English Version
English

سیگار مسافری درمان نشود، درمانش کامل نیست

سیگار مسافری درمان نشود، درمانش کامل نیست

سومین جلسه از دور پنجم کارگاههای آموزشی خصوصی مسافران کنگره 60؛ نمایندگی گنجعلی خان به استادی کمک راهنما مسافر مجید، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر هوشنگ با دستور جلسه «سیگار» سه شنبه 13 خرداد ماه 1399  با رعایت اصول بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ساعت 17 آغاز  به کار کرد.

 

 
سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته در مورد سیگار است. همه ما از مضرات سیگار آگاهی داریم. کمتر کسی شاید باشد که نداند سیگار چه ضررهایی به جسم انسان می‌زند، در سی دی نیکوتین زنده‌یاد دکتر حاج رسولی می‌گوید که هر فردی که ده پُک به سیگار می‌زند فشار خونش بالا می‌رود. در ورزش هم همین طور است ولی در ورزش عروق باز می‌شود و اکسیژن بیشتری به سلول‌ها می‌رسد ولی در مصرف سیگار عکس این قضیه اتفاق می‌افتد و عروق تنگ‌تر و اکسیژن کمتری به مغز می‌رسد.

من به شخصه خودم زمان تخریبم از مصرف سیگار بیشتر از مصرف مواد ضربه خوردم، همیشه سعی می‌کردم در داخل خانه سیگار مصرف نکنم ولی بدون اینکه خودم متوجه بشوم همیشه بوی بد سیگار همراه من بود و خانواده و اطرافیان از این موضوع ناراحت بودند و همچنین در زمان مسافرت هم همیشه باعث اذیت خانواده می‌شدم ولی به‌خاطر بسته بودن حس‌هایم، خودم متوجه این موضوع نمی‌شدم.

زمانی که درمانم را شروع کردم چون در کرمان شعبه‌ای نبود به اصفهان رفتم و بزرگ‌ترین اشتباه من این بود که در سفر اول سیگارم را درمان نکردم و به نظر من الان مسافران سفر اول باید قدر این مسئله را بدانند که آقای مهندس اجازه دادند بعد از دو ماه سفر مواد، فرد می‌تواند وارد لژیون ویلیام وایت شود و سیگارش را نیز در کنار موادش درمان کند‌.


 

همه دوستان این را بدانند که درمان سیگار در سفر دوم خیلی سخت‌تر از سفر اول است و تا سیگار مسافری درمان نشود این درمان کامل نیست. به نظر من فرد با درمان سیگار مدال افتخاری را می‌گیرد که باید به آن ببالد و افتخار کند، دوستانی که در سفر دوم هستند و هنوز سیگار مصرف می‌کنند اگر به چهره‌ آن‌ها نگاه کنید هنوز چهره‌های آن‌ها باز نشده و رنگ لب‌ها هنوز سیاه است. در کل چون سیگار یک نوع آنتی ایکس است فرد به تعادل نمی‌رسد، در سفر اول رهجو با خوردن داروی OT جسم خودش را بازسازی می‌کند ولی اگر مصرف‌کننده سیگار باشد این سیستم به خوبی بازسازی نخواهد شد.

 
 
چند وقت پیش یکی از دوستان به من گفت که در تلویزیون گزارشی را دیدم که می‌گفت آدامس نیکوتین سرطان‌زا است. من به او گفتم اگر فرض محال اینچنین باشد از سیگار و ناس که بهتر است ولی دلیل محکم‌تری که ما در کنگره داریم این است که ما طرز استفاده از آدامس نیکوتین را بلدیم و به‌قول آقای مهندس از داروی مناسب،زمان مناسب و مقدار مناسب استفاده می‌کنیم و کنگره از این روش جواب گرفته است و خیلی از افراد به درمان کامل رسیده‌اند.

درمان سیگار در کنگره زمانی اتفاق افتاد که آقای مهندس بخاطر مصرف سیگار سکته کردند و بقول زنده یاد دکتر حاج رسولی شاید این سکته یک نشانه یا یک رحمت بود تا آقای مهندس سیگارش را درمان کنند و بعد از آن راه درمان سیگار در کنگره برای افراد باز شد. در آخر باز هم تاکید می‌کنم که اگر کسی بتواند در کنار درمان مواد، سیگارش را نیز درمان کند واقعا مدال قهرمانی گرفته و باید به آن افتخار کنند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

تایپ: مسافرسینا لژیون دوم

عکس: مسافر مهدی لژیون سوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .