English Version
English

زندگی برایم معنایی جز جبر نداشت

زندگی برایم معنایی جز جبر نداشت

در ابتدا خدای خود را سپاس می‌گویم که وعده‌ او حق است؛ تا قبل از نشستن روی این صندلی‌ها زنده بودم؛ اما زندگی کردن برایم معنایی جز جبر نداشت. زندگی گاهی‌ مانند طوفانی است که استوارترین درخت‌ها با قوی‌ترین ریشه‌ها از آن جان سالم به درمی‌برند. در اعماق تاریکی به شجره‌ای تکیه داده بودم که زیر سایه آن، شیطان به زیباترین شکل ممکن در ازای میوه‌های زهرآگین، معنای وجودی‌ام را معامله می‌کرد؛ در آن تاریکی، دیدن هیچ معنایی نداشت؛ بِسان کوری که دنیا را از ابتدا نوع دیگری احساس کرده است.

هستی بر اساس ظرفیت ما و اعمال گذشته یا به عبارتی بذرهای کاشته شده در گذشته به ما محصول می‌دهد، نه کمتر و نه بیشتر؛ اما تقدیر ما تأثیر اتفاقات بر اندیشه ما، رفتار ما، زندگی ما، حاصل نگرش ما و به عبارتی اندازه و نوع پنجره‌ای است که از آن نگاه می‌کنیم؛ این پنجره، قلب ماست که هرچه بزرگ‌تر و زلال‌تر باشد منظره‌ مقابل به واقعیت نزدیک‌تر است. جهان‌بینی یک کلمه است و دنیایی از علم. در کنگره ما به‌وسیله جهان‌بینی می‌آموزیم که چگونه پنجره‌ دل خود را کمی زلال کنیم تا بتوانیم زندگی را آن‌طور که باید ببینیم، انسان‌ها‌ را آن‌طور که هستند بپذیریم و آن‌طور که باید حرکت کنیم.

نورِ کنگره و در ادامه جهان‌بینی، در ناامیدانه‌ترین روزهایم شروع به تابیدن کرد و ویرانه‌ای را که به‌جا گذاشته بودم به من نشان داد؛ جهان‌بینی ریشه‌هایی که مهروموم کرده و به فراموشی سپرده بودم را دوباره به من بازگرداند تا این بار خودم را به‌عنوان یک انسان و آن‌گونه که شایسته‌ انسانیت است بیابم. بزرگ‌مرد عشق مدت‌‌هاست مسیری را که یافته در اختیار افراد دردمندی هم‌ چون من قرار داده است؛ مکانی امن و چراغی برای روشن نگاه‌داشتن مسیر تاریک شاگردان خویش؛ استادی در کنار من قرار داده شد با سخنانی سرشار از علمی راستین و از جنس محبت که ویرانه‌ درونم را روشن کند تا آنچه را که باید ببینم و احساس کنم. در حضور استاد عزیزم خاموشی به‌ روشنی و اشک به لبخند تبدیل می‌شود؛ راهنما دقیقاً معنی عشق بلاعوض، امنیت و زندگی کردن در لحظه‌هاست و در حضور او سختی‌ها همچون پُلی برای تکامل است.

با تشکر از دوستان محبت، خدمتگزاران صدیق شعبه‌ شیخ بهایی و اعضای کنگره‌ ۶۰.


رابط خبری: همسفر فرنوش رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون پنچم)
تصویرگر و ویراستار: همسفر مبینا، رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون چهاردهم)
ارسال: همسفر مینا، خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ‌بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .