English Version
English

با تفکر سالم همه جوانب مسیر ازدواج را بسنجید

با تفکر سالم همه جوانب مسیر ازدواج را بسنجید

جلسه یازدهم از دوره بیست و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره 60، نمایندگی صالحی به استادی همسفر الهام، نگهبانی همسفر بنفشه و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه «ازدواج» سه‌شنبه 30 دی ماه 1399 ساعت 16 آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:
ازدواج یکی از موارد بسیار مهمی است که در اسلام سفارش زیادی به آن شده و مطالب بسیاری در مورد آن در کتاب قرآن و احادیث و کلام بزرگان بیان شده است. ازدواج در هر سرزمینی بر اساس فرهنگ و قوانین آن سرزمین و اغلب بر پایه آشنایی صورت می‌گیرد.
زمانی که وارد زندگی مشترک می‌شویم باید توقع بی‌جا نداشته و از خودگذشتگی، احترام، محبت و عشق را بیشتر بکار ببریم و بدانیم که برای داشتن آرامش درکنار هم هستیم نه برای جنگیدن و دعوا کردن، زندگی هم سخت و هم سهل است.
 
 
ازدواج به معنای شناخت و آگاهی داشتن است و باید با تفکر سالم انجام بگیرد و فرد باید از نظر جسمی و فکری بالغ شده باشد که این مسئله از مهمترین ارکان ازدواج است.
زوج موفق زوجی هستند که با تفکر سالم همه جوانب مسیر ازدواج را بسنجند و در این صورت است که موفق می‌شوند، اگر در زندگی زناشویی رضایت نباشد مسلماً فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی موفقی نیز نخواهند داشت. زوجین باید مانند لباس باشند تا همه نواقص یکدیگر را بپوشانند زیرا در قرآن آمده که زنان برای شما لباس هستند و شما نیز برای آنان لباس هستید. لباس بدن انسان را با همه خوبی‌ها، بدی‌ها، زیبایی‌ها و زشتی‌ها در برگرفته و از سرما، گرما و خطرها حفظ می‌کند بر زیبایی‌ها می‌افزاید و بدی‌ها را می‌پوشاند لباس نزدیک‌ترین وسیله نسبت به انسان است.
 
 
 
اگر بنیاد خانواده بر پایه‌های ایمان، محبت و دلسوزی استوار گردد کانون خانواده گرم و باصفا می‌شود و از کشمکش‌ها، اختلافات، طلاق و فروپاشی جلوگیری می‌کند. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: (کامل‌ترین مردم از نظر ایمان کسی است که اخلاق خوب داشته باشد و بهترین شما کسانی هستند که نسبت به همسران خود خوش رفتار باشند.
 
 
در ادامه از مرزبانان دوره ششم تقدیرشد.
 
 
در ادامه مراسم اهدای شال مرزبانی و بستن پیمان با حضور ایجنت شعبه خانم نرگس برگزار گردید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

دستورجلسه هفته آینده: نظم، انظباط واحترام در کنگره۶۰

استاد جلسه آینده: همسفر اکرم 

سی‌دی هفته: DNA

لژیون خدمتگزار هفته آینده: لژیون هشتم

 
ویرایش‌ و تایپ: همسفر معصومه_ لژیون سوم
تنظیم: همسفر بیتا _ لژیون سوم‌
عکاس: همسفر سپیده _ لژیون ششم
 
نمایندگی صالحی 
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .