English Version
English

کنگره قطعا جهانی خواهد شد

کنگره قطعا جهانی خواهد شد

جلسه چهاردهم از دور هفدهم جلسات آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی دانیال اهواز؛ با استادی مسافرپوریا، نگهبانی مسافر روح الله و دبیری مسافر محرم با دستور جلسه "در استحکام پایه های علمی و مالی کنگره  چه کرده ام" روز پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 16 آغاز به کار کرد.

 سخنان استاد:

سلام دوستان پوریا هستم یک مسافر، خیلی ممنونم از نگهبان جلسه و کمک راهنمای محترم علی آقا که این فرصت را به من دادند تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز که من در استحکام پایه‌های علمی و مالی کنگره چه کرده‌ام؟ دو بخش است: یکی بخش علمی و دیگری بخش مالی است که من به‌عنوان یک مسافر در حال سفر در کنگره 60 چه‌کاری و خدمتی انجام داده‌ام؟ در بخش علمی برای هر سفر اولی که وارد کنگره می‌شود، مهم‌ترین اصل این است که خودش را با شرایط کنگره وفق بدهد، سفر خوبی داشته باشد و بتواند در آن مسیر و ریل‌گذاری که کنگره 60 انجام داده است حرکت کند و به درمان و رهایی برسد. بعد از اتمام سفر اول تا جایی که می‌تواند از متون و منابع علمی کنگره 60 استفاده کند و دانایی خودش را افزایش بدهد و بتواند آن دانایی را به دانایی مؤثر تبدیل کند و در زندگی خودش کاربردی نماید؛ مانند بسیاری از رهجویانی که امسال و سال‌های گذشته در آزمون کمک راهنمایی شرکت کردند، بیاید و به‌عنوان کمک راهنما و یا خدمتگزار در بخش‌های مختلف خدمت کند. فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های بارز کنگره 60 در پرورش نیروی متخصص انسانی است. در مورد بخش علمی، ما می‌توانیم با عملکردی که داریم در قسمت‌های خدمتی مختلف و در جایگاهی که هستیم، آن خدمت را به‌درستی انجام دهیم به آن چیزی که در کنگره 60 به ما آموزش داده‌شده است بیفزاییم. من اگر در جایگاه خدمتی که قرارگرفته‌ام امانت‌دار خوبی باشم، خیانت نکنم و بتوانم آن چیزی را که یاد گرفتم به‌صورت کامل به نسل‌های بعدی انتقال بدهم، بزرگ‌ترین خدمتی است که می‌توانم در کنگره 60 انجام دهیم.

بخش دوم صحبت‌هایم در مورد مسائل مالی است و اینکه من چه خدمت مالی به کنگره کرده‌ام؟ بزرگ‌ترین خدمتی که کنگره به من کرد مرا از یک آدم نامنظم در تمام عرصه‌های زندگی تبدیل به یک انسان منظم کرد و آن چندوجهی بی‌شکل وجودی‌ام راشکل تازه و درست بخشید و حالا که من تکه‌ای از پازل عظیم کنگره 60 و در حال خدمت هستم باید سعی کنم از آموزش‌هایی که گرفته‌ام به‌درستی در مسیر زندگی‌ام استفاده کنم؛ یعنی آموزش‌های دریافتی از کنگره را در بخش‌های مالی زندگی‌ام هم کاربردی کنم و پایه‌های مالی خود را قدرت بخشیده و توان مالی‌ام را به‌مرورزمان افزایش دهم و وقتی به قدرت و توان مالی خودم افزودم، به قول آقای مهندس آن درخت که رشد کند از دیوار باغ بیرون خواهد زد، اگر بار و بری در باغ زندگی من ایجاد شود، قطعاً خیروبرکتش به دیگران هم خواهد رسید. تفاوتی که در کنگره وجود دارد این است که اگر ما به صلح و تعادلی می‌رسیم، این صلح و آرامش در زندگی خانواده و اطرافیان هم جاری می‌شود.

از همه مهم‌تر اینکه هرکسی که در کنگره به یک جایگاه خدمتی می‌رسد، نباید فراموش کند که دیروز کجا بوده و امروز جایگاهش کجاست و همه اینها به دلیل قرار گرفتن در مسیری است که کنگره برای ما طراحی کرده تا ما به شد و حال خوش برسیم. اگر خدمت مالی در کنگره انجام می‌دهیم، این خدمت مالی تنها به کنگره نیست، این خدمت مالی به خودم و کائنات است؛ یعنی این خدمت به تمام بشریت است، این خدمت به‌کل مردمان کره زمین است. قطعاً کنگره در آینده تنها در ایران نخواهد ماند و در سراسر جهان گسترش خواهد یافت؛ و زمانی که گسترده شد، آیندگانی هستند که از ما به نیکی یاد کنند؛ و قطعاً ما جز پیشگامان خواهیم بود و خدا را شکر می‌کنم که در زمانه‌ای زندگی می‌کنم که جناب آقای مهندس در حیات هستند و ما از برکات وجود ایشان استفاده می‌کنیم. من به‌عنوان یک قطعه از پازل کنگره 60 باید به‌گونه‌ای عمل کنم که چه درزمینهٔ علمی و چه درزمینهٔ مالی یک قالب بی‌نقص باشم و اگر در توانم هست، هم در جایگاه خدمتی و هم کمک‌های مالی را هم‌زمان انجام بدهم. امیدوارم این فرصتی که از سوی کنگره برایمان ایجادشده است را قدر بدانیم و به آن تداوم بدهیم و در مسیری که هستیم موفق و مؤید باشیم. ممنون که به صحبت‌های من گوش دادید.

 

 

 

 

گردآوری و تایپ: مسافر محرم

عکس: مسافر ایرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .