English Version
English

درک مفاهیم جهان‌بینی از ملزومات سفر اول است

درک مفاهیم جهان‌بینی از ملزومات سفر اول است

جلسه اول از دوره هشتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه مسافران نمایندگی یوسف آباد با استادی راهنمای محترم مسافر امیر احمد، نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر محمد با دستورجلسه « جهان ‌بینی ۱و۲  » در روز چهارشنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان امیراحمد هستم مسافر، خدا را شکر می‌کنم برای قرار گرفتن در این جایگاه، بابت خدمت. خب دستور جلسه این هفته‌ی کنگره جهان‌بینی ۱ و ۲ است، تمام جلساتی که در کنگره ۶۰ برگزار می‌شود، مهمترین هدفش در واقع انتقال همین مفاهیم جهان‌بینی است.کسی نمی‌تواند بگوید وادی‌ها و یا کتاب ۶۰ درجه یا سایر مکتوبات کنگره، جزوی از جهان بینی نیست، بلکه تمام آن‌ها در واقع مسیرهایی برای ما است که بتوانیم از آنها جهان‌بینی یاد بگیریم.

 

حالا باید ببینیم اینکه تاکید شده در مورد یادگیری جهان بینی ۱ و ۲، بابت چه چیزی است؟
به نظر من هر رشته و هر حرفه‌ای یک زبان تخصصی خودش را دارد که شامل اصطلاحات و عبارت‌هایی  است که ما برای فعالیت در این رشته‌ها باید معنای آن اصطلاحات را به صورت دقیق فرا بگیریم. مانند رشته‌های تخصصی دانشگاهی یا در پزشکی مثلاً داروهایی که نام‌های تخصصی خود را دارند یا اینکه حقوقدانان زبان خاص خودشان است و همینطور در سایر رشته‌ها.
جهان‌بینی ۱ و ۲ به عبارتی، نوعی جعبه ابزار برای ما است و تمام اصطلاحات، تعاریف و مفاهیمی که ما در طول سفر به آن نیاز داریم، برای اینکه خود را بشناسیم در اختیار ما قرار می‌دهد.
ما زیاد در مورد نفس صحبت می‌کنیم، و می‌دانیم که نفس مراتب خودش را دارد، تعیین موجودیت می‌کند، مهم‌ترین خاصیتش این است که خواسته دارد که این تعاریف تقریباً در هیچ جایی به این صورت مطرح نشده به جز در جزوه‌های جهان‌بینی ۱و ۲.
برای مثال فرض کنید که ما می‌خواهیم به کوه برویم و برای اینکه در مسیر خود به حرکت ادامه دهیم و دچار آسیب نشویم به یک سری ابزار و وسایل خاص نیاز داریم؛ ولی اگر این ابزار مناسب را همراه نداشته باشیم در زمان مقتضی و مورد نیاز با مشکل مواجه می‌شویم.
بنابراین رهجویی که این ملزومات را، به واسطه جهان بینی ۱ و ۲ در کنار خود دارد اگر آن‌ها را درک نکند و از آن ملزومات نتواند در طول مسیر خود استفاده کند مطمئناً در طول سفر به بیراهه خواهد رفت و آن نتیجه‌ای را که باید بگیرد، نخواهد گرفت. پس بی‌دلیل نیست که اولین مکتوبی که در کنگره ۶۰ و در بدو ورود، در اختیار ما قرار داده می‌شود جزوه جهان‌بینی ۱ و ۲ است، برای اینکه بتوانیم آن ابزار را برای خود مهیا کنیم و امیدوارم که از این ابزار که در اختیار ما قرار داده می‌شود در طول سفر بتوانیم بهترین استفاده را بکنیم و بتوانیم مفاهیم عمیق و گسترده‌ و دقیقی که در آن گنجانده شده است را درک بکنیم که اگر این امر اتفاق بیفتد می‌توانیم از آنها در زمان مقتضی بهترین استفاده را ببریم.
متشکرم که به صحبت‌های من گوش کردید.
 

 

 

تهیه گزارش: مسافر مرتضی لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .