English Version
English

در مقابل خدمات کنگره بی‌تفاوت‌ نباشیم

در مقابل خدمات کنگره بی‌تفاوت‌ نباشیم

قانون هستی می‌گوید: اگر کسی دانشی به تو می‌آموزد یا خدمتی به تو ارائه می‌دهد تو نیز در عوض باید خدمتی بلاعوض انجام دهی، درست است که این قانون هستی و طبیعت هست ولی در این جهان خیلی مشهود نیست و تابه‌حال این را در هیچ‌ جا ندیده‌ام البته تا قبل از اینکه به کنگره 60 بیایم.
در کنگره تمام خدمات علمی و آموزشی به‌صورت منظم و بدون هیچ‌گونه هزینه و چشم‌داشت به فرد یا افراد خواهان عرضه می‌شود، انسان‌هایی که عاشقانه و بدون دست مزد این کار را برای دیگرانی که نیازمند علم و خدمت هستند انجام می‌دهند.
من اگر در کنگره درمان می‌شوم، اعضای کنگره هزینه من را پرداخت می‌کنند حالا به هر نحوی که در نظر بگیرید بنابراین من هم وظیفه دارم در حد توان به دیگر افرادی که در آینده به کنگره می‌آیند کمک کنم و این امداد می‌تواند به‌صورت کمک‌های مالی، خدمات‌رسانی در جایگاه راهنما یا مشاورین تازه‌واردین، مرزبانی و سایر موقعیت‌های موجود در کنگره باشد پس همان‌طور که دیگران کاشتند و ما خوردیم ما نیز باید بکاریم تا دیگران بخورند.
کنگره برای این‌که همیشه پایدار باشد و بتواند به آیندگان خدمت کند باید پایه‌های علمی و مالی محکمی داشته باشد و اگر این دو پایه نباشد نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد، اینکه کنگره خدماتی را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد صحیح است ولی اگر کمک‌های مالی برای محکم شدن پایه‌ها نباشد از هم می‌پاشد.
اگر همه از امکانات موجود فقط استفاده کنیم و مصرف‌کننده باشیم باید بدانیم که هیچ معدنی تجدید پذیر نیست که تمام نشود و بالاخره روزی تمام می‌شود و برای آیندگان چیزی نمی‌ماند و از هم گسسته می‌شود.
زمانی که وارد کنگره شدم دیدم که علم و امکانات مالی را سخاوتمندانه در اختیار همه قرار می‌دهند و هیچ انتظاری ندارند و کسی را اجبار به کاری یا پرداخت وجهی نمی‌کنند، چیزی از بیرون کنگره وارد نمی‌شود و هر چه که دارند حاصل دست رنج خود اعضای کنگره است.
ازآنجاکه من همسفر یکی از اعضای کنگره هستم نباید در مقابل خدماتی که به من می‌شود بی‌تفاوت باشم و در حد توان خود به دیگر اعضای کنگره حالا چه ازنظر مالی، خدماتی و علمی کمک کنم، همیشه حامی سبد گردش پول کنگره که داوطلبانه است می‌باشم و زمانی که مسافرم عضو لژیون سردار شد خیلی خوشحال شدم و به او گفتم این تنها مکان و اولین بار است که می‌دانی پولت را در چه راه ارزشمندی مصرف کرده‌ای و چه عمل خیر و پسندیده‌ای انجام داده‌ای.
امیدوارم بتوانم قدردان خدمات گران‌بهای کنگره باشم و آرزومندم که کنگره ۶۰ با کمک مالی اعضای آن همیشه پایدار و محکم بماند و هیچ‌وقت محتاج غیر نشود همان‌طور که تابه‌حال نبوده است.
از اینکه یک عضو کوچک از این خانواده بزرگ هستم خیلی خرسندم و مشتاقم با تمام قدرت و وجود خدمت و حق را ادا کنم و در استحکام بخشیدن به پایه‌های مالی کنگره کوشا باشم.

نگارش: همسفر سپیده، راهنما همسفر مرضیه (لژیون اول)
ویرایش: همسفر زینب، راهنما همسفر مرضیه (لژیون اول)
ثبت و ارسال: همسفر رها، راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .