English Version
English

کنگره باید برای همه امن باشد

کنگره باید برای همه امن باشد

نهمین جلسه از دور هفتادوپنجم کارگاه‌های آموزشی مجازی کنگره 60 در شعبه آکادمی با استادی مسافر حسن، نگهبانی مسافر احسان و دبیری مسافر حمید، با دستور جلسه «حرمت کنگره 60، چرا رابطه مالی و کاری در کنگره 60 ممنوع است»چهارشنبه 11 تیرماه 1399 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

 

سخنان استاد:

از خداوند سپاس‌گزارم که به من یک فرصت مجدد داده شد و در این جایگاه قرار گرفتم و آن آموزش و تجربه‌ای که در اختیارم گذاشت را بگویم و خدمت کنم. از ایجنت، مرزبانان و همه خدمت‌گزاران کمال قدردانی را دارم. این هفته دستور جلسه «حرمت کنگره 60، چرا رابطه مالی و کاری در کنگره 60 ممنوع است» است. کلمه حرمت از حریم آمده است، به معنی فاصله. در کنگره حرمت دو بار خوانده می‌شود و این نشان می‌دهد چقدر این موضوع حائز اهمیت است؛ بنابراین بر یکایک ما واجب و ضروری است که به حرمت‌ها و قوانین احترام بگذاریم و انجامشان دهیم، نه اینکه فقط گوش کنیم و از کنارشان عبور کنیم.

 
 

 ما در کنگره 12 حرمت داریم وقتی وارد کنگره می‌شویم باید حریم کنگره و حریم خودمان و همین‌طور حریم دیگران را رعایت کنیم، مخصوصاً آن‌هایی که پیشکسوت هستند و قبل از من وارد کنگره شده‌اند. اینجا و در این نوشتار از دروغ گفتن می‌گوید، دروغ که ام‌الفساد است و مادر تمامی بدی‌ها است. دروغ مرا به بیراهه می‌کشاند و نمی‌گذارد رشد در من اتفاق بیفتد. نمی‌گذارد دانایی و آگاهی‌ام را بالا ببرم. سکون پیدا می‌کنم و درنهایت غرق می‌شوم. در ادامه کنگره از سرزنش کردن صحبت می‌کند. سرزنش کردن وقتی اتفاق می‌افتد که من فکر می‌کنم بالاتر هستم و به خودم اجازه می‌دهم دیگران را مورد مواخذه قرار بدهم. آیا من در آن جایگاه هستم که دیگران را سرزنش کنم. حرف یکدیگر را قطع نمودن، می‌بینم در جامعه گاهی شخصی حرف دیگری را قطع می‌کند. ولی در کنگره یاد می‌گیریم چقدر این کار ناپسند است.

 
 

پس باید یکایک مواردی که در حرمت‌های کنگره داریم را رعایت کنیم. این را هم عرض کنم که چرا می‌گویند کنگره مکان مقدس و امنی است. مقدس یعنی جایی که پاک است، سالم است و کارِ سالم انجام می‌شود. اینجا تقدس دارد اما نه مثل امامزاده. اینجا تقدس خودش را دارد و آنجا تقدس خودش را. چرا می‌گوییم پاک و سالم، چون در آن قدم می‌گذاریم تا پاک شویم و آلودگی‌ها را از خود دور کنیم، از زشتی‌ها دور شویم و به روشنایی‌ها وارد شویم. امن از امنیت می‌آید. اینجا که قدم می‌گذاریم باید امن باشد. برای همه امن باشد، یعنی وقتی بیرونِ کنگره ما همدیگر را می‌بینیم هویتمان حفظ شود. هر چه هست داخل همین کنگره است و باقی هم می‌ماند. در انتهای حرمت مسئله‌ای بیان می‌شود که خیلی مهم است و آن مراقبت از کیف یا موبایل است. من اگر نمی‌توانم از کیف یا موبایل خودم مراقبت کنم چگونه می‌توانم از زندگی خودم مراقبت کنم. این مطلبِ بسیار مهمی است؛ بنابراین وسایلمان همراهمان باشد و خودمان از آن‌ها مراقبت کنیم. بحث دیگر اینکه می‌گوید به کسی پول قرض ندهیم چون امکان دارد شخصی که پول را قرض گرفته است به خاطر شرم از پس ندادن پول، رفته‌رفته از کنگره فاصله بگیرد. این حرمت‌ها را رعایت می‌کنیم تا بهتر زندگی کنیم و در سلامت و امنیت باشیم. چه در کنگره و چه در خانواده. نگهبان محترم موردی را تذکر دادند که بسیار مهم است و آن رعایت مسائل بهداشتی است؛ خصوصاً در ایامی که بیماری کرونا شیوع بیشتری پیدا کرده است. سلامتی نعمت با ارزشی است.

 
 
تهیه و تنظیم، پیاده سازی و عکس: مسافر علیرضا لژیون 16
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .