English Version
English

نیاز به حرکت بیرونی داریم

نیاز به حرکت بیرونی داریم

جلسه هشتم از دور چهل و هفتم سری کارگاهای آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی بوشهر، استاد دیدبان محترم آقای سلامی، نگهبان مسافر مهدی، دبیر مسافر جهانبخش با دستور جلسه «لزوم ایجاد دانشگاه » پنجشنبه 1 آبان‌ماه 1399 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان مجید هستم مسافر، خیلی خوشحال هستم که در جمع شما حضور دارم و امیدوارم که حال همگی شما خوب باشد.

هشت سال قبل که برای اولین بار به شعبه بوشهر آمدم کل اعضا ۳ نفر بودند و جلسات را در یک آپارتمان به‌صورت لژیون برگزار می‌کردند و از رشد شعبه بوشهر بسیار خوشحال هستم.

دستور جلسه لزوم ایجاد دانشگاه است. از سال ۷۴ یا ۷۵ که جناب مهندس درمانشان را شروع کردند استادان ایشان، از ایشان خواستند دانشگاه ایجاد شود و به همت اعضای کنگره و جناب مهندس دانشگاه در جزیره قشم خریداری‌شده است استحکام پایه‌های علمی همیشه خوانده می‌شود و چیز جدیدی نیست حرکت بیرونی و درونی آغازشده و حدود ۲۱ سال فعالیت داشته‌ایم حدود هفت هزار NGO در کل کشور داریم از این هفت هزار NGO فقط 5 یا 6 تا از آن‌ها فعال هستند که یکی از آن‌ها کنگره 60 هست که به‌صورت یکپارچه کار خودش را انجام می‌دهد.

نگاه جناب مهندس به آینده است و الان پایه‌ریزی خیلی مستحکم باید انجام شود اگر سیستم درست طراحی نشده بود دچار مشکل می‌شدیم برای اولین بار که من در کنگره حضور پیدا کردم تعداد اعضا ۷ نفر بود ولی با آن چشم‌انداز خوب از روزهای اول برنامه‌ریزی دقیق انجام‌شده است.

 
داز سال ۸۰ برنامه‌ریزی دانشگاه انجام‌شده است در ۲۱ سال حرکت درونی داشته‌ایم و نیاز به حرکت بیرونی و بین‌الملل داریم چندین سال دنبال زمین بوده‌ایم که کار به بن‌بست می‌خورد ولی یک مهمان در کنگره حضور داشت که از فروش مجوز دانشگاه اطلاع داشت و می‌گفتند که مجوز صادر نمی‌شود حتماً باید جایی خریداری شود که مجوز داشته باشد و جناب مهندس می‌گویند که قشم جای خوبی است مهندس می‌فرمایند که در این حرکت خداوند ما را راهنمایی کرده است قشم بندر آزاد است و تصمیم گرفتند که دانشگاه بین‌المللی قشم را راه‌اندازی کنند و به‌صورت دوزبانه که از کشورهای دیگر جذب شوند و مسئولین کشور هم همکاری کردند چون محصولات و نتیجه کنگره را قبول دارند.

دانشگاه ۴ هزار متر زمین دارد و ۲۱۰ دانشجو دارد و حدود ۴۰ نفر امسال جذب‌شده‌اند دانشگاه علوم و فنون مهندسی است و رشته‌هایی مثل برق و عمران دارد، رشته‌های فنون به درد ما نمی‌خورد ما علوم را می‌خواهیم از وزارت کشور درخواست کرده‌ایم و حمایت کردند که دکترای روان‌شناسی و تخصصی اعتیاد برای دانشگاه ایجاد شود کار ساخت‌وساز شروع‌شده است که در پنج طبقه و نه هزار متر زیربنا است و حدود 1000 هزار دانشجو جذب می‌کند. در کنگره درصد افراد تحصیل‌کرده خیلی بالا است.

در کل دنیا می‌گویند هر مجموعه که در درمان اعتیاد کار می‌کند اگر افرادی که در آن درمان می‌شوند ۴ درصد ماندگاری داشته باشند بسیار عالی است درصورتی‌که در کنگره ۸۳ درصد ماندگاری وجود دارد و این بسیار عالی است لزوم ایجاد دانشگاه اینجا به درد می‌خورد وقتی دانشگاهی شود مسائل علمی و دانشکده‌های مختلف نتایج ما را می‌بینند، دانشگاه قشم پل ارتباطی می‌شود با کل دنیا و هر کس که از جای دیگر می‌آید و اینجا تحصیل می‌کند در کشور خودش می‌تواند درمان اعتیاد کند و این کمک به‌کل جهان است.

ما در بحث ورزش و درمان موفق بوده‌ایم پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است دانشگاه سرفصل جدیدی است و نیاز به حمایت اعضای کل کنگره‌داریم راندمان در کار خودمان بسیار بالا است و بیرون از کنگره پوشش خیلی کم است از طریق دانشگاه به سایر کشورهای دیگر کمک می‌کنیم که اعتیاد به الکل و قرص در آن‌ها بسیار زیاد است این حرکت در چندین سال آینده که شاید ما نباشیم نتیجه آن مشخص می‌شود.

چرا اساتید مهندس تأکید به ایجاد دانشگاه داشتند، اطلاعات ما هیچ‌وقت از بین نمی‌روند انتقال پیدا می‌کنند و ما باید به‌کل دنیا کمک کنیم.

من برای خرید زمین شعبه بوشهر به اینجا آمده‌ام و برای خرید و ساخت نیاز به کمک داریم بر ما وظیفه است، دقیقاً مثل کمک راهنمایی، شعبه که مال خود کنگره است احساس امنیت خاصی در آن داریم مثل خانه پدری است، وقتی وارد خانه پدری می‌شویم احساس می‌کنیم یک کوه پشت انسان است، آنجا که سند به اسم کنگره است لذت خاصی دارد و بر ما واجب است این کار را انجام دهیم، اگر قرار بود هرکس درمان بشود برود الآن ما ۹۰ هزار نفر نبودیم ما در کنگره مثل یک زنجیر به هم وصل هستیم دیگران برای ما تلاش کردند و ما هم می‌بایست برای آیندگان تلاش کنیم کنگره تنها جایی است که انسان وقتی پولی پرداخت می‌کند احساس می‌کند که آن را دریافت نموده است پرداخت پول به کنگره برعکس بیرون است، دادن پول نیست بلکه گرفتن است، امیدوارم که همه اعضای کنگره به این علم رسیده باشند و هر چه سریع‌تر دست‌به‌دست هم بدهیم و شعبه جدید بوشهر را بسازیم و احساس خوب و لذت خانه پدری را ببریم.

صحبتهای سرکار خانم صفری اهداءکننده زمین به کنگره 60:

خیلی خوشحال هستم که در جمع شما عزیزان و دیدبان محترم آقای سلامی هستم، تبریک عرض می‌کنم شروع ساخت دانشگاه که آرزوی جناب مهندس بود، از روزی که وارد کنگره شدم و صحبت از ایجاد دانشگاه را شنیدم آرزو داشتم در ایجاد این دانشگاه خدمت کنم و تحصیل کنم خدا را شکر که این اتفاق بزرگ رخ داد و من بسیار سپاس گذار جناب آقای مهندس هستم که این هدیه ناچیز من را پذیرفتند من بی‌نهایت از ایشان تشکر می‌کنم.

صحبتهای دیده‌بان جناب آقای سلامی:

من 20 سال است که در کنگره حضور دارم و همیشه برای افرادی که می‌خواهند زمین یا ملکی به کنگره اهداء کنند این سؤال را می‌پرسم که آیا پشیمان نشدی؟ تابه‌حال از کسی نشنیدم که بگوید حتی کمی وسوسه شدم، چون این کار را با علم و آگاهی انجام می‌دهد، به قول آقای مهندس جان که نیست پول است که می‌بخشد، به یک آگاهی رسیده‌اند افرادی که می‌آیند و مال خودشان و وقت خودشان را می‌بخشند من روزی که خانم صفری سند را بنام کنگره زدند جوابشان را می‌دانستم اگر یک‌ذره هم ته دلشان راضی نبودند خداوند این اجازه را نمی‌داد که ببخشند، من از این موارد دیده‌ام که در آخر کار انجام‌نشده، انشالله خدا به زندگی شما برکت بدهد. تنها چیزی که برای خانم صفری خواهد ماند این زمینی است که به کنگره 60 اهداء کردند یا حتی به‌جای دیگری کسی.

آنچه هست نیست می‌شود و نیستی باعث رنج ابدی

 
 
 
 
 
 
نگارش: مسافر حسین دشتی لژیون ششم
عکس: مسافر مسیب
ویراستاری و ثبت: مسافر پوریا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .