English Version
English

نقض فرمان دروازه‌ ورود به تاریکی‌ها

نقض فرمان دروازه‌ ورود به تاریکی‌ها

دهمین جلسه از دوره سوم سری کارگاه‌های آموزشی مجازی با دستور جلسه «فرمانبرداری تا فرماندهی» به استادی کمک راهنما همسفر ریحانه در روز شنبه مورخ 2 مردادماه 1400 برگزار شد.

سخنان استاد:

به قول‌ استاد امین: دروازه‌ ورود به تاریکی‌ها نقض فرمان است و دروازه‌ ورود به روشنایی‌ها، فرمانبرداری است.

من در کنگره یاد گرفتم، آنچه که در کلام الله گفته شده و خرد جهانی آن را می‌پذیرد فرمان و غیر از آن، نقض فرمان است.

در سی‌دی از فرمانبرداری تا فرماندهی، استاد امین می‌گویند: اگر انسان بخواهد در مقوله‌ای صاحب نظر شود و در جایگاه فرماندهی قرار بگیرد، شرط لازم این است که فرمانبرداری را به طور کامل انجام دهد اما یک زمانی انسان در ناآگاهی به سر می‌برد و ممکن است فرمان نیروهای اهریمنی را اجرا کند، در این شرایط اگر فرمان نیروهای اهریمنی را به اجرا درآورد، شاید در ابتدا از قدرت برخوردار شود و بتواند فرماندهی کند، همچون فردی که می‌خواهد در مدت زمان کوتاه لاغر شود و از قرص‌های لاغری و انرژی‌زا استفاده کند، در ابتدا انرژی زیادی دارد و بدون خستگی و به طور مداوم می‌تواند ورزش‌های سنگین انجام دهد ولی این فرماندهی و قدرت ادامه‌دار نخواهد بود و به سرعت فرماندهی جسم خود را از دست خواهد داد و برای این‌که دوباره بخواهد اختیار جسم خود را به دست آورد چند برابر زمان نیاز دارد، چون کار نیروهای تخریبی همین است، زمانی که یک دقیقه به آن‌ها فرصت تخریب دهیم باید برای پس گرفتن آن یک دقیقه، وقت و انرژی بیشتری صرف کنیم.

 

زمانی که من در جهت فرمان‌های الهی حرکت می‌کنم و آن‌ها را به اجرا در می‌آورم به مرور زمان فرماندهی جسم خود را به دست می‌آورم و در نهایت، در ابعاد مختلف رشد می‌کنم و به فرمان عقل نزدیک می‌شوم. در وادی ششم می‌گوید: عقل کل مانند خورشید است و ما انسان‌ها به‌ سان خانه‌هایی هستیم که از یک روزنه نور وارد آن می‌شود یعنی هرچه ما به طرف ارزش‌ها یا روشنایی‌ها حرکت کنیم، این روزنه بزرگتر می‌شود، در نتیجه نور (عقل)، بیشتری وارد خانه‌ ما می‌شود و در نتیجه قدرت تشخیص ماهیت خواسته‌های نفس را پیدا می‌کنیم.

در کنگره نیز یکسری فرامین وجود دارد که اگر من به عنوان یک رهجو آن‌ها را اجرا نکنم، هیچ‌وقت به رهایی نخواهم رسید. زمانی که من فرمان راهنما را اجرا نکنم، هیچ‌گاه نمی‌توانم به خودم فرمان دهم تا از تاریکی به طرف روشنایی حرکت کنم؛ حرکت من در کنگره زمانی شروع شد که بدون چون و چرا از راهنما، سیستم و مرزبانان پیروی کردم و در آن زمان دنبال نتیجه نبودم و در نهایت همه‌ آموزش‌ها، فرامین و قوانین کنگره به نفع خود شخص است.

نکته‌ای که از آموزش‌های استاد امین فرا گرفتم؛ این است که اجرای فرمان را باید از چیزهای کوچک شروع کرد، تزکیه و پالایش از همین زندگی روزمره شروع می‌شود، مثلاً وقتی عصبانی می‌شوم و می‌خواهم سر بچه‌ام داد بزنم به خودم فرمان دهم و این کار را انجام ندهم، وقتی فرمان عقل را اجرا می‌کنیم به مرور زمان به نفس مطمئنه خواهیم رسید و آرامش را تجربه خواهیم کرد.

در وادی ششم می‌گوید: بایستی بدانیم از فرماندهی عقل تا فرماندهی نفس اماره، از نظر مکانی یک مو فاصله است ولی از نظر زمانی، هزاران سال به طول می‌انجامد.

پس آن کنیم که فرمان است.

 

نویسنده و تایپ: کمک راهنما همسفر ریحانه (لژیون هشتم)

عکس: همسفر مهری

ویراستار و ارسال: همسفر نیلوفر لژیون کمک راهنما همسفر اکرم (لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی پرستار

 

 

 

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .