English Version
English

جهان‌بینی یعنی درس درست زندگی کردن

جهان‌بینی یعنی درس درست زندگی کردن

یازدهمین جلسه از دوره هجدهم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره۶۰،نمایندگی ساوه ویژه مسافران بااستادی راهنمای محترم آقای محمدو نگهبانی موقت مسافر آصف و دبیری مسافر محمد رضا با دستور جلسه(جهانبینی۱و۲)روز سه شنبه ۱۸اردیبهشت ماه۱۴۰۳ساعت ۱۷برگزار شد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم مسافر.از دبیر و نگهبان و دوستانی که نوشتارها را قرائت کردند سپاسگزارم،در ابتدا از مرزبانان دوره قبل تشکر می‌کنم و خدا قوت ویژه عرض می‌کنم، جایگاه مرزبانی جایگاه خوبی است که خدا فرصت می‌دهد تا شخص آموزش بگیرد و خدمت کند. کلیه امورات شعبه به عهده مرزبان است و از وقت، زندگی وکارش می‌گذرد تا خدمت کند، هدف مرزبان فقط به درمان رسیدن یک سفر اولی است، امیدوارم قدردان خدمتگزاران شعبه باشیم و خدا قوت به آقای اکبر علیرضایی عرض می‌کنم بابت خدماتی که برای شعبه انجام دادند.
درباره دستور جلسه جهان‌بینی!
جهان‌بینی یعنی: نگرش و دیدگاه من نسبت به جهان درون و جهان بیرون. این نگرش و دیدگاه من، برداشت من، ادراک من و احساس من نسبت به خودم و خانواده‌ام و نسبت به اطرافیان و طبیعت و نسبت به جامعه .جهان‌بینی به ما درس زندگی کردن یاد می‌دهد. کسی که جهان‌بینی یاد می‌گیرد یعنی درس درست زندگی کردن را یاد می‌گیرد و دانایی‌اش افزایش پیدا می‌کند. در درمان اعتیاد یک مثلث داریم که عبارتند از: جسم، روان و جهان‌بینی.یعنی اگر جهان‌بینی ما به اندازه یک‌پنجم رشد کرد می‌تواند یک‌پنجم از داروی ماپایین بیایید، اگر یک‌پنجم از دانایی ما رشد نکند نمی‌توانیم داروی خود را تیپر کرده و پایین بیاوریم ، این مسئله مهمی است. در درمان سیگار هم مسئله اول جهان‌بینی است و باید دقت کنیم تنها فقط جسم نیست.

مثلث دانایی که از سه ضلع آموزش، تجربه و تفکر  تشکیل شده‌است اگر این سه ضلع دانایی در شخص به یک اندازه رشد پیدا کند شخص به دانایی موثر می‌رسد. دانایی موثر چیست؟ اگر من آموزش گرفتم و تفکر کردم و تجربه کردم،  اگر این سه ضلع را در زندگی، محیط کار و در جامعه کاربردی کردم و درست یاد گرفتم ودرست استفاده کردم یعنی به دانایی موثر رسیدم.ولی اگر  این‌جا آموزش گرفتم و کارها را درست انجام دادم ولی در مسیر غلط قدم برداشتم دیگر آن‌جا دانایی، دانایی موثر نیست. امکان دارد من آدم دانایی باشم ولی نمی‌توانم کاربردی کنم که دراین موارد آقای‌ مهندس مثال‌های زیادی می‌زنند.یک مثلث هم داریم به نام مثلث جهالت که درمقابل مثلث دانایی قراردارد که از سه ضلع ترس،منیت و‌ ناامیدی تشکیل شده‌است. ترس باعث می‌شود که ما نتوانیم تفکرکنیم،ترس تفکر را می‌خورد کسی که می‌ترسد نمی‌تواند خوب فکرکند.یک ضلع دیگر منیت است کسی که منیت دارد نمی‌تواند آموزش بگیرد.همه انسان‌ها تا یک اندازه‌ای منیت دارند و دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند آموزش ببینند و از آموزش گرفتن بازمی‌ مانند و مسئله بعدی ناامیدی است که باعث می‌شود مانتوانیم تجربه کنیم،مامراتب دانایی هم داریم علم‌الیقین،عین‌الیقین و حق‌الیقین است، در جزوء دوم  جهان‌بینی درمورد هاله‌ی تابان صحبت می‌کند که یک میدان مغناطیسی است که دور انسان قراردارد،این هاله‌ی تابان که دراطراف انسان قراردارد و یا موادمخدر مصرف می‌کند اگر این هاله به سمت آبی و یاسبز باشد انسان درمسیر درست قرارگرفته است و ما با مصرف مواد مخدر و قرارگرفتن درمسیر غلط این هاله‌ی تابان را به اصطلاح سوراخ می‌کنیم و یک‌سری مشکلات به‌وجود می‌آید مثل کابوس دیدن،در جهان‌بینی از انرژی صحبت می‌کند که یک مسئله مهمی است و این انرژی در صورپنهان معادل پول در صورآشکار است.ماخیلی وقت‌ها قدرپول را می‌دانیم و با بحث‌کردن یا معرکه‌گیری یا ایراد گرفتن و بحث سیاسی‌کردن انرژی‌ خود را هدر می‌دهیم خصوصا در سفر اول باید یاد بگیریم که نباید انرژی خود را بی‌جا هدر بدهیم درجهت درست استفاده کنیم.
نگارش متن:مسافرعلی
عکاس:مسافرهمایون
تنظیم وارسال:مسافرداود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .