English Version
English

تاریکی حجابی بر افکار من بود

تاریکی حجابی بر افکار من بود

خیلی از مشکلاتی که برای من بوجود می‌آمد به دلیل نداشتن تعریف درست از مشکلات بود و دانشی که بتوانم در آن مقطع برای حل مشکلاتم از آن استفاده کنم. کارهای ضدارزشی و تاریکی، حجابی بود که بر روی افکار من کشیده می‌شد و قاعدتاً دید من را به موضوعات مختلف عوض می‌کرد و به همین دلیل من چیزهایی که باید می‌دیدم را نمی‌دیدم و چیزهایی که نباید می‌دیدم را می‌دیدم.
همه این‌ها من را به سمت ترس، ناامیدی و دنیایی از خشم می‌کشاند تا این‌که وارد کنگره شدم. خوشبختانه کنگره ‌۶۰ امروز از درمان اعتیاد گذشته است و به روی درمان یک‌سری از بیماری‌های خاص مثل سرطان‌ها، ام‌اس و خیلی از بیماری‌هایی که دنیا راه‌ حلی برای آن‌ها پیدا نکرده است با متد خودش تحقیق می‌کند. ‌اعتیاد پیوندی است بین مواد مخدر و انسان که فرزند ناخلفی به نام اعتیاد بوجود آورده است. بیرون از کنگره در مورد خیلی از مسائل تعریف‌های خاص خودشان را دارند؛ ولی من در کنار درمان مسافرم یک‌سری از مشکلاتی که خیلی برای من سنگین بودند و حتی بعضی از آن‌ها من را تا مرز خودکشی جلو برد را متوجه شدم و در حال حاضر خیلی برای من آسان شد و من را رو به جلو حرکت داد.
این به دلیل شناختی بود که نسبت به خودم پیدا کردم. شما وقتی روی یک سنگ بزرگ و یا کوهی قرار می‌گیرید متوجه بزرگی آن نمی‌شوید؛ ولی وقتی از آن دور می‌شوید متوجه بزرگی آن می‌شوید. جزوه جهان‌بینی هم شاید چند صفحه باشد؛ ولی وقتی آن را آموزش می‌گیرید و با بیرون کنگره مقایسه می‌کنیم، به بزرگی و عظمت آن پی می‌بریم. با توجه به مثلث درمان اعتیاد که اضلاع آن جسم، روان و جهان‌بینی است؛ اگر من فقط روی جسم کار کنم مثل چاردیواری است که من برای جلوگیری از نفوذ نیروهای بازدارنده آجرهای آن را یکی در میان بگذارم که شاید من به درمان برسم؛ ولی این کار موجب می‌شود که خیلی راحت نیروهای بازدارنده بتوانند راهی پیدا کنند تا به حرف‌شان گوش بدهم و روی سه ضلع کار کنم.
این حریم با چاردیواری محکم سرجای خودش می‌ماند. از استاد امین پرسیدند چرا بعضی از افراد در سفر دوم برگشت می‌خورند و ایشان در جواب گفتند که آن‌ها اصلا سفری انجام ندادند؛ بلکه فقط قطع مصرف کردند و فقط به یک ضلع مثلث توجه کردند؛ بنابراین جهان‌بینی به نوع نگاه ما نسبت به خود و جهان پیرامون‌مان می‌پردازد و امیدوارم نگاهی درست نسبت به خود، زندگی، مشکلات‌مان و جهان پیرامون خود پیدا کنیم.

نویسنده و تایپ: همسفر مینا رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون طاهره)
ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون یازدهم)
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .