English Version
English

جهان‌بینی در اثر تکرار خوبی‌ها ماندگار می‌شود

جهان‌بینی در اثر تکرار خوبی‌ها ماندگار می‌شود

همسفر لیلا؛
ما با آموزش‌هایی که در کنگره می‌بینیم و روی خودمان پیاده کنیم بایستی حس‌های درونی خود را از منفی به مثبت تغییر دهیم و با تمرین زیاد در مسیر صراط مستقیم قرار بگیریم. حتماً باید صبر و تحمل خود را بالا ببریم و طبق برنامه‌های کنگره ۶۰ پیش برویم تا بتوانیم از طریق درست از رفتارهای ضدارزشی که وجود ما را احاطه کرده‌اند، رها شویم.
جای کارهای ضدارزشی را با کارهای ارزشی و مثبت پر کنیم؛ مثلاً به جای کینه، نفرت و حسادت عشق و محبت به دیگران را در خود تقویت کنیم. درون و افکار خود را از پلیدی‌ها که باعث منزوی شدن ما شده‌اند پاک کنیم و در مورد خود، جهان اطراف و دیگران دید مثبتی داشته باشیم تا حس خوبی را تجربه کنیم و به حال خوش برسیم؛ اما در این راه موانع زیادی هم پیش روی ما قرار می‌گیرند، مانند نیروهای بازدارنده که با مقابله با آن‌ها می‌توانیم مسیر خود را هموار کنیم.
یکی از این نیروهای بازدارنده همان افکار منفی و ناامیدی است. ما باید در مقابل این نیروها هوشیار عمل کنیم تا بر نیروی عقل ما غلبه نکنند. ما نمی‌توانیم همه انسان‌ها را وادار کنیم که طبق خواسته‌های ما رفتار کنند تا حال خوبی داشته باشیم.
در جهان‌بینی این‌گونه به ما آموزش می‌دهند که ابتدا ما باید تغییر را از خودمان شروع کنیم، اگر ما از قانون مثلث پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک تبعیت کنیم دیگران را نیز تحت تاثیر رفتارهای ارزشی خود قرار می‌دهیم. ما اول باید حس‌های منفی مانند ترس، ناامیدی، حقارت را از خود دور کنیم؛ البته با روش‌های درست و اصولی که در کنگره به ما می‌آموزند همه چیز به یکباره درست نمی‌شود. انسان برای آباد کردن شهر وجودی خود که سال‌هاست با تخریب مواجه شده به زمان احتیاج دارد تا ذره ذره دوباره آباد شود تا به امید خدا با تسویه و پالایش درون وجود خود، از تاریکی‌ها به روشنی و نور برسیم.
جهان‌بینی در اثر تکرار خوبی‌ها و ارزش‌ها ماندگار می‌شود در روح، روان و عقل انسان رسوخ می‌کند تا او به کمال برسد.

همسفر نسرین؛
جهان‌بینی محور اصلی حرکت در کنگره است. کنگره اعتقاد دارد کسانی در درمان اعتیاد موفق هستند که مثلث درمان جسم، روان و جهان‌بینی را پشت سرگذاشته باشند.
جهان‌بینی یعنی تغییر دید و نگرش فرد نسبت به خود، اطرافیان و در کل نسبت به تمام هستی. جهان‌بینی برای این است که من بتوانم ریشه خطاهای خود را پیدا کنم و آن را حل نمایم و از مسیر ضد‌ارزش‌ها، به مسیر خوبی‌ها و ارزش‌ها قدم بگذارم. بنابراین باید قوانین را فرا بگیرم و بدانم برای اینکه جهان‌بینی من تغییر نماید باید دانایی من افزایش پیدا کند و برای بالابردن دانایی باید ازمثلث جهالت که ترس، ناامیدی و منیت است، عبورکنم تا به دانایی برسم.
امیدوارم که بتوانم با آموزش‌هایی که از کنگره و راهنمای خوبم می‌گیرم، دانایی خودم را بالا ببرم تا بتوانم جهان‌بینی خود را تغییر دهم و تبدیل به یک جهان‌بینی الهی کنم. مسئله جهان‌بینی تنها به مسافران و همسفران کنگره ۶۰ مربوط نمی‌شود؛ بلکه مربوط به تمام انسان‌هاست و همه انسان‌ها با آن سروکار دارند.
برای رسیدن به آرامش و داشتن زندگی اصولی، درست و حرکت در مسیر الهی لازم و ضروری است که همه دانش خود را در مورد جهان‌بینی افزایش دهیم.

همسفر حاجیه؛
آنچه ما نسبت به کل هستی و در جهان‌ بیرون و ‌درون برداشت، دریافت و احساس می‌کنیم جهان‌بینی نام دارد.
من همیشه فکر می‌کردم برای سفر کردن فقط مسیر و مقصد را باید بدانم؛ اما با مطالعه جزوات جهان‌بینی اهمیت مبدأ برایم مشخص شد و متوجه شدم که هیچ‌وقت به مبدأ فکر نمی‌کردم و این باعث شد به درون خودم و نقص‌هایی که در وجودم هست بیشتر نگاه کنم.
من کم ‌و بیش اعمال بدی انجام می‌دادم و از انجام آن‌ها ناراحت نبودم؛ چون اصلاً فکر نمی‌کردم که این کارها چه تأثیری روی نفس من می‌گذارد؛ اما با ورود به کنگره ۶۰ خیلی چیزها را یاد گرفتم و فهمیدم که چه بلایی سر خودم آورده‌ام. با راهنمایی‌های، راهنمای خوبم تا به حالا توانستم تا حدودی از نفس اماره به نفس لوامه قدم بگذارم.
بعد از تشخیص نقص‌های شخصی خود، رفته‌رفته می‌خواهم به پالایش نفسم بپردازم و آن انسانی شوم که باید می‌بودم. با آموزش‌های راهنمای خوبم، باید دانایی‌هایم را بالاتر ببرم و آن‌ها را به دانایی مؤثر تبدیل کنم.
ما هدیه‌ای درخور شایستگی راهنماهای خود نداریم که به آن‌ها بدهیم، چون هدیه‌ای که از طرف آن‌ها به ما داده می‌شود، بسیار باارزش است؛ ولی کاری که ما باید انجام دهیم این است که در لحظه باشیم، اگر قوانین زندگی را بلد نباشیم، مشکلات زیادی برای خود و دیگران به وجود می‌آوریم و در جهان‌بینی این قوانین را می‌توان یاد گرفت.

همسفر منیژه؛
جهان‌بینی برداشت و ادراک ما نسبت به خودمان، کل هستی و جهان بیرون و درون است. در جهان‌بینی من یاد گرفتم که ریشه مشکلاتم از جهل و ناآگاهی خودم بوده است.
ما از مشکلات اطراف‌ چه برداشتی می‌کنیم؟ به نظر من علم جهان‌بینی یعنی علم درست زندگی کردن و بر همه واجب است که در مورد آن بدانند. مفاهیم و صحبت‌هایی که در کنگره می‌شود برای اینکه قابل درک باشند باید از نمونه‌های طبیعت استفاده کنیم.
در جهان‌بینی به ما علم درست زندگی‌ کردن را آموزش می‌دهند که هر کس چگونه با مشکلات روبه‌رو شود. در اصل آموزش می‌بینیم که نقطه‌ ضعف خود را بشناسیم. زمانی که خود را شناختیم می‌توانیم از تاریکی‌ها عبور کنیم و به سمت روشنایی‌ها حرکت کنیم. تا زمانی که به ترس و ناامیدی خود غلبه نکنیم نمی‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. با کمک آموزش‌های ناب کنگره انشاالله بتوانیم از تاریکی‌های وجود خود عبور کنیم و به روشنایی، حال خوب و آرامش برسیم.

تایپ و ویرایش: همسفر ساغر (خدمتگزار سایت)
ارسال: همسفر مرضیه (خدمتگزار سایت)
نمایندگی همسفران کاسپین قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .