English Version
English

الحمدلله الذی خلق ازواج کلها

الحمدلله الذی خلق ازواج کلها

تمام هستی ازجوانه زدن به نوع ‌‌خود بوجود می‌آید و این را باید به اجرا نهاد.

الحمدلله الذی خلق ازواج کلها
حمدو ستایش خداوندی را که همه چیز را از ازدواج خلق کردو به وجود آورد.

 

تمام هستی از جوانه زدن به نوع ‌‌خود به وجود می‌آید و این را باید به اجرا نهاد.
کار هستی اعم از جامدات، نباتات، حیوانات و انسان‌ها، همه و همه از نزدیک شدن به وجود می‌آید و جز سومی از نوع خودشان را به وجود می‌آورند (کتاب ۶۰ درجه صفحه ۱۹۶) و انسان هم جزئی از این‌ها است و از این قاعده مستثنا نیست.
ابتدا به اهمیت ازدواج می‌پردازیم که از طرف دین، منطق، عرف، شرع، ائمه و ادیان توصیه به ازدواج شده و گفته‌شده از طرف بزرگان دین ما که دین و سنت با ازدواج کامل می‌شود و کسی که به آن نپردازد از ما نیست.
به دیگر سخن ازدواج سهمی بزرگ از سیر تکاملی انسان را شامل می‌شود و این شمارا دررسیدن به کمال کمک زیادی می‌کند چراکه داشتن یک همسر و همسفر، ما را در اوج راه کمک زیادی می‌کند.
ازدواج در ما ایجاد احساس مسئولیت می‌کند و باعث می‌شود ما در همه زمینه‌ها مدیریت بهتری داشته باشیم ازجمله مسائل اقتصادی، باعث پیشرفت انسان و کوشاتر شدن در کسب‌وکار و امور تأمین معاش و تلاش و پشتکار انسان را مضاعف می‌کند.
ازدواج انسان را از بی‌سروسامانی نجات داده و باعث ایجاد نظم در امور می‌شود، ایجاد نشاط، شادی و شعف و انرژی در طرفین می‌شود که این گوشه‌ای از عشق زمینی است.
عشق بر پایه ایمان و بصیرت و عقل که خمیرمایه یک زندگی خوب و شیرین است و یعنی دلبستگی که با وابستگی بسیار متفاوت است.

 

 

در ازدواج باید به تمام زوایا و جوانب پرداخته شود که این ازدواج یک ازدواج موفق و پیروزی باشد یا به قول آقای مهندس با یک دید ۳۶۰ درجه به آن پرداخته شود، نه از سوراخ کلید و همه را به چشم قسمت و روزی نبینیم؛ (گز نکرده پاره نکنیم)
قبل از پرداختن به ازدواج حتماً تفکر در مورد آن داشته باشیم تا ساختار ازدواج برمبنای یک تفکر جهت‌دار و سالم باشد و منجر به زوال و نابودی ساختار نگردد.
از ازدواج هدف داشته باشیم و بسنجیم که این هدف تا چه اندازه مهم و درست است و سعی کنیم اهدافی را دنبال کنیم که ما را به سمت یک زندگی آرام و بدون دغدغه همراه با صلح و آرامش سوق دهد. ملاک انتخاب یک همسر خوب خیلی چیزها می‌تواند باشد اعم از خانواده، نجابت، دیانت، علم و سواد، هنر، زیبایی، اخلاق نیک و پسندیده و خیلی مسائل دیگر که باید حتماً به آن‌ها پرداخته شود.

اما با این نگارش که انسان کامل مطلق نیست و اگر بخواهیم کسی را پیدا کنیم که تمام و خصایص خوب را دارا باشد و بی‌عیب و نقص و صد درصد عالی باشد؛ آن فرد هنوز به دنیا نیامده، پس به موارد و اهداف مهم اهمیت دهیم و به خاطر جزئیات دیگران را رد صلاحیت نکنیم.

همان‌طور که اشاره شد داشتن اخلاق یکی از موارد مهم در انتخاب همسر است؛ که کلمه اخلاق شامل بسیاری از موارد می‌شود شامل نظم، ادب، احترام داشتن و رعایت آداب و معاشرت و برخورد در خانواده و اجتماع، داشتن گذشت، قانع بودن، عیب‌جو نبودن چراکه نظم اگر در خانواده نباشد آن خانواده محکوم‌به نابودی است. (صحبت آقای ساسانی)
ازدواج مانند دوروی یک سکه است یک روی آن انتخاب درست و شایسته و روی دوم آن حفظ و بقای خانواده و دوستان.

این خانواده یک ساختار است و اگر پس از ازدواج موفق هم در ادامه حفظ و مراقبت نگردد و مورد اهمیت قرار نگیرد از بین می‌رود و نابود می‌شود، سعی کنیم در زندگی مشترک به همدیگر احترام بگذاریم، با داشته‌هایمان زندگی کنیم و به آن‌ها ارزش بنهیم و قدردان آن‌ها باشیم و هیچ‌وقت زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنیم و در آخر خدمت دوستان سفر اولی مطلبی را بگویم که توصیه‌شده به این دوستان که در سفر اول هرگونه حرکت انقلابی نداشته، چه‌بسا ازدواج که امری بس مهم است و یا حتی طلاق!


 

به قلم کمک راهنمای محترم: مسافر سعیدلژیون نهم شعبه سهروردی
 

ویراستار:مسافرابراهیم لژیون نهم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .