English Version
English

اختتامیه اولین دوره مسابقات والیبال جام عقاب طلایی شهرکرد

اختتامیه اولین دوره مسابقات والیبال جام عقاب طلایی شهرکرد
 
سخنان دیده‌بان آقای کامران شریفیان:

 

عرض سلام، ادب و خیر مقدم خدمت دبیر محترم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان جناب آقای مرتضوی و همکارانشان، آقای ایازی مدیر روابط عمومی شهرداری شهرکرد، جناب آقای دکتر روحانی از دانشگاه علوم پزشکی، همچنین دیده‌بان محترم کنگره شصت آقای اصغر منصوری و آقای ایمان افروز از اعضای کنگره شصت و عضو سابق تیم ملی راگبی و مربی برگزیده تیم راگبی در سال ۹۸، همچنین تشکر می‌کنم از حضور اعضای کنگره شصت نمایندگی عمان سامانی بخش مسافران و همسفران و تمامی عزیزانی که از شعبه اصفهان در اینجا حضور دارند. تشکر از عزیزان خدمتگزار که در بر پایی اولین مراسم اختتامیه ورزشی جام عقاب طلایی که به مناسبت «هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر» برگزار شد، همت داشته‌اند.

«روز جهانی مبارزه با مواد مخدر» را به همه خدمتگزاران این عرصه تبریک می‌گویم و تشکر ویژه می‌نمایم از آقای مهندس حسین دژاکام بنیان جمعیت احیای انسانی کنگره 60 که با ابداع روش «درمان تدریجی» و «کشف صورت مسئله اعتیاد» باعث شدند که خیل عظیمی از مصرف‌کنندگان مواد مخدر با استفاده از این روش درمان منحصر به فرد در دنیا، به درمان قطعی اعتیاد دست پیدا کنند.

 آمار رها یافتگان در کنگره 60 نزدیک به «چهل هزار» نفر و آمار اعضا به بیش از هشتاد هزار نفر می‌رسد؛ روش درمان تدریجی اعتیاد روشی کاملاً بومی با الگوبرداری از ماه مبارک رمضان بوده و در این ماه کشف شده است.

 
 

همان‌طور که مستحضر هستید شعار هفته مبارزه با مواد مخدر امسال، «دانش بیشتر و مراقبت بهتر» است. در طی سال‌های گذشته آقای مهندس حسین دژاکام این شعار را به اشکال دیگری در کنگره مطرح کرده است. ایشان می‌فرماید؛ علم پیچیده نیست و هر مشکلی کلیدی دارد؛ به‌واقع تمام مشکلات و رنج‌های انسان به خاطر علومی است که کشف نشده و علم اندک انسان را از خداوند دور می‌کند. مشکلات مصرف‌کنندگان مواد مخدر ناشی از همین نبودِ علمِ کافی در درمان اعتیاد است.

تعدد روش‌های ترک، خود گویای این موضوع بوده و به‌هرحال این علم و دانش امروز در کنگره شکافته شده و درمان قطعی اعتیاد به هر نوع مواد مخدر در کنگره امکان‌پذیر است. اگر امروز شاهد این اتفاق و رویداد در استان هستیم گواه بر حقانیت روش درمان است.

در کنگره از ورزش برای پر کردن اوقات فراغت یا پرهیز از بازگشت به مصرف مواد مخدر استفاده نمی‌کنیم بلکه به جسممان کمک می‌کنیم که از تعادل بیشتری برخوردار شود. در انتها لازم است از حمایت‌های دبیر شورای هماهنگی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهرکرد که ما را در این راستا حمایت کرده و می‌کنند تشکر نمایم.

 
 

سخنان دیده‌بان آقای اصغر منصوری:

خدا را شاکرم که برای بار دیگر، اجازه و فرصتی داد تا بتوانیم، روز جمعه، در پارک ملت شهرکرد، دور هم باشیم.

زمانی که وارد پارک شدم، حس بسیار خوبی به‌ من دست داد و روز افتتاح کنگره‌ 60 شعبه شهرکرد، در خاطرم مجسم شد، آن روز، میلاد امام زمان و روز بسیار خوبی بود.

 

 
 

امروزه شاهد هستیم، کنگره‌60 نمایندگی عمان سامانی شهرکرد، ضمن اینکه آمار رهایی بالایی دارد، مسافران و همسفران نیز، در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

بنده، هفته مبارزه با مواد مخدر» را به شما و همه همکاران در کنگره 60 و همچنین نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کلیه کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنند، تبریک عرض می‌گویم و در آخر از شهرداری شهرکرد کمال تقدیر و تشکر را دارم که هر هفته این فضا را در اختیار اعضای کنگره 60 قرار می‌دهند.

 
 

سخنان آقای ایمان افروز عضو شورای ورزشی کنگره 60:

خداوند را بسیار شاکر و سپاس‌گزار هستم؛ امروز برای من، روز ارزشمندی است. از جناب آقای مهندس دژاکام، آقای مجید سلامی، آقای کامران شریفیان، آقای اصغر منصوری و تمامی عزیزانی که بی‌وقفه در حال خدمت هستند، سپاس‌گزارم.

در رابطه با ورزش کنگره‌ 60 و رشته راگبی؛ ابتدا قرار بود اعضای کنگره ‌60، در کنار افراد ناتوان جسمی، قرار گرفته و به ورزش بپردازند، اما جناب آقای مهندس از این قضیه ناراحت شدند و نپذیرفتند.

 
 
 

در هنگام مسابقات و قرعه‌کشی، تیم‌ها از روبه‌رو شدن با تیم کنگره‌ 60 بسیار خوشحال می‌شدند، چون‌که صعود خود را حتمی می‌دانستند، ولی امروزه تیم راگبی کنگره‌ 60، برای سومین سال، قهرمان لیگ برتر کشور است و باور این امر، مشکل است.

شعاری که از ابتدا در کنگره با ما همراه بود؛ یا می‌بریم و یا می‌آموزیم، باختی در کار نیست؛ شاید این شعار، در ابتدا جدی نبود ولی با گذر زمان، به‌تدریج متوجه اهمیت این موضوع می‌شویم.

هدف اعضا کنگره‌ 60 از ورزش کردن، رسیدن به تعادل است؛ در کنگره باید جسم، روان و جهان‌بینی فرد، به تعادل برسد تا احساس خوب و درک درستی از پیرامون به دست آورده و آسیب کمتری به خود و اطرافیان برساند.

 
 

من شاکر خداوند هستم که کنگره‌ 60، در چهارده رشته ورزشی، در حال فعالیت است و ورزش، جایگاه ویژه‌ای، در بین اعضا پیداکرده است که اگر کسی در وزش کنگره فعالیت نداشته باشد، این کمبود را در خودش حس می‌کند و از حرکت‌های بعدی محروم می‌شود.

تیم راگبی و تیم تیر و کمان، در سطح کشوری در حال فعالیت هستند که مقام‌های متعددی کسب کرده‌اند.

من و تمام اعضای کنگره، با عملکرد خود ثابت کرده‌ایم که اعتیاد، درمان دارد.

 از جناب آقای مهندس و آقای سلامی تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من گذاشتند. امیدوارم، بتوانیم در ورزش راگبی، به‌قدری پیش برویم که در کشور، بین تیم‌های شعب کنگره، لیگ داشته باشیم، اگرچه پتانسیل این کار را داریم؛ چون کسانی که در کنگره توانسته‌اند اعتیاد خود را درمان کنند، هر کار سخت دیگری را هم قادرند، انجام دهند.

 
 
 

سخنان دستیار دیده‌بان همسفران، خانم مرجان:

بسیار خوشحالم که امروز در بین شما مسافران و همسفران عزیز هستم.

خدمت تمام مهمانان عزیز، دیده‌بان محترم آقای اصغر منصوری، ایجنت شعبه شیخ بهایی اصفهان و آقای ایمان خوش‌آمد می‌گویم.

با کسب اجازه از اسیستانت محترم، بخشی از فعالیت‌های ورزشی گروه همسفران را به عرض شما می‌رسانم؛

 ورزش یکی از ارکان بسیار مهم کنگره و قسمتی از هویت اعضا آن محسوب می‌شود. برای همسفران هم این قضیه صادق است و پابه‌پای مسافرانشان از بدو ورود به کنگره، تمام تلاش خود را به کار گرفته که در یکی از رشته‌های ورزشی، شروع به فعالیت کنند.

این افراد، همان اشخاصی بودند که قبل از کنگره، کاری جز غصه خوردن و افسردگی نداشتند؛ ولی با حضور در اینجا، خودشان را پیدا و با عمل، خودشان را ثابت می‌کنند که وجود ارزشمندی دارند و به‌عنوان مادر، همسر، خواهر و فرزند، برای ایجاد صلح و آرامش در خانواده، نقش کلیدی و کمک بزرگی هستند.

 
 

امروز، شاهد حضور همسفرانی هستیم که در انواع مسابقات سرا سری کل کشور، در رشته‌های؛ والیبال، بدمینتون، دارت، تنیس روی میز، شطرنج و شنا حاضر شده و به ترتیب، طبق جدول ارائه شده، در تهران به رقابت می‌پردازند. بسیاری از این تیم‌ها هم قادر به کسب رتبه‌های برتر شدند.

 تیم‌هایی که در سطح کشور و بین شعب کنگره‌ 60، موفق شدند، هنوز، جام و مدال خود را از دستان جناب آقای مهندس و سرکار خانم کماندار دریافت نکرده‌اند و ما به احترام این موضوع و با کسب اجازه از خانم کماندار، فقط اسامی این عزیزان را می‌خوانیم که مورد تشویق قرار بگیرند. بعد از دریافت مدال در تهران، مراسم خاصی هم برای این همسفران خواهیم داشت.

در این مسابقات، همسفران، بسیار خوب درخشیدند. از مسافران عزیز، به دلیل درک اهمیت ورزش همسفران و احترامی که برای همسفران قائل شدند، بسیار سپاس‌گزارم.

 
 
معرفی همسفران گرامی فعال در ورزش نمایندگی عمان سامانی که موفق به کسب عناوین برتر کشوری در رشته های ورزشی دارت و شطرنج شدند:
 
 
 
 
 
 
 

سخنان دبیر محترم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری، آقای مرتضوی:

 

اگر اغراق نکنم، بهترین ساختاری که تا به امروز، در حوزه مبارزه با مواد مخدر، توانسته با ما همکاری کند، دوستان و عزیزان در کنگره‌ 60 هستند. خدا را شکر می‌کنم که امروز، توفیق پیدا کردم، در جمع شما عزیزان، حاضر باشم.

در ایام معنوی و پربرکت دهه کرامت قرار داریم؛ میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (ص) است و محضر خواهران گرامی، صمیمانه تبریک می‌گویم.

همچنین، در آستانه ولادت آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)، قرار داریم، خدا را به این امام عزیز قسم می‌دهیم که انشا الله هرچه زودتر، بساط این ویروس منحوس از سر گیتی رخت بربندد و به شکرانه لطف خدا، دست نیاز به سویش دراز کنم که لیاقت خدمت به بندگان عزیز را به من حقیر اعطا کرد.

اگر امروز، شاهد این هستیم که در عرصه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر، علیرغم سختی‌های فراوان، به توفیقاتی دست پیدا می‌کنیم، به‌جز عنایت خدا و همراهی شما عزیزان نیست، از این بابت، صمیمانه سپاس‌گزارم.

 اولین دفعه که در جمع عزیزان، در کنگره‌ 60، حضور پیدا کردم، فکر می‌کنم، اولین برنامه کاری من، در نشست با تشکّل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بود.

قبل از آن، قدری ناآشنا بودم و اصلاً شناختی نداشتم. من هم در جامعه امروزی، مثل خیلی از عزیزانی که به پارک می‌آیند، قدم می‌زنند، به‌راحتی رد شده و تأمل نمی‌کنند که این چه ساختاری است! این چه برنامه‌ای است! این چه جایگاهی است! اما در اولین دیدار، من هم خود را مثل شما مسافر دیدم و از اینکه در این مسیر با شما همراه هستم و در این راه طولانی مسافرت، در کنار شما بودن، برایم بسیار ارزشمند است.

 
 

در وصف آقای مهندس دژاکام بسیار شنیده بودم؛ اما به عینه در این سفر دیدم.

روایتی داریم که می‌گوید: خداوند، از طریق بندگانش، به بندگانش خیر می‌رساند؛ یعنی؛ واسطه‌ رحمت، برکت و لطف خدا، کسی غیر از بندگانش نیست.

 در سفری که همراه شما بودم، به این یقین رسیدم که آقای مهندس دژاکام، لطف و عنایت خداوند بوده و چیزی غیر از دست خدا نیست؛ یعنی کسی که از جانب خدا، به انسان‌ها خیر رسانده و همراهی و کمک می‌کند؛ این عنایت بزرگی بوده که کمتر کسی می‌تواند، به این جایگاه برسد. کسی دست خدا شد که خودش در بدترین شرایط قرار داشته است.

در فضای امروزی جامعه می‌بینیم که بعضی ناامید می‌شوند، برخی‌ بی‌انگیزه و از رحمت خدا غافل می‌شوند؛ بیایند و شما را ببینند؛ اکثراً شما، هیچ راه نجاتی برای خود ندیده و احساس نمی‌کردید که امروز، در اینجا و در آینده باشید. با صدای بلند بدون ترس و واهمه و خجالت بگویید که ما خودمان را از ورطه سقوط و نابودی، نجات داده‌ایم و امروز اینجا می‌گوییم که می‌شود و ما توانستیم.

اینکه فکر کنیم لطف خدا فقط شامل بهترین بندگان و آن‌هایی که تقرب بیشتری داشته و راز و نیاز می‌کنند، می‌شود، نه‌! لطف خداوند شامل همه بندگان است.
 
 

«آیه ۲۸ سوره بقره: اولئک یرجعون الرحمه الله؛ یعنی؛ به رحمت خدا امید داشته باشید.» چرا ناامید باشیم؟

امروز، این ویروس را می‌بینیم، شرایط اقتصادی جامعه را می‌بینیم، ناامیدی در جامعه موج می‌زند، مگر غیر از ناامیدی، چیزی است که باعث آسیب شود؟!

 امام علی (ع) می‌فرمایند: بزرگ‌ترین مصیبت و بدبختی ما «ناامیدی» است؛

این جمع ادعا می‌کند و با صدای بلند فریاد می‌زند، ما به رحمت و برکت خداوند امیدوار هستیم؛ اگر بخواهم از درد صحبت کنم، شما همه درد کشیده‌اید؛ اگر بخواهم از امید صحبت کنم، همه شما امید را به عینه تجربه کرده‌‌اید پس در جمع شما خیلی نمی‌شود سخن به گزاف گفت.

 این پیام مرا به آقای مهندس حسین دژاکام برسانید، «امروز باید کنگره‌ 60، در عرصه‌ فرهنگ‌سازی، راه بیشتری به روی خودش باز کند.»

ما تهدید سلامت را امروز داریم و می‌بینیم که هر روز می‌گویند وضعیت خوب نیست، مراقبت کنید، از کی مراقبت کنیم؟ از خودمان؛ این پیام‌ها را برای چه کسانی می‌گوییم‌؟! چرا می‌گوییم، به سمت مواد مخدر نروید؟! چرا می‌گوییم مراقبت کنید؟! چرا می‌گوییم، این راه پایانی ندارد؟! ین راه، به‌جز درماندگی، سودی ندارد.

 
 

بعضی وقت‌ها احساس می‌شود، من که در این جایگاه قرار گرفته‌ام، از این ساختار و جامعه بیرون هستم، جدا از شما زندگی و فقط صحبت می‌کنم. نمی‌دانم درد و شرایط بد اقتصادی چیست و فقط یکسری صحبت‌ها می‌کنم‌.

شخصی می‌گوید که برای تأمین مایحتاج زندگی خود و خانواده‌ام، صبح تا شب تلاش می‌کنم؛ اما این تلاشی که منجر به دریافت درآمد شود و به‌جای اینکه هزینه رفاه و آسایش خانواده شود، صرف بیماری می‌شود، آیا سودی دارد؟!

چرا جامعه‌ ما، علاج قبل از وقوع را نمی‌بیند؟! چرا منتظریم که یک مصرف‌کننده پیدا شود تا متوجه شویم که اعتیاد هم هست؟! چرا باور به وجود نداریم؟! لحظه‌ای متوجه می‌شویم که دیگر دیر شده است؛ ولی مدل کنگره می‌گوید که دیر نیست و من می‌گویم، ظرفیت کنگره نمی‌گوید که شما به یک مصرف‌کننده تبدیل شوید تا امروز ما به شما کمک کرده و شما را درمان می‌کنیم.

امیدوارم روزی برسد که شخص مصرف‌کننده وجود نداشته که به سمت کنگره برود و امثال من و مسئولان، به این ساختار برویم و از این دانش و رحمت خدا استفاده کنیم.

مدل نگرش و چارچوبی که جناب مهندس ابداع کرده، فقط برای افراد آسیب دیده نیست. من کتاب ایشان را در دست خیلی از افراد سالم جامعه دیده‌ام که مطالعه می‌کنند و از دانسته‌ها و یافته‌های ایشان، استفاده می‌کنند. جامعه و پدر و مادر باید، تلنگر جدی بخورند.

آسیب وجود دارد، اعتیاد وجود دارد، عرضه مواد مخدر وجود دارد؛ این‌ها، حقایق کتمان ناپذیری هستند. چرا به‌جای آنکه به سمت مراقبت بیشتر و دانش بهتر حرکت کنیم، می‌گوییم چون مواد مخدر در جامعه وجود دارد، اشخاص، مصرف می‌کنند! کدام باور، این را می‌پذیرد؟! ماهیت این بودن چیست؟! برای درماندگی ما است و سودی ندارد.

امروز جامعه ما می‌داند که مصرف مواد مخدر درد است؛ اما چرا با علم به این موضوع، وارد چرخه اعتیاد شده و این روند، روزبه‌روز بیشتر می‌شود؟ آیا غیر از جهل و جهالت هست؟!

 جهالت، یعنی من می‌دانم و وارد می‌شوم و انجام می‌دهم؛ با کسی که می‌داند و انجام می‌دهد چه‌کار باید کرد؟! چه مسیری را باید پیش پای او گذاشت؟

این مقوله‌ بسیار سختی است اما افسوس می‌خورم که امروز این جامعه می‌توانست، خیلی بالنده و پویاتر باشد ولی درگیر آسیب است‌، هزینه می‌پردازد و درد می‌کشد و از این درد کشیدن، من هم درد می‌کشم، من هم ناراحت می‌شوم؛ کسی نیست که از ناراحتی دیگران خوشحال باشد.

کنگره‌ 60، می‌تواند، راجع به موضوع خاص، مانند استفاده از ماسک که امروز ترویج می‌کنند، فرهنگ‌سازی کند. برای سلامت خودم، شاید مقداری اذیت شوم ولی بهتر از تخت بیمارستان است‌.

 از عزیزان مسئول، آقای شریفیان و دیگر اعضا، خواهش می‌کنم، در قبال سهل‌انگاری و عدم رعایت برخی از افراد، فرهنگ‌سازی را رواج دهند. شخصی که در این شرایط، مراسم عروسی برپا می‌کند و احتمال شیوع این بیماری را بالا می‌برد؛ آیا غیر از ظالم است؟! آیا فقط دشمن، ظالم است؟! کسی که شادی خود را با غم و غصه دیگری همراه می‌کند، این غیر از ظلم است؟! ان‌شاءالله که بتوانم، در عرصه‌های فرهنگ‌سازی، اقدامات بیشتری برای کنگره‌ 60 انجام دهم و احساسم این است که این ساختار، ماندگار است.

 
 

سخنان ایجنت نمایندگی شهرکرد، مسافر فرزاد:

خداوند را برای لطفی که در حق ما دارند، بسیار شاکرم. خدمت آقای مرتضوی و همراهان، آقای منصوری، آقای ایمان افروز و دوستانی که از اصفهان، مهمان ما هستند و قبول زحمت کردند، خیر مقدم و خوش‌آمد می‌گویم. کنگره‌ 60، اعتقادی دارد که بر حسب معماری خلقت ما، به‌عنوان مخلوق و جز از کل، هیچ دخل و تصرفی در آن نمی‌توانیم، داشته باشیم؛ بنابراین، خداوند، جهان را بر پایه‌ اضداد آفریده است، یعنی که نیمی از جهان، بر اساس تاریکی‌ و نیم دیگر بر اساس روشنایی است. اعتیاد، یکی از این تاریکی‌ها محسوب می‌شود. استاد امین می‌فرمایند: ما توان از بین بردن تاریکی‌ها را نداریم؛ چون خداوند، این‌گونه خواسته است، اما می‌توانیم خوبی‌ها را زیاد کنیم. برای حفظ طبیعت می‌توان، کاشت درختان را افزایش داد ولی نمی‌توانیم ماشین‌ها و کارخانه‌ها را کم کنیم.

 به‌واسطه دانایی که خداوند به ما انسان‌ها داده است، نباید خود را در معرض تاریکی‌ها قرار دهیم، چون زمان و زندگی را از دست می‌دهیم؛ اگر روزی، انسان در تاریکی قرار گرفت و خواسته رهایی از این تاریکی را داشت، خداوند به‌عنوان ولی و سرپرست، قطعاً، به او کمک خواهد کرد.

 
 

 ما، در جایگاه انسانی باید به‌عنوان وظیفه خود، هر آنچه در توان داریم را انجام دهیم و خداوند ما را یاری خواهد کرد. طبق آیه «انا لله و انا الیه راجعون»، همه انسان‌ها به آن نقطه، باز خواهند گشت. سعی کنیم، خوبی را افزایش داده تا بدی کم شود.

ما اعضای کنگره‌ 60، سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌ایم و امروز این آفتاب و هوای گرم، برای ما نعمت است و خوشحال هستیم که خداوند اجازه داد، امروز از آفتاب او استفاده کنیم و لذت ببریم.

اولین دوره مسابقات، در ۸۴ مسابقه برگزار شد؛ ۲۱ هفته رقابت و یک هفته استراحت، بین مسابقات انجام شد. جام اخلاق هم داشتیم، مشورت بسیاری انجام شد که این جام را به کدام تیم بدهیم؛ اما از نظر من، جام اخلاق به کنگره‌ 60 و همه اعضا آن می‌رسد، زیرا که همگی، لایق آن هستند.

 
 
 

آیین اهدای مدال نمادین مسابقات جام عقاب طلایی به مسئولین محترم حاضر در این برنامه:

 
 
 
 
 
 

تقدیر از تیم داوری و مسئولین برگزاری مسابقات:

 
 
 
 
 
 

مراسم اهدای لوح یادبود و مدال مقام‌های برتر مسابقات والیبال جام عقاب طلایی مسافران کنگره 60 نمایندگی عمان سامانی شهرکرد:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

کادر بهداشت و درمان حاضر در برنامه:

 
 
 
 

پذیرایی و پشت‌صحنه برگزاری برنامه:

 
 
 
 
 
 
 
 
همخوانی باشکوه آوای کنگره 60 به‌عنوان حسن ختام برنامه:
 
 
 
 
 
 

تهیه گزارش: گروه وبلاگ همسفران و مسافران نمایندگی عمان سامانی شهرکرد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .