English Version
English

ازدواج موفق باعث بقاء انسان در جامعه است

ازدواج موفق باعث بقاء انسان در جامعه است
در خدمت کمک راهنمای محترم خانم مبینا هستیم. ازدواج ایشان با یک مسافر سفر دومی در نمایندگی رودهن بهانه ای شد تا گفتگویی را با این عزیز ترتیب دهیم. در ادامه شما را به خواندن این مطلب دعوت می نماییم.
سلام دوستان مبینا هستم همسفر حبیب و داوود.
تخریب پدرم بیست سال، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک، در حال حاضر به کمک راهنمایی آقای رستمی سه سال و نه ماه است که آزاد و رها هستند. 
همسرم ده سال تخریب داشتند و آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره، در حال حاضر به کمک راهنمایی آقای ممی زاده سه سال و دو ماه است که آزاد و رها هستند.
 
 
1- به نظرشما هدف آقای مهندس از اختصاص دستور جلسه ازدواج درکنگره چیست؟
امسال سومین سال است که دستور جلسه ازدواج بین دستور جلسات کنگره قرار گرفت.
از آنجایی که همه ما میدانیم آقای مهندس بدون تفکر هیچ کاری را انجام نمیدهند قطعا قرار دادن این دستور جلسه حکمتی داشته و دارد که آقای مهندس آن را از قبل میدانستند.
چه زیباست تصویر ازدواج اشخاص در کنگره. اشخاصی که هیچ امیدی برای زندگی نداشتند حالا با ورود به کنگره به درمان قطعی رسیده و آنقدر حالشان خوب است که به فکر تشکیل خانواده و ادامه زندگی هستند و چقدر زیباتر میشود وقتی شریکی برای خود برگزینی که فکر و هدف مشترک داشته باشید.
 
2- یک ازدواج موفق به چه عواملی بستگی دارد؟
به نظر من اولین دلیل موفق بودن یک ازدواج این است که تصور غلط مالک بودن را از زندگی حذف کنیم. گاهی اوقات اشخاص بعد از ازدواج تصور میکنند که همه چیز تمام شده و مالک همسر خود هستند. این تصور غلط با خود هزاران مشکل به همراه دارد.
اگر این را بدانیم که خداوند با آن بزرگی و عظمت بر هیچ کدام از آفریده های خود مالکیت ندارد و به انسان اختیار داد تا هر طور که میخواهد زندگی کند، حس مالکیت خود را نسبت به همسر از بین خواهیم برد.
دومین عامل موفقیت در زندگی به نظر من محبت و دوست داشتن بلاعوض است، محبت و دوست داشتنی که فقط برای حال خوب خودمان باشد نه برای محبت دیدن.
 
3- مهم ترین نکته ای که یک زوج قبل از ازدواج باید به آن اهمیت بدهند چیست؟
مهمترین نکته به نظر من آمادگی داشتن برای شروع زندگی مشترک است. شخص باید به درجه ای برسد که خود متوجه شود آیا آمادگی برای پذیرفتن مسئولیت و شروع زندگی دارد.
 
4- افرادی که قبل از ازدواج آشنایی دارند آیا این آشنایی می تواند نقش موثری درادامه زندگی آن ها داشته باشد یاخیر؟
آشنایی که قصد آن ازدواج و شروع زندگی باشد نتیجه خوبی دارد. آشنایی که خانواده ها در جریان باشند و هر دو طرف زمان را برای شناخت یکدیگر صرف کنند به نظر من مفید و لازم است.
 
 
5- سن انسان برای ازدواج و شروع یک زندگی مشترک چقدر می تواند اهمیت داشته باشد؟
سن ازدواج مهم است. قطعا برداشت و تفکری که شخص سی ساله از زندگی دارد نسبت به شخص بیست ساله کاملا متفاوت می باشد.
 
6- نقش ازدواج در بقاء انسان آیا می تواند در جامعه تاثیر گذار باشد؟
ازدواج کمک به بقاء انسان در جامعه است. هر انسانی میتواند به تنهایی به زندگی خود ادامه بدهد اما ازدواج باعث رشد در زندگی میشود و قطعا ازدواج موفق باعث بقاء انسان در جامعه خواهد بود.
 
7- نظرتان در رابطه با این که از بعضی اشخاص مجرد دائما سوال میشود که" چرا ازدواج نکرده اید " چیست؟
این سوال کاملا اشتباه است. در وحله نخست با این سوال وارد حریم خصوصی شخص میشوند.
اما هر شخصی اگر آماده پذیرفتن مسئولیت و ازدواج باشد خود، این امر را برای خود فراهم میکند و اشخاصی که هنوز ازدواج نکرده اند یعنی هنوز آماده ازدواج نیستند و این سوال از آنها کاملا اشتباه است.
 
8- آیا اعتقاد دارید که اگر ازدواجی در کنگره صورت بگیرد کاملا به خوشبختی ختم میشود و یا خیر؟
هر ازدواجی میتواند به خوشبختی ختم شود چه بیرون از کنگره و چه داخل کنگره.
کنگره فقط راه خوشبختی را نشان میدهد، حال بستگی به افراد دارد که بخواهند از راه خوشبختی بروند یا خیر.
 
9- طبق این جمله که ما هرچیزی را درجهان بر مبنای ضد آن می شناسیم، ازدواج هم با یک جنس مخالف بخشی از اضداد می باشد. آیا این امر می تواند تاثیری برای مسیر تکاملی انسان داشته باشد؟
بله. هر کسی میتواند به وسیله همسر خود مسیر تکاملی خویش را به بهترین و یا بدترین شکل ممکن سپری کند.
 
درپایان اگر صحبتی دارید بفرمائید.
با افتخار پنج سال میباشد که عضو کوچکی از خانواده بزرگ کنگره۶۰ شده ام. در این راه اول به عنوان همسفر پدرم وارد کنگره شدم و دقیقا بعد از اولین دستور جلسه ازدواج خداوند مرا لایق همراهی مردی کرد که تازه وارد سفر دوم شده بود.
خدا را شکر در کنگره صاحب خوشبختی شده ام. خوشبختی همانند خانواده ام و کنگره ۶۰.
 
 
تهیه و تنظیم: همسفر زهرا
ارسال: همسفر سمیرا 
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .