English Version
English

همه برای یک نفر و یک نفر برای همه

همه برای یک نفر و یک نفر برای همه

دوازدهمین جلسه از دوره پنجم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران، کارگاه آموزشی سبزوار با استادی مرزبان محترم مسافر هادی، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه «هفته ایجنت و مرزبان»  پنجشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان هادی هستم یک مسافر. خدا را شکر که یک‌بار دیگر در این جایگاه قرار گرفتم. امروز به‌عنوان مرزبان کشیک خدمت می‌کنم و آموزش می‌گیرم. در اینجا لازم است که تشکر کنم از همه عزیزان که در جشن هفته ایجنت و مرزبان شرکت کردند. آقای مهندس دژاکام در پیام خود می‌گویند؛ همه برای یک نفر و یک نفر برای همه؛ یعنی کلیه اعضایی که در یک شعبه به‌عنوان خدمتگزار هستند تمام توانشان را می‌گذارند که یک نفر به رهایی برسد و بعد باعث می‌شود که آن یک نفر در قسمت‌های مختلف شعبه خدمتگزار شود.

 

ایجنت توسط دیده‌بان انتخاب می‌شود ما چون هنوز نمایندگی نشده‌ایم سرپرست کارگاه آموزشی سبزوار آقای امیر هوشنگ، مرزبان‌ها را انتخاب می‌کند. مرزبان‌ها از ۵ نفر مسافر و دو نفر همسفر در کل شعبه‌ها تشکیل می‌شوند. یکی از وظایف مرزبانان، باز کردن درب شعبه در ساعت خاصی است که حتماً باید مرزبان کشیک ترتیب هماهنگی آن را بدهد.

اولین نفری که وارد شعبه می‌شود مرزبان است و آخرین نفری که برق‌ها را خاموش می‌کند و درب شعبه را می‌بندد مرزبان است. از پنج نفری که در مرزبانی خدمت می‌کنند یک نفر به‌عنوان نگهبان مرزبانی توسط ایجنت محترم انتخاب می‌شود. یکی از کارهای مهم مرزبان مالی، ثبت و رسیدگی دقیق به فیش‌های صادر شده مربوط به کمیته مالی، کمیته انضباطی، حامی و غیره است. اول هرماه همه این‌ها جمع‌آوری می‌شود و آخر هرماه به مرکز گزارش می‌شود. اگر کوچک‌ترین اشتباهی در این قسمت اتفاق بیفتد، مسئول آن مرزبان مالی است.

 

 

کمیته انضباطی بر عهده یکی دیگر از مرزبانان است و اگر مسافری نتواند قوانین کنگره را به‌درستی اجرا کند، به کمیته انضباطی معرفی می‌شود. در ابتدا از مسافر یک تعهد کتبی گرفته می‌شود و درصورتی‌که تکرار شود به ایجنت محترم گزارش می‌شود و تصمیم ایجنت توسط مرزبانان انضباطی اجرا خواهد شد. مثلاً یک مسافر در صورت غیبت‌های مکرر با تصمیم کمیته انضباطی از پروسه درمان خارج خواهد شد.

 یکی دیگر از مرزبانان، مرزبان داخل سالن است یعنی تمام خرابی‌های داخل سالن مثل گرمایشی، سرمایشی و غیره به عهده مرزبان داخل سالن بوده که انجام می‌دهد و گزارش مکتوب آن را به مرکز ارسال می‌نماید. از دیگر وظایف مهم و حساس مرزبانی، پذیرش تازه واردین است که مرزبان تازه واردین به امور آن‌ها رسیدگی کرده و این کار بسیار سختی است زیرا تاکنون ما دو لژیون با ظرفیت کامل داشته‌ایم و هر روز با تقاضای زیاد تازه واردین مواجه بودیم. شکر خدا الآن کمک راهنماهای داخل شعبه زیاد شده و پذیرش تازه واردین میسر گردیده است. مرزبانی بر طبق قوانین و بر اساس ثبت‌نام از تازه واردین اقدام به پذیرش می‌کند.

 

 در پایان از آقای امیر هوشنگ که سرپرست کارگاه آموزشی سبزوار هستند و از مرزبانان دوره قبل و همکارانم در مرزبانی تشکر می‌کنم زیرا هرچه آموزش گرفته‌ام از این بزرگواران بوده است و تلاش می‌کنیم که این مسئولیت سنگین را به‌درستی انجام دهیم.  از این‌که سکوت نمودید و به حرف‌های من گوش کردید، از همه شما متشکرم.

نگارش و تایپ: مسافر محمدرضا لژیون ۱ 

عکاس: همسفر جواد لژٰیون ۱

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .