان‌برداری تا فرماندهی با استادی و نگهبانی آقای مهندس دژاکام و دبیری خانم مونا روز چهارشنبه مورخ 1393,07,30 رأس ساعت 15:25 آغاز بکار نمود.

سخنان استاد:

آزمون ارزیابی که هفته پیش از کمک راهنماها گرفته شد، مانند متون کنگره، هم سخت بود و هم آسان و خیلی از کمک راهنماها معتقد بودند که آزمونی ساده و آسان بود. در کل برگه‌هایی که تصحیح شدند، نمرات خیلی بالا گرفتند.

کمک راهنماها همگی در حد عالی هستند ولی لازم بود که یک آماده‌باش بدهیم. مقصود از این آزمون بگیروببند و اذیت و آزار نبود، ولی این حق را بدهید که از 100 لژیون،10 تا جمع شود.ما باید همگی یک دست و هماهنگ باشیم و همه از یک قانون تبعیت کنیم. من از آزمون راضی بودم و بچه‌ها همگی خوب عمل کردند. این‌که می‌گویم و تأکید می‌کنم که سی‌دی‌ها را گوش کنید به این خاطر است که همگی با یک علم مشترک ،به جلو پیش برویم.من برای کسب درامد این توصیه را نمی‌کنم؛ چون خود من و کنگره، امروز از سرمایه کافی و خوبی برخوردار هستیم.

استفاده از سی‌دی‌ها به خاطر این است که آموزشی که امروز در شعبه آکادمی داده می‌شود، در تمامی شعب مانند بوشهر و اهواز و ... هم داده شود.

امروزه کنگره در شرایط خوبی است و من هیچ مشکلی نمی‌بینم و تمام تصمیم‌گیری‌ها برای آینده‌ی کنگره است. من کنگره را به‌گونه‌ای هدایت می‌کنم که درزمانی که ازنظر فیزیکی نباشم، کنگره زمین نخورد و مستحکم به حرکت و بقاء خود ادامه دهد؛بنابراین احتیاج به مدیران خیلی قدرتمندی داریم؛ پس همگی باید از یک پروتکل و یک قانون تبعیت کنیم. این آموزش‌ها هستند که همه اعضاء را متعادل، باادب و منظم نموده است. اگر این آموزش‌ها نباشند، سنگ روی سنگ نمی‌ماند. همه باید از اصول تبعیت کنیم.

دستور جلسه این هفته یکی از اصلی‌ترین موضوعات می‌باشد.در یک سیستم درست و سالم، فرمان‌برداری عین معرفت، عمل سالم و آگاهی است.  ما برای راهنماهای خود احترام قائل بودیم که جدیدترها هم یاد گرفتند.فرمان‌برداری آموزش داده‌شده که رهجویان به راهنماهایشان احترام می‌گذارند. کلید رهائی در این است که قوانین را اجرا کنید و به‌اصطلاح کشتی نجات خود را سوراخ نکنید، به راهنمای خود احترام بگذارید و از او فرمان‌برداری کنید.در هر قسمتی که هستید، باید فرمان‌بردار باشید و تا فرمان‌بردار نباشید، فرمانده نخواهید شد. اگر از سربازی شروع کنید، فرمان‌بردار باشید و به‌فرماندهی برسید، می‌توانید یک فرمانده خوب باشید.

عدم احترام به قوانین و عدم رعایت آن، نشانه‌ی جهل و نادانی ماست.نکته بعدی این است که باید به کمک هم‌ روی جایگاه ایجنتی کارکنیم؛ که ایجنت در هر شعبه، هر 15 ماه، تعویض شود.جایگاه راهنمایی هم همین‌طور باید طی مدت‌زمان 4 سال باشد و بعد از اتمام این مدت ،شخص می‌توانند در امورات دیگر شرکت و خدمت نمایند. می‌توانند در جایگاه‌های مرزبانی و ایجنتی و غیره خدمت کنند. جایگاه‌های خدمتی را برای دیگران هم باز کنیم. آقای ترابخانی (دیدبان راهنمایان) خودشان لژیون را تحویل دادند؛ با این نیت که جای برای جدیدترها باز شود.

تعویض ایجنت به‌منزله کارکرد ضعیف وی نیست. در خیلی از شعب، ایجنت ها تغییر کردند و خیلی هم قوی کارکرده بودند مانند آقای خان، آقای امین، آقای کیوان فر و ... .

فرمان‌برداری از فرمانده، نشانه‌ی فهم و دانایی ماست.

این موضوع در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی کاملاً مشهود است و احترام به‌حق تقدم‌ها و چراغ‌قرمز چهارراه‌ها نشانه‌ی فهم، درک و تعادل ماست. دروغ نگفتن، مردم‌داری و احترام به زیردست هم نشان از فهم و آگاهی ما دارد.در کنگره 60 یک مورد است که جواب نمی‌دهد و آن، زور و زورگویی است.کنگره در شرایط خوبی است، هم ازنظر مدیریتی و راهنماها. شعب نیز باید همچنان قوی کار کنند و شعب را خودشان اضافه نمایند و این از وظایف ایجنت ها است و بستگی به عملکرد آنها دارد و شعب باید ازنظر مالی قدرتمند شوند تا بتوانند از خودشان زمین بخرند ، تا گرفتار مشکل جا و مکان نشوند مانند شعبه اقدسیه و ...

 تفکر کنید، حرکت کنید و به دنبال جا بگردید؛ یا رهن و اجاره کنید و یا در اطراف شهر به دنبال خرید زمین ارزان باشید؛ خودتان پول جمع کنید و کنگره هم به شما کمک خواهد کرد.ازنظر ورزشی هم کنگره در شرایط بسیار خوبی قرار دارد؛ ازنظر مطبوعات هم همین‌طور؛ بچه‌ها در صداوسیما و رادیو در حال انتقال پیام کنگره و رهائی هستند.به شاگردان خود آموزش دهید که از تمامی فرمان‌ها اطاعت کنند؛ مانند شیوه قدردانی که در کنگره مرسوم شده است؛ همین پاکت‌هایی که در جشن‌ها، تولدها و روز رهائی اهدا می‌شود و این برای آموزش دادن به رهجو ها توصیه شده است.

قدردان بودن اهمیت دارد، نه مبلغ و مقدار پول درون پاکت.اگر رهجویی با مرزبانان در اصطکاک باشد و فرمان‌بردار نباشد، تقصیر راهنمایش است که به او آموزش فرمان‌بردار بودن، نداده است. راهنما باید به رهجویش آموزش دهد که به حساب زمین کنگره، پول واریز کند.در کنگره و در تمامی شعب پولی به‌صورت دستی ردوبدل نمی‌شود و باید همه‌ی پول‌ها به حساب‌های موردنظر واریز شود و امورات به‌صورت بانکی انجام گیرد.تمامی دریافتی‌ها، حساب‌ها و مخارج کنگره و شعبات، مشخص و معین هست.اگر مدیریت درست و سالم نبود و ما امانت‌دار نبودیم، امروز مشکلات مالی زیادی داشتیم. حتی یک فقره چک کنگره 60 در طی مدت این سال‌ها برگشت نخورده است و ازنظر مالی مشکلی نداشته‌ایم و این در جای خودش به‌عنوان یکی از ارزش‌های کنگره 60 می باشد و همه‌ی ما در کنگره در حال زندگی هستیم و در کنار هم در صلح و آرامش در حال زیستن هستیم.

نگارنده: سید مهدی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .