English Version
English

جهان‌بینی باعث پرورش نفس می‌شود

جهان‌بینی باعث پرورش نفس می‌شود

جلسه سوم از دوره سی‌ و چهارم کارگاه‌های آموزشی‌ خصوصی کنگره‌ ۶۰ نمایندگی‌ خواجو با استادی مسافر اسدالله، نگهبانی مسافر یحیی و دبیری مسافر میثم با دستور جلسه "جهان‌بینی 1و2" روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان اسدالله هستم یک مسافر.
خداوند را بابت حضورم در کنگره 60 شاکر و سپاسگزارم. از آقای مهندس و خانواده گرامیشان تشکر می‌کنم. از راهنمایان خود کمال تشکر و قدردانی را دارم.
دستور جلسه امروز جهان بینی 1 و 2 می‌باشد، درمتون  کنگره 60 دو جزوه جهان بینی 1و2 وجود دارد، که باید آن را در کار و زندگی‌مان کاربردی کنیم، تا بتوانیم به نتیجه برسیم. جهان‌بینی به این معنا است که ما آنچه را نسبت به کل هستی؛ جهان درون و جهان بیرون برداشت، ادراک، دریافت و احساس می‌نماییم. جهان درون، ادراک و احساس ما نسبت به خودمان وجهان بیرون، ادراک واحساس ما نسبت به تمام هستی می‌باشد.
استاد امین از چند مثلث در جهان بینی نام برده‌اند، یکی از آن‌ها، مثلث درمان است که از سه ضلع تشکیل شده است: جسم، روان و جهان بینی. جسم با شربت OT تحت درمان قرار می‌گیرد؛ اما مهم جهان‌بینی است که به واسطه متون آموزشی کنگره60 میسر می‌شود و باعث به تعادل رسیدن می‌شود. در بیرون از کنگره، بیشتر روی جسم تمرکز دارند و به جهان بینی کمتر اهمیت می‌دهند. استاد امین در سی دی جهان بینی می‌فرمایند: ما وقتی می‌توانیم بیست درصد از OT خودمان را کم کنیم که به جای آن دانایی را اضافه کنیم. من قبل از این که وارد کنگره 60 بشوم از تخریب‌های مواد مخدر اطلاع نداشتم. در کنگره متوجه شدم، در اعتیاد مخدر‌های بیرونی جایگزین مخدر‌های درونی شده است وباعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای من شد که با سفر کردن در کنگره 60، به درمان رسیدم و مشکلاتم بر طرف شد. برای رسیدن به درمان باید سه سفر را طی کنیم. سفراول از مصرف مواد تا قطع آن، سفر دوم از قطع مواد تا رسیدن به خود و سفر سوم از رسیدن به خود تا رسیدن به قدرت مطلق الله می‌باشد. سفر اول 10 تا 11 ماه به طول می‌انجامد که در طول سفر داروی خود را تیپر می‌کنیم تا به صفر برسد؛ اما سفر دوم مهم می‌باشد که هم سخت و هم سهل است؛ زیرا باید به جهان‌بینی و آموزش‌ها وصل باشیم و از خدمت کردن غافل نشویم و در کل حضور داشته باشیم تا به حال خوش برسیم.
آموزش جهان‌بینی باعث می‌شود که شخص به هیچ وجه به مواد بازگشت نکند.
چهان‌بینی باعث پرورش نفس می‌شود، نفس چیزی است که تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و در باطن و نشانه آن این است که خواسته دارد؛ که به دو دسته تقسیم می‌شود معقول و غیر معقول، مراحل نفس: مرحله اول؛ نفس اماره می‌باشد، که انسان در این مرحله عملی را که انجام می‌دهد در قید خوب یا بد بودن آن عمل نیست. مرحله دوم، نفس لوامه می‌باشد؛ که به آن سرزنش کننده نیز می‌گویند و شخص در این مرحله با انجام کار بد خودش را ملامت می‌کند. مرحله سوم؛ نفس مطمنه است که از اطمینان می‌آید و تنها خواسته‌های معقول را پاسخ می‌دهد.

جلسه هماهنگی راهنمایان

عکس: مسافر حسن لژیون دوم و مسافر مرتضی لژیون یازدهم
تایپ، تنظیم و ارسال: مسافر بهروز لژیون اول

نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .